Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2023, Cilt: 13 Sayı: 1, 503 - 518, 26.01.2023
https://doi.org/10.24315/tred.1061328

Öz

Kaynakça

  • Adalet Bakanlığı (2021). Adalet Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı ‘Hukuk ve Adalet Dersi’ https://sgb.adalet.gov.tr/Home/SayfaDetay/hukuk-ve-adalet-dersi14092020042523. (Erişim Tarihi: 22.12.2021).
  • Akıncı, S. (1998). Keman eğitimine, “öğrenmenin geliştirilmesini sağlayan koşullar” açısından bakış. M. Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 7, 1-10.
  • Aktaş, H. (2017). Genel ve imam-hatip ortaokul öğrencilerinin okula bağlanma düzeyleri. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 12(27), 335-358.
  • Akyürek, S. (2012). İlk ve orta öğretimde din öğretimi: kuramsal çerçeve. Recai Doğan ve Remziye Ege (Ed.), Din Eğitimi (El Kitabı). 81-104. Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Alıcı, A. H. (2015). Ortaokul Hukuk ve Adalet dersinin öğrencilerdeki hukuk bilincini geliştirmeye etkisi. (Doktora Tezi). Dumlupınar Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
  • Alıcı, A. H., & Van, N. (2016). Ortaokullarda okutulan “Hukuk ve Adalet” dersinin öğrenciler üzerinde hukuka yönelik duyuşsal eğilimler algısına etkisi. The Journal Of Europe-Middle East Social Science Studies, 2(1), 107-131.
  • Alkayış, M. (2019). Ortaokul seçmeli hukuk ve adalet dersi öğretim programı ve uygulamasının öğrenci ve öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Adıyaman.
  • Aycıl, S. (2017). Ortaokul öğrencilerinin hukuk ve adalet dersine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tokat.
  • Bryman, A. (2012). Social Research Methods (4th ed.). New York: Oxford University Press.
  • Creswell, J. W. (2014). Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. (4th edition). USA: SAGE Publications, Inc.
  • Çalışkan, H., & Yıldırım, Y. (2020). Seçmeli Hukuk ve Adalet dersinin ortaokul öğrencilerinin adil olma ve sorumluluk değerlerine etkisi. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 4(2), 34-48.
  • Çengelci Köse, T. (2017). Hukuk ve Adalet dersi öğretim programı ve öğretim materyalinde değerler. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(51), 656-664.
  • Çiftçi, M. (2019). İmam hatip ortaokulu öğrencilerinin okul motivasyonları (Erzurum ili örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Elbay, S. (2020). Sekizinci sınıf öğrencilerinin hukuk ve adalet kavramlarına yükledikleri anlamların incelenmesi. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(2), 585-608.
  • Erbay, Ş., & Beydoğan, H. Ö. (2017). Eğitimcilerin eğitim araştırmalarına yönelik tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 246-260.
  • Göksu, M. Z. (2018). İmam hatip ortaokulları ile diğer devlet ortaokullarının değerler eğitimi açısından karşılaştırılması. Doktora Tezi. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize.
  • Güriz, A. (2009). Hukuk Başlangıcı. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Halstead, Mark, J., & Taylor, Monica, J. (2000). Learning and teaching about values: a review of recent research. Cambridge Journal of Education, 30(2), 169-202.
  • Has, S., & Katılmış, A. & Dolanbay, H. (2022). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının hukuk okuryazarlığı becerilerini geliştirmek: Bir eylem araştırması. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (31), 256-270. 10.29000/rumelide.1221524.
  • İrşi, E. (2017). Ortaokul hukuk ve adalet dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tokat.
  • İrşi, E., & Sönmez, Ö. F. (2019). Ortaokul hukuk ve adalet dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi. Kastamonu Education Journal, 27(4), 1457-1469. 10.24106/kefdergi.2928.
  • Kalaycı, Ş. (2008). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kılıç, M. (2014). İmam-Hatip Ortaokul ve Liselerinde Kur’an eğitimi üzerine bir araştırma. Marmara Üniversitesi İlahiyat Dergisi, 47(1), 69-106.
  • Koç, A. (2020). A qualitative research on the problems and expectations of imam hatip secondary school students (the case of Istanbul province). International Journal of Psychology and Educational Studies, 7(4), 43-51.
  • Lawshe, C. H. (1975). A quantitative approach to content validity. Personnel Psychology, 28, 563-575. MEB (2017). Hukuk ve Adalet Dersi Öğretim Programı ‘Ortaokul 6, 7 veya 8. Sınıf’. Ankara: Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Yayınları.
  • Merriam, S. B. (1998). Qualitative research and case study applications in education. San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
  • Öngören, H., & Nurdoğan, A. (2022). Göç durumu ve göç nedeni ekseninde ortaokul öğrencilerinin hukuk ve adalet dersi teorik bilgi düzeyleri ve davranış eğilimlerinin incelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 4(9), 579-601. 10.47994/usbad.1119319.
  • Scotchmer, S. (1991). Devlerin omuzlarında durmak: Kümülatif araştırma ve patent hukuku. Ekonomik Perspektifler Dergisi, 5(1), 29-41.
  • Sönmez, Ö. F., & Aycıl, S. (2018). Ortaokul öğrencilerinin hukuk ve adalet dersine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum Eğitim Bilimleri ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(20): 541-576.
  • Şahinoğlu, İ. (2020) Kent yoksulluğu ile mücadele rejimi: Sultanbeyli örneği. (Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics. Boston: Pearson.
  • Topal, Y. (2019). Değerler eğitimi ve on kök değer. Mavi Atlas Dergisi, 7(1), 245-254.
  • Yıldırım, A., & Şimşek H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, D., & Uzunsakal, E. (2018). Alan araştırmalarında güvenilirlik testlerinin karşılaştırılması ve tarımsal veriler üzerine bir uygulama. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 1, 14-29.
  • Yurdugül, H. (2005). Ölçek geliştirme çalışmalarında kapsam geçerliği için kapsam geçerlik indekslerinin kullanılması. İçinde (s. 771-774), (XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi), Denizli.

GENEL ORTAOKUL VE İMAM HATİP ORTAOKULU ALTINCI SINIF ÖĞRENCİLERİNİN HUKUK VE ADALET DERSİNE YÖNELİK ALGI VE TUTUMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2023, Cilt: 13 Sayı: 1, 503 - 518, 26.01.2023
https://doi.org/10.24315/tred.1061328

Öz

Araştırmanın amacı Genel Ortaokul ile İmam Hatip Ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin Hukuk ve Adalet dersine yönelik algı ve tutumlarının karşılaştırılmasıdır. Buna yönelik olarak Sultanbeyli ilçesindeki birer Genel Ortaokul (82) ve İmam Hatip Ortaokul (79) 6. sınıfta Hukuk ve Adalet dersi almakta olan toplamda 161 öğrenciyi kapsayan bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Nicel olan fakat deneysel olmayan betimsel ilişkisel araştırma modeli ile desenlenmiş olan araştırmada öğrencilerin algı ve tutumlarını ölçmek adına “Hukuk ve Adalet Dersine Yönelik Algı ve Tutum Anketi” kullanılmıştır. Araştırma verileri SPSS 26 programına aktarılmış ve Hukuk ve Adalet dersine yönelik öğrencilerin algı ve tutumları çeşitli değişkenlere (cinsiyet, aylık gelir ve anne/baba eğitim durumu) göre t-Test ve ANOVA testleri ile analiz edilmiştir. Buna göre Genel Ortaokul öğrencilerin Hukuk ve Adalet dersine yönelik algı ve tutum ortalamaları İmam Hatip Ortaokul öğrencilerinden daha yüksek çıkmıştır. Öğrencilerin Hukuk ve Adalet dersine yönelik algı ve tutumları ile Hukuk ve Adalet dersinin içeriğine ilişkin tutum konusunda sadece İmam Hatip Ortaokul bağımsız değişkeni ile aile aylık geliri değişkenleri arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Buna göre araştırma bulgularına göre alt amaçlara yönelik elde edilen sonuçlardan yola çıkılarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Adalet Bakanlığı (2021). Adalet Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı ‘Hukuk ve Adalet Dersi’ https://sgb.adalet.gov.tr/Home/SayfaDetay/hukuk-ve-adalet-dersi14092020042523. (Erişim Tarihi: 22.12.2021).
  • Akıncı, S. (1998). Keman eğitimine, “öğrenmenin geliştirilmesini sağlayan koşullar” açısından bakış. M. Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 7, 1-10.
  • Aktaş, H. (2017). Genel ve imam-hatip ortaokul öğrencilerinin okula bağlanma düzeyleri. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 12(27), 335-358.
  • Akyürek, S. (2012). İlk ve orta öğretimde din öğretimi: kuramsal çerçeve. Recai Doğan ve Remziye Ege (Ed.), Din Eğitimi (El Kitabı). 81-104. Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Alıcı, A. H. (2015). Ortaokul Hukuk ve Adalet dersinin öğrencilerdeki hukuk bilincini geliştirmeye etkisi. (Doktora Tezi). Dumlupınar Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
  • Alıcı, A. H., & Van, N. (2016). Ortaokullarda okutulan “Hukuk ve Adalet” dersinin öğrenciler üzerinde hukuka yönelik duyuşsal eğilimler algısına etkisi. The Journal Of Europe-Middle East Social Science Studies, 2(1), 107-131.
  • Alkayış, M. (2019). Ortaokul seçmeli hukuk ve adalet dersi öğretim programı ve uygulamasının öğrenci ve öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Adıyaman.
  • Aycıl, S. (2017). Ortaokul öğrencilerinin hukuk ve adalet dersine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tokat.
  • Bryman, A. (2012). Social Research Methods (4th ed.). New York: Oxford University Press.
  • Creswell, J. W. (2014). Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. (4th edition). USA: SAGE Publications, Inc.
  • Çalışkan, H., & Yıldırım, Y. (2020). Seçmeli Hukuk ve Adalet dersinin ortaokul öğrencilerinin adil olma ve sorumluluk değerlerine etkisi. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 4(2), 34-48.
  • Çengelci Köse, T. (2017). Hukuk ve Adalet dersi öğretim programı ve öğretim materyalinde değerler. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(51), 656-664.
  • Çiftçi, M. (2019). İmam hatip ortaokulu öğrencilerinin okul motivasyonları (Erzurum ili örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Elbay, S. (2020). Sekizinci sınıf öğrencilerinin hukuk ve adalet kavramlarına yükledikleri anlamların incelenmesi. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(2), 585-608.
  • Erbay, Ş., & Beydoğan, H. Ö. (2017). Eğitimcilerin eğitim araştırmalarına yönelik tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 246-260.
  • Göksu, M. Z. (2018). İmam hatip ortaokulları ile diğer devlet ortaokullarının değerler eğitimi açısından karşılaştırılması. Doktora Tezi. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize.
  • Güriz, A. (2009). Hukuk Başlangıcı. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Halstead, Mark, J., & Taylor, Monica, J. (2000). Learning and teaching about values: a review of recent research. Cambridge Journal of Education, 30(2), 169-202.
  • Has, S., & Katılmış, A. & Dolanbay, H. (2022). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının hukuk okuryazarlığı becerilerini geliştirmek: Bir eylem araştırması. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (31), 256-270. 10.29000/rumelide.1221524.
  • İrşi, E. (2017). Ortaokul hukuk ve adalet dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tokat.
  • İrşi, E., & Sönmez, Ö. F. (2019). Ortaokul hukuk ve adalet dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi. Kastamonu Education Journal, 27(4), 1457-1469. 10.24106/kefdergi.2928.
  • Kalaycı, Ş. (2008). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kılıç, M. (2014). İmam-Hatip Ortaokul ve Liselerinde Kur’an eğitimi üzerine bir araştırma. Marmara Üniversitesi İlahiyat Dergisi, 47(1), 69-106.
  • Koç, A. (2020). A qualitative research on the problems and expectations of imam hatip secondary school students (the case of Istanbul province). International Journal of Psychology and Educational Studies, 7(4), 43-51.
  • Lawshe, C. H. (1975). A quantitative approach to content validity. Personnel Psychology, 28, 563-575. MEB (2017). Hukuk ve Adalet Dersi Öğretim Programı ‘Ortaokul 6, 7 veya 8. Sınıf’. Ankara: Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Yayınları.
  • Merriam, S. B. (1998). Qualitative research and case study applications in education. San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
  • Öngören, H., & Nurdoğan, A. (2022). Göç durumu ve göç nedeni ekseninde ortaokul öğrencilerinin hukuk ve adalet dersi teorik bilgi düzeyleri ve davranış eğilimlerinin incelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 4(9), 579-601. 10.47994/usbad.1119319.
  • Scotchmer, S. (1991). Devlerin omuzlarında durmak: Kümülatif araştırma ve patent hukuku. Ekonomik Perspektifler Dergisi, 5(1), 29-41.
  • Sönmez, Ö. F., & Aycıl, S. (2018). Ortaokul öğrencilerinin hukuk ve adalet dersine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum Eğitim Bilimleri ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(20): 541-576.
  • Şahinoğlu, İ. (2020) Kent yoksulluğu ile mücadele rejimi: Sultanbeyli örneği. (Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics. Boston: Pearson.
  • Topal, Y. (2019). Değerler eğitimi ve on kök değer. Mavi Atlas Dergisi, 7(1), 245-254.
  • Yıldırım, A., & Şimşek H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, D., & Uzunsakal, E. (2018). Alan araştırmalarında güvenilirlik testlerinin karşılaştırılması ve tarımsal veriler üzerine bir uygulama. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 1, 14-29.
  • Yurdugül, H. (2005). Ölçek geliştirme çalışmalarında kapsam geçerliği için kapsam geçerlik indekslerinin kullanılması. İçinde (s. 771-774), (XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi), Denizli.

COMPARISON OF THE PERCEPTIONS AND ATTITUDES OF THE SIXTH-GRADE STUDENTS OF GENERAL SECONDARY SCHOOL AND IMAM HATIP SECONDARY SCHOOL TOWARDS THE LAW AND JUSTICE COURSE

Yıl 2023, Cilt: 13 Sayı: 1, 503 - 518, 26.01.2023
https://doi.org/10.24315/tred.1061328

Öz

The research compares the perceptions and attitudes of the 6th-grade students of General Secondary School and Imam Hatip Secondary School toward the Law and Justice course. For this purpose, research was carried out involving 161 students who were taking Law and Justice lessons in 6th grade at a General Secondary School (82) and Imam Hatip Secondary School (79) in the Sultanbeyli district. In the study, which was designed with a quantitative but non-experimental descriptive research model, the “Perception and Attitude Questionnaire toward the Law and Justice Course” was used to measure students' perceptions and attitudes. The research data were transferred to the SPSS 26 program and the perceptions and attitudes of the students towards the Law and Justice course were analyzed by t-Test and ANOVA tests according to various variables (gender, monthly income, and parental education level). Accordingly, the perception and attitude averages of the General Secondary School students toward the Law and Justice course were higher than the Imam Hatip Secondary School students. A significant difference was found only between the Imam Hatip Secondary School independent variable and the family monthly income variables regarding the students' perceptions and attitudes toward the Law and Justice course and their attitude toward the content of the Law and Justice course. Accordingly, various suggestions were made based on the results obtained for the sub-objectives according to the research findings.

Kaynakça

  • Adalet Bakanlığı (2021). Adalet Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı ‘Hukuk ve Adalet Dersi’ https://sgb.adalet.gov.tr/Home/SayfaDetay/hukuk-ve-adalet-dersi14092020042523. (Erişim Tarihi: 22.12.2021).
  • Akıncı, S. (1998). Keman eğitimine, “öğrenmenin geliştirilmesini sağlayan koşullar” açısından bakış. M. Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 7, 1-10.
  • Aktaş, H. (2017). Genel ve imam-hatip ortaokul öğrencilerinin okula bağlanma düzeyleri. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 12(27), 335-358.
  • Akyürek, S. (2012). İlk ve orta öğretimde din öğretimi: kuramsal çerçeve. Recai Doğan ve Remziye Ege (Ed.), Din Eğitimi (El Kitabı). 81-104. Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Alıcı, A. H. (2015). Ortaokul Hukuk ve Adalet dersinin öğrencilerdeki hukuk bilincini geliştirmeye etkisi. (Doktora Tezi). Dumlupınar Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
  • Alıcı, A. H., & Van, N. (2016). Ortaokullarda okutulan “Hukuk ve Adalet” dersinin öğrenciler üzerinde hukuka yönelik duyuşsal eğilimler algısına etkisi. The Journal Of Europe-Middle East Social Science Studies, 2(1), 107-131.
  • Alkayış, M. (2019). Ortaokul seçmeli hukuk ve adalet dersi öğretim programı ve uygulamasının öğrenci ve öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Adıyaman.
  • Aycıl, S. (2017). Ortaokul öğrencilerinin hukuk ve adalet dersine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tokat.
  • Bryman, A. (2012). Social Research Methods (4th ed.). New York: Oxford University Press.
  • Creswell, J. W. (2014). Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. (4th edition). USA: SAGE Publications, Inc.
  • Çalışkan, H., & Yıldırım, Y. (2020). Seçmeli Hukuk ve Adalet dersinin ortaokul öğrencilerinin adil olma ve sorumluluk değerlerine etkisi. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 4(2), 34-48.
  • Çengelci Köse, T. (2017). Hukuk ve Adalet dersi öğretim programı ve öğretim materyalinde değerler. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(51), 656-664.
  • Çiftçi, M. (2019). İmam hatip ortaokulu öğrencilerinin okul motivasyonları (Erzurum ili örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Elbay, S. (2020). Sekizinci sınıf öğrencilerinin hukuk ve adalet kavramlarına yükledikleri anlamların incelenmesi. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(2), 585-608.
  • Erbay, Ş., & Beydoğan, H. Ö. (2017). Eğitimcilerin eğitim araştırmalarına yönelik tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 246-260.
  • Göksu, M. Z. (2018). İmam hatip ortaokulları ile diğer devlet ortaokullarının değerler eğitimi açısından karşılaştırılması. Doktora Tezi. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize.
  • Güriz, A. (2009). Hukuk Başlangıcı. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Halstead, Mark, J., & Taylor, Monica, J. (2000). Learning and teaching about values: a review of recent research. Cambridge Journal of Education, 30(2), 169-202.
  • Has, S., & Katılmış, A. & Dolanbay, H. (2022). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının hukuk okuryazarlığı becerilerini geliştirmek: Bir eylem araştırması. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (31), 256-270. 10.29000/rumelide.1221524.
  • İrşi, E. (2017). Ortaokul hukuk ve adalet dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tokat.
  • İrşi, E., & Sönmez, Ö. F. (2019). Ortaokul hukuk ve adalet dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi. Kastamonu Education Journal, 27(4), 1457-1469. 10.24106/kefdergi.2928.
  • Kalaycı, Ş. (2008). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kılıç, M. (2014). İmam-Hatip Ortaokul ve Liselerinde Kur’an eğitimi üzerine bir araştırma. Marmara Üniversitesi İlahiyat Dergisi, 47(1), 69-106.
  • Koç, A. (2020). A qualitative research on the problems and expectations of imam hatip secondary school students (the case of Istanbul province). International Journal of Psychology and Educational Studies, 7(4), 43-51.
  • Lawshe, C. H. (1975). A quantitative approach to content validity. Personnel Psychology, 28, 563-575. MEB (2017). Hukuk ve Adalet Dersi Öğretim Programı ‘Ortaokul 6, 7 veya 8. Sınıf’. Ankara: Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Yayınları.
  • Merriam, S. B. (1998). Qualitative research and case study applications in education. San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
  • Öngören, H., & Nurdoğan, A. (2022). Göç durumu ve göç nedeni ekseninde ortaokul öğrencilerinin hukuk ve adalet dersi teorik bilgi düzeyleri ve davranış eğilimlerinin incelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 4(9), 579-601. 10.47994/usbad.1119319.
  • Scotchmer, S. (1991). Devlerin omuzlarında durmak: Kümülatif araştırma ve patent hukuku. Ekonomik Perspektifler Dergisi, 5(1), 29-41.
  • Sönmez, Ö. F., & Aycıl, S. (2018). Ortaokul öğrencilerinin hukuk ve adalet dersine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum Eğitim Bilimleri ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(20): 541-576.
  • Şahinoğlu, İ. (2020) Kent yoksulluğu ile mücadele rejimi: Sultanbeyli örneği. (Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics. Boston: Pearson.
  • Topal, Y. (2019). Değerler eğitimi ve on kök değer. Mavi Atlas Dergisi, 7(1), 245-254.
  • Yıldırım, A., & Şimşek H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, D., & Uzunsakal, E. (2018). Alan araştırmalarında güvenilirlik testlerinin karşılaştırılması ve tarımsal veriler üzerine bir uygulama. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 1, 14-29.
  • Yurdugül, H. (2005). Ölçek geliştirme çalışmalarında kapsam geçerliği için kapsam geçerlik indekslerinin kullanılması. İçinde (s. 771-774), (XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi), Denizli.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hakan Öngören 0000-0003-3142-8184

Arzu Nurdoğan 0000-0001-5520-6717

Erken Görünüm Tarihi 26 Ocak 2023
Yayımlanma Tarihi 26 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Öngören, H., & Nurdoğan, A. (2023). COMPARISON OF THE PERCEPTIONS AND ATTITUDES OF THE SIXTH-GRADE STUDENTS OF GENERAL SECONDARY SCHOOL AND IMAM HATIP SECONDARY SCHOOL TOWARDS THE LAW AND JUSTICE COURSE. Trakya Eğitim Dergisi, 13(1), 503-518. https://doi.org/10.24315/tred.1061328