Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A UNIVERSITY PROFILE IN THE PROCESS OF EMERGENCY DISTANCE LEARNING

Yıl 2023, Cilt: 13 Sayı: 1, 620 - 635, 26.01.2023
https://doi.org/10.24315/tred.1073817

Öz

This study aims to make a SWOT analysis of the teaching given in the emergency remote teaching process and determine its strengths, weaknesses, opportunities, and threats. It also aimed to extract the opinions of faculty members to determine how the SWOT factors can be evaluated or the measures that need to be taken in this regard. For this purpose, the case analysis method was used in this study. 84 Teaching staff who taught in the emergency distance learning process at a public university participated in the study. Within the scope of the literature, data were collected through an interview form and semi-structured interview questions prepared by taking into account SWOT factors (strengths, weaknesses, opportunities, and threats). Content analysis was used in the analysis of the obtained data. As a result of the collected data, opinions were expressed that the strengths of the emergency distance learning process include the most flexibility of access and the use of audio-visual materials, and among the weaknesses are lack of interaction, technological deficiencies, technical problems, and security problems in exams. Distance education opportunities in the context of unconstrained by time and space realizations gained remote emergency with training the process of teaching the various directions, with views on the issue of having different threats irregularities, non-interaction, and opinions were expressed as intensive as a security problem to have revealed. In addition, this study also includes recommendations of teachers on how to evaluate the strengths and opportunities of the distance learning process and what can be done about its weaknesses and threats.

Kaynakça

  • Ağaoğlu, E., Şimşek, Y. & Altınkurt, Y. (2006). Endüstri meslek liselerinde stratejik planlama öncesi SWOT analizi uygulaması. Eğitim ve Bilim Dergisi, 140, 43–55.
  • Ali, F. D. A. (2021). The students’ perception on the implementation of online distance learning among the foundation students of Universiti Selangor. Asian Journal of Research in Education and Social Sciences, 3(3), 177-184.
  • Arslan, F., & Korkmaz, Ö. (2019). İlahiyat lisans tamamlama uzaktan eğitim öğrencilerinin etkileşim kaygıları ve uzaktan eğitime dönük tutumları. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 12-25.
  • Bayrak, H. U. & Önal, N. T. (2021). Swot analysis of distance education based on preschool teacher candidates. Culture, 6(12), 189-234.
  • Bezzubko L, Eshniyazov R, Kamalov J, Abatov J, Khojamuratov К. Higher Education During the Pandemic: The Experience of Ukraine and Uzbekistan. 2021- 3(3) OAJBS. ID.000287. DOI: 10.38125/OAJBS.000287
  • Bouhnik, D., & Marcus, T. (2006). Interaction in distance‐learning courses. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 57(3), 299-305.
  • Bozkurt, A., & Uçar, H. (2018). E-Öğrenme ve e-sınavlar: Çevrimiçi ölçme değerlendirme süreçlerinde kimlik doğrulama yöntemlerine ilişkin öğrenen görüşlerinin incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 745-755.
  • Cebecioğlu, C. (2006). SWOT analizi ve bir işletme üzerine uygulama. Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gebze.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches ( 2. Baskı). USA: SAGE Publications.
  • Çivril, H., Aruğaslan, E., & Yakut, G. (2013). Uzaktan eğitim ders içeriklerinde bilişsel ergonomi ve kullanılabilirlik. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 233-246.
  • Demirdöğen, O. (1997). SWOT analizi ile üretim stratejilerinin geliştirilmesi. Verimlilik Dergisi, 11.
  • Dinçer, Ö. (2004). Stratejik yönetim ve işletme politikası. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Dinçer, Ö. (2013). Stratejik yönetim ve işletme politikası. İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • Dönmez, E. (2021). Uzaktan eğitimde, eğitim kime uzak kime yakın: Kültürel sermaye penceresinden bir analiz. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(17), 176-190.
  • DPT. (2003). Kamu kuruluşları için stratejik planlama nihai taslak. Devlet Planlama Teşkilatı (DPT).
  • Emek, M. (2021) Covid-19 salgını sürecinde uygulanan Türkçe öğretmenliği acil durum uzaktan öğretim programının SWOT analizi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (Ö10), 308-324.
  • Ezin, Y. (2021). COVİD 19 Sürecinde üniversitelerde uzaktan muhasebe eğitiminin SWOT analiz tekniği ile değerlendirilmesi. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (92), 73-90.
  • Gökmenoğlu, T., & Eret, E. (2011). Eğitim programları ve öğretim anabilim dalı araştırma görevlilerinin bakış açısıyla Türkiye'de program geliştirme. İlköğretim Online, 10(2), 667-681.
  • Gürer, M. D., Tekinarslan, E., & Yavuzalp, N. (2016). Çevrimiçi ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1).
  • Gürlek, B. T. (2002). SWOT analizi. Gebze: Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK).
  • Hillier, M. (2014). The very idea of e-Exams: student (pre) conceptions. In Australasian Society for Computers in Learning in Tertiary Education Conference. Sydney, Australia.
  • Huertas-Abril, C. A., Palacios-Hidalgo, F. J., & Gómez-Parra, M. E. (2021). Designing materials for emergency remote language teaching contexts: A qualitative study of pre-service teachers' experiences. TESL-EJ, 25(2), n2.
  • Humphrey, A.S. (2005), SWOT analysis for management consulting, SRI Alumni Association Newsletter, December, pp. 7-8. Jacqueline, L., & Smita, G. (2001). Education at the crossroads: Online teaching and students’ perspectives on distance learning. Journal of Research on Technology in Education, 34(1), 51-57.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem.
  • Keegan, D. (1996). Foundations of distance education. New York: Routledge.
  • King, C., Guyette, R. ve Piotrowski, C. (2009). Online exams and cheating: An empirical analysis of business students’ views. The Journal of Educators Online, 6(1).
  • Krisnawati, D., Mei, R. T. D., & Puspitaningtyas (2019). Development strategy of study programs in higher education to respond the fourth industrial revolution: SWOT analysis. Russian Journal of Agricultural and SocioEconomic Sciences, 1(85), 53-61.
  • Lanier, M. (2006). Academic integrity and distance learning. Journal of Criminal Justice Education, 17(2), 244-261.
  • Lee, H. J., & Rha, I. (2009). Influence of structure and interaction on student achievement and satisfaction in web-based distance learning. Journal of Educational Technology & Society, 12(4), 372-382.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Özköse, H., Arı, S., & Çakır, Ö. (2013). Uzaktan eğitim süreci için SWOT analizi. Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 5, 41.
  • Paker, T. (2015). Durum çalışması. Anı yayıncılık.
  • Ridei, N., Shevchenko, I., Tytun, O., Pozharytskyi, O., & Hensitska-Antoniuk, N. (2021). Problems of students’ assessment in the process of distance learning (on the example of the EU countries). Laplage em Revista, 7(Extra-C), 1-9.
  • Sarsby, A. (2016). SWOT analysis. England: Leadership Library.
  • Stoller, J.K, 2021. A Perspective on the Educational “SWOT ”of the Coronavirus Pandemic. Chest 159 (2), 743–748. doi: 10.1016/j.chest.2020.09.087 .
  • Stone P J, Dunphy D. C., Marshall, S. S. & Ogilvie ,D,M. (1966) The general inquirer: A computer approach to content analysis, The M.I.T. Press, Massachusetts.
  • Şeren, N., Tut, E., & Kesten, A. (2020). Korona virüs sürecinde uzaktan eğitim: Temel eğitim bölümü öğretim elemanlarının görüşleri. Turkish Studies, 15(6), 4507-4524.
  • Torlak, Ö., Altunışık, R., & Özdemir, Ş. (2002). Modern pazarlama. İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Uysal Bayrak, H. & Tanık Önal, N. (2021). SWOT Analysis of Distance Education Based on Preschool Teacher Candidates, International Journal of Eurasian Education and Culture, 6(12), 189-234.
  • Ülgen, H., & Mirze, K. (2004). İşletmelerde stratejik yönetim. İstanbul: LiteratürYayınları.
  • Wang, J., Wang, Z., 2020. Strengths, weaknesses, opportunities and threats (SWOT) anal- ysis of china’s prevention and control strategy for the COVID-19 epidemic. Int. J. Environ. Res. Public Health 17 (7), 2235. doi: 10.3390/ijerph17072235 .
  • Wimmer, D.D. ve Dominick, J.R. (2000). Mass media research: An indroduction. Belmont: Wadsworth Publishing Company.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. bs.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

ACİL DURUM UZAKTAN ÖĞRETİM SÜRECİNDE BİR ÜNİVERSİTE PROFİLİ

Yıl 2023, Cilt: 13 Sayı: 1, 620 - 635, 26.01.2023
https://doi.org/10.24315/tred.1073817

Öz

Bu çalışmanın amacı, acil durum uzaktan öğretim sürecinde verilen öğretimin SWOT analizini yapıp, güçlü ve zayıf yönleri ile fırsat ve tehditlerini belirlemektir. Ayrıca SWOT faktörlerinin nasıl değerlendirilebileceği ya da bu konuda alınması gereken önlemleri belirlemek için öğretim elemanlarının görüşlerinin çıkarılması da amaçlanmaktadır. Bu amaçla bu çalışma durum analizi yönteminde yapılmıştır. Çalışmaya bir devlet üniversitesinde acil durum uzaktan öğretim sürecinde ders veren 84 öğretim elemanı katılmıştır. Alanyazın kapsamında SWOT faktörleri (güçlü ve zayıf yönler, fırsat ve tehditler) göz önünde bulundurularak hazırlanmış olan görüşme formu ve yarı yapılandırılmış görüşme soruları ile veriler toplanmıştır. Verilerin içerik analizi ile incelenmiştir. Toplanan veriler sonucunda acil durum uzaktan öğretim sürecinin güçlü yönleri arasında en çok erişim esnekliği ve görsel işitsel materyallerin kullanılabilmesi görüşlerinin yer aldığı, zayıf yönleri arasında da etkileşim eksikliği, teknolojik eksiklikler, teknik sorunlar ve sınavlarda güvenlik problemlerinin olduğu yönde görüşler yer almıştır. Fırsatlar bağlamında uzaktan eğitimin zaman ve mekândan kısıtsız eğitim olması ile acil durum uzaktan öğretim sürecinin çeşitli farkındalıklar kazandırdığı yönde görüşlerin olduğu, tehditler konusunda da farklı usulsüzlüklerin olması, etkileşimsizlik ve güvenlik probleminin olması gibi görüşlerin yoğun olarak ifade edildiği görülmüştür. Ayrıca, bu çalışmada öğretim elemanlarının uzaktan eğitim sürecinin güçlü yönleri ve fırsatlarının nasıl değerlendirileceği ile zayıf yönler ve tehditleri konusunda neler yapılabileceği konusunda önerileri de yer almaktadır

Kaynakça

  • Ağaoğlu, E., Şimşek, Y. & Altınkurt, Y. (2006). Endüstri meslek liselerinde stratejik planlama öncesi SWOT analizi uygulaması. Eğitim ve Bilim Dergisi, 140, 43–55.
  • Ali, F. D. A. (2021). The students’ perception on the implementation of online distance learning among the foundation students of Universiti Selangor. Asian Journal of Research in Education and Social Sciences, 3(3), 177-184.
  • Arslan, F., & Korkmaz, Ö. (2019). İlahiyat lisans tamamlama uzaktan eğitim öğrencilerinin etkileşim kaygıları ve uzaktan eğitime dönük tutumları. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 12-25.
  • Bayrak, H. U. & Önal, N. T. (2021). Swot analysis of distance education based on preschool teacher candidates. Culture, 6(12), 189-234.
  • Bezzubko L, Eshniyazov R, Kamalov J, Abatov J, Khojamuratov К. Higher Education During the Pandemic: The Experience of Ukraine and Uzbekistan. 2021- 3(3) OAJBS. ID.000287. DOI: 10.38125/OAJBS.000287
  • Bouhnik, D., & Marcus, T. (2006). Interaction in distance‐learning courses. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 57(3), 299-305.
  • Bozkurt, A., & Uçar, H. (2018). E-Öğrenme ve e-sınavlar: Çevrimiçi ölçme değerlendirme süreçlerinde kimlik doğrulama yöntemlerine ilişkin öğrenen görüşlerinin incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 745-755.
  • Cebecioğlu, C. (2006). SWOT analizi ve bir işletme üzerine uygulama. Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gebze.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches ( 2. Baskı). USA: SAGE Publications.
  • Çivril, H., Aruğaslan, E., & Yakut, G. (2013). Uzaktan eğitim ders içeriklerinde bilişsel ergonomi ve kullanılabilirlik. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 233-246.
  • Demirdöğen, O. (1997). SWOT analizi ile üretim stratejilerinin geliştirilmesi. Verimlilik Dergisi, 11.
  • Dinçer, Ö. (2004). Stratejik yönetim ve işletme politikası. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Dinçer, Ö. (2013). Stratejik yönetim ve işletme politikası. İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • Dönmez, E. (2021). Uzaktan eğitimde, eğitim kime uzak kime yakın: Kültürel sermaye penceresinden bir analiz. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(17), 176-190.
  • DPT. (2003). Kamu kuruluşları için stratejik planlama nihai taslak. Devlet Planlama Teşkilatı (DPT).
  • Emek, M. (2021) Covid-19 salgını sürecinde uygulanan Türkçe öğretmenliği acil durum uzaktan öğretim programının SWOT analizi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (Ö10), 308-324.
  • Ezin, Y. (2021). COVİD 19 Sürecinde üniversitelerde uzaktan muhasebe eğitiminin SWOT analiz tekniği ile değerlendirilmesi. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (92), 73-90.
  • Gökmenoğlu, T., & Eret, E. (2011). Eğitim programları ve öğretim anabilim dalı araştırma görevlilerinin bakış açısıyla Türkiye'de program geliştirme. İlköğretim Online, 10(2), 667-681.
  • Gürer, M. D., Tekinarslan, E., & Yavuzalp, N. (2016). Çevrimiçi ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1).
  • Gürlek, B. T. (2002). SWOT analizi. Gebze: Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK).
  • Hillier, M. (2014). The very idea of e-Exams: student (pre) conceptions. In Australasian Society for Computers in Learning in Tertiary Education Conference. Sydney, Australia.
  • Huertas-Abril, C. A., Palacios-Hidalgo, F. J., & Gómez-Parra, M. E. (2021). Designing materials for emergency remote language teaching contexts: A qualitative study of pre-service teachers' experiences. TESL-EJ, 25(2), n2.
  • Humphrey, A.S. (2005), SWOT analysis for management consulting, SRI Alumni Association Newsletter, December, pp. 7-8. Jacqueline, L., & Smita, G. (2001). Education at the crossroads: Online teaching and students’ perspectives on distance learning. Journal of Research on Technology in Education, 34(1), 51-57.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem.
  • Keegan, D. (1996). Foundations of distance education. New York: Routledge.
  • King, C., Guyette, R. ve Piotrowski, C. (2009). Online exams and cheating: An empirical analysis of business students’ views. The Journal of Educators Online, 6(1).
  • Krisnawati, D., Mei, R. T. D., & Puspitaningtyas (2019). Development strategy of study programs in higher education to respond the fourth industrial revolution: SWOT analysis. Russian Journal of Agricultural and SocioEconomic Sciences, 1(85), 53-61.
  • Lanier, M. (2006). Academic integrity and distance learning. Journal of Criminal Justice Education, 17(2), 244-261.
  • Lee, H. J., & Rha, I. (2009). Influence of structure and interaction on student achievement and satisfaction in web-based distance learning. Journal of Educational Technology & Society, 12(4), 372-382.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Özköse, H., Arı, S., & Çakır, Ö. (2013). Uzaktan eğitim süreci için SWOT analizi. Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 5, 41.
  • Paker, T. (2015). Durum çalışması. Anı yayıncılık.
  • Ridei, N., Shevchenko, I., Tytun, O., Pozharytskyi, O., & Hensitska-Antoniuk, N. (2021). Problems of students’ assessment in the process of distance learning (on the example of the EU countries). Laplage em Revista, 7(Extra-C), 1-9.
  • Sarsby, A. (2016). SWOT analysis. England: Leadership Library.
  • Stoller, J.K, 2021. A Perspective on the Educational “SWOT ”of the Coronavirus Pandemic. Chest 159 (2), 743–748. doi: 10.1016/j.chest.2020.09.087 .
  • Stone P J, Dunphy D. C., Marshall, S. S. & Ogilvie ,D,M. (1966) The general inquirer: A computer approach to content analysis, The M.I.T. Press, Massachusetts.
  • Şeren, N., Tut, E., & Kesten, A. (2020). Korona virüs sürecinde uzaktan eğitim: Temel eğitim bölümü öğretim elemanlarının görüşleri. Turkish Studies, 15(6), 4507-4524.
  • Torlak, Ö., Altunışık, R., & Özdemir, Ş. (2002). Modern pazarlama. İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Uysal Bayrak, H. & Tanık Önal, N. (2021). SWOT Analysis of Distance Education Based on Preschool Teacher Candidates, International Journal of Eurasian Education and Culture, 6(12), 189-234.
  • Ülgen, H., & Mirze, K. (2004). İşletmelerde stratejik yönetim. İstanbul: LiteratürYayınları.
  • Wang, J., Wang, Z., 2020. Strengths, weaknesses, opportunities and threats (SWOT) anal- ysis of china’s prevention and control strategy for the COVID-19 epidemic. Int. J. Environ. Res. Public Health 17 (7), 2235. doi: 10.3390/ijerph17072235 .
  • Wimmer, D.D. ve Dominick, J.R. (2000). Mass media research: An indroduction. Belmont: Wadsworth Publishing Company.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. bs.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yasemin Bertiz 0000-0001-7388-5901

Ömer Kırmacı 0000-0002-0954-1263

Bora Aslan 0000-0002-8069-8204

Erken Görünüm Tarihi 26 Ocak 2023
Yayımlanma Tarihi 26 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bertiz, Y., Kırmacı, Ö., & Aslan, B. (2023). ACİL DURUM UZAKTAN ÖĞRETİM SÜRECİNDE BİR ÜNİVERSİTE PROFİLİ. Trakya Eğitim Dergisi, 13(1), 620-635. https://doi.org/10.24315/tred.1073817