Bu araştırma 7. Sınıf Sosyal Bilgiler dersinde üretim, tüketim ve dağıtım öğrenme alanına ait kazanımların işlenmesinde Jigsaw IV tekniğinin öğrencilerin akademik başarısına ve derse karşı tutumuna etkisini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2020/2021 eğitim öğretim yılı Aydın ili Nazilli ilçesinde bulunan Asımın Nesli Anadolu İmam Hatip Lisesi 7. Sınıf öğrencilerinden 39 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ön test son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Akademik Başarı Testi ve Sosyal Bilgiler Tutum Ölçeği veri toplama araçları olarak belirlenmiştir. 5 Hafta olarak planlanan çalışmada deney grubuna iş birliğine dayalı öğrenme yöntemlerinden olan Jigsaw IV tekniği, kontrol grubuna ise okulun mevcut öğretim programı uygulanmıştır. Deney ve kontrol gruplarından elde edilen veriler SPSS 22.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada Jigsaw IV tekniğinin mevcut öğretim programında yer alan öğretim ve etkinliklere göre Sosyal Bilgiler öğretiminde öğrencilerin akademik başarılarını anlamlı derecede artırdığı ve derse karşı tutumlarını olumlu etkilediği sonucuna varılmıştır.
Sosyal bilgiler öğretimi iş birliğine dayalı öğrenme jigsaw tekniği ayrılıp birleşme.
This research was carried out to investigate the effect of jigsaw IV technique on students’ academic success and attitude towards the lesson in the processing of the acquisitions of the production, consumption and distribution learning areas in the 7th grade social studies course. The research was carried out with 39 students from 7th grade students of Asımın Nesli Anatolian Imam Hatip High School located in Nazilli district of Aydın province in the 2020-2021 academic year. In the research,experimental design with pre-test,post-test and control group was used.Academic achievement test and social studies attitude scale were determined as data collection purposes. In the study,which was planned for 5 weeks, the jigsaw IV technique, was applied to the experimental group and the current curriculum of the school was applied to the control group. The data obtained from the experimental and control groups were analyzed using the SPSS 22.0 program.In the study, it was concluded that the jigsaw IV technique significantly increased the academic achievement of the students in social studies teaching and positively affected their attitudes towards the course, according to the teaching and activities in the current curriculum
Social studies teaching cooperative learning jigsaw technique plit –up.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Ocak 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 1 |