Bu araştırmada önlisans programında okuyan öğrencilerin öğrenme yaklaşımlarına ilişkin eğilimleri ortaya konulmuştur. Katılımcıların öğrenme yaklaşımlarına ilişkin algıları ve sosyo-demografik özelleriklerinin öğrenme yaklaşımları stratejisine göre durumu araştırılmıştır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak “Öğrenme Yaklaşımları Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS V24 istatistik paket programı kullanılmıştır. Öğrenme yaklaşımları kapsamında öğrencilerin öğrenme eğilimleri puan ortalamaları; yüzeysel (x̄=63,54), stratejik (x̄=61,74) ve derinlemesine (x̄=54,45) şeklinde olmuştur. Genel itibari ile öğrencilerin öğrenme yaklaşımları tercihi, onların sosyo-demografik özelliklerine göre değişmediği gözlenmiştir. Ancak düşük akademik başarı puanına sahip olan öğrencilerin anlamlı olarak derinlemesine öğrenme yaklaşımını tercih ettikleri görülmüştür. Aynı şekilde, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu ile Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin derinlemesine öğrenme yaklaşımı puan ortalamaları Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu öğrencilerine göre anlamlı olarak yüksek çıkmıştır. Araştırmada kız öğrencilerin, 2. sınıf öğrencileri ve aile gelir durumu yüksek olan öğrencilerin puan ortalamaları daha yüksek seyretmiştir.
Akademik başarı düzeyi meslek yüksekokulu öğrenme yaklaşımları ön lisans
In this research, the learning propensity of the students studying in the associate’s degree program were revealed. Hence, whether students' learning approaches change according to their gender status, grade level, academic achievement levels, family income status and the type of program being studied were analyzed. In the research, “Learning Approaches Scale” was used as a data collection method. SPSS V24 statistical package program was used in data analysis. The mean scores of students' learning tendencies for surface learning, strategic learning and deep learning were (x̄=63,54), (x̄=61,74), (x̄=54,45) respectively. However, in general, it was observed that students' preferences for any types of learning approaches did not change according to their socio-demographic characteristics. Yet, students with low academic success score, significantly paid attention to the deep learning approach. Likewise, the deep learning approach score averages of the Vocational School of Health Services and Vocational School of Social Sciences students was significantly higher than the students of Vocational School of Technical Sciences. Besides, the average scores of female students, sophomores, and students with high family income found to be higher.
Academic success level vocational school learning approaches associate’s degree
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Mayıs 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 2 |