Duyarlı bir toplumun oluşturulmasında bireylerin erken yaşlardan itibaren sosyal duyarlılık düzeyinin belirlenmesi önemli bir unsurdur. Bu bağlamda mevcut araştırma, ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin sosyal duyarlılık düzeylerinin belirlenmesi ve bu düzey üzerinde hangi değişkenlerin etkili olduğunun saptanması amacıyla yürütülmüştür. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeline göre tasarlanmıştır. Araştırmanın ulaşılabilir evrenini Kocaeli ili Gölcük ilçesinde öğrenim gören 5. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise yedi farklı ortaokuldan basit seçkisiz örnekleme ile seçilmiş 537 öğrenciyi kapsamaktadır. Araştırma sürecinde veriler, kişisel bilgi formu ve sosyal duyarlılık ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlara göre 5. Sınıf öğrencilerinin sosyal duyarlılık düzeyi puanlarının yüksek (%92,2) olduğu belirlenmiştir. Ayrıca cinsiyetin, aile gelir düzeyinin, anne-baba eğitim düzeyinin ve haber takip durumlarının sosyal duyarlılık düzeyi üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğu saptanmıştır. Öte yandan kardeş sayısının ve sivil toplum kuruluşlarına üye olma durumunun öğrencilerin sosyal duyarlılık düzeyleri arasında anlamlı bir ilişkisinin olmadığı saptanmıştır.
Ortaokul 5. sınıf Öğrencileri Sosyal Duyarlılık sosyal problemler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 19 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 3 |