Research Article
BibTex RIS Cite

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM SORUNLARI: META-SENTEZ

Year 2024, Volume: 14 Issue: 1, 34 - 53, 31.01.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1259378

Abstract

Bu çalışmada, okul öncesi eğitimde yaşanan sorunlar meta sentez yöntemi ile incelenmiştir. Belirlenen probleme at verilerin yer aldığı çalışmalara ulaşmak için; ULAKBİM, YÖKTEZ, Dergipark, Google akademik veri tabanlarında tarama yapılmıştır. Ulaşılan çalışmalardan, çalışmanın amacına uygun ve erişim izni olan 19 makale, 5 rapor ve 10 tez çalışmaya dahil edilmiştir. Verilerin analizi neticesinde okul öncesinde yaşanan sorunların: “Eğitim programı”, “Fiziksel Çevre”, “Paydaşlar”, “Yönetici/denetim”, “Eğitim Politikaları ve Mevzuat”, “Hizmet içi eğitim” temaları altında ele alınabileceği belirlenmiştir. Bu temalar arasında en çok frekansa sahip olan “Program” sorunları iken en az frekans “hizmet içi eğitim” temasına aittir. Elde edilen kod ve temalar tablolar halinde sunulmuş ve değerlendirilmiştir.

References

  • Ada, Ş., Küçükali, R., Akan, D., & Dal, M. (2014). Okul öncesi eğitim kurumlarında yönetim sorunları. Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 12, 32-49.
  • Ağgül Yalçın, F., & Yalçın, M., (2018). Okul öncesi öğretmenlerin okul öncesi eğitimin sorunlarıyla ilgili görüşleri: Ağrı ili örneği. İlköğretim Online, 17 (1), 367-383.
  • Ardıç Ünüvar, Ü. (2011). Okul öncesi eğitimde kalitenin geliştirilmesine ilişkin idareci, öğretmen ve veli görüşleri. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Konya
  • Arslanargun, E, Tapan, F. (2016). Preschool education and its effects on children. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (2). Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/aibuefd/issue/1509/18305
  • Aspfors, J., & Fransson, G. (2015). Research on mentor education for mentors of newly qualified teachers: A qualitative meta-synthesis.Teaching and Teacher Education, 48, 75-86.
  • Baş, K. (2004). Türkiye'de zorunlu eğitim süresinin arttırılmasının sağlayacağı kazançlar. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 59 (03),. DOI: 10.1501/SBFder_0000001570.
  • Büte, M., Okulu, D., & Balcı, F. (2010). Bağımsız anaokulu yöneticilerinin bakış açısından okul yönetimi süreçlerinin işleyişi ve sorunlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 4 (4), 485-511. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/kuey/issue/10330/126623
  • Demir, Ö., & Çamlı, Ö. (2011). Öğretmenlik uygulaması dersinde uygulama okullarında karşılaşılan sorunların sınıf ve okul öncesi öğretmenliği öğrenci görüşleri çerçevesinde incelenmesi: Nitel bir çalışma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (1), 117-139. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/uefad/issue/16693/173510
  • Demir Yıldız, C. (2018). Okul öncesi eğitim kurumlarının yönetiminde yaşanan zorlukların değerlendirilmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (STEMES’18), 95-102.
  • Demircan Aydın, Z. (2017). Öğretmen ve yöneticilerin okul öncesi eğitimi değerlendirmeleri ve bu alanda yaşanan yönetimsel sorunlar. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Okan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Year 2024, Volume: 14 Issue: 1, 34 - 53, 31.01.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1259378

Abstract

References

  • Ada, Ş., Küçükali, R., Akan, D., & Dal, M. (2014). Okul öncesi eğitim kurumlarında yönetim sorunları. Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 12, 32-49.
  • Ağgül Yalçın, F., & Yalçın, M., (2018). Okul öncesi öğretmenlerin okul öncesi eğitimin sorunlarıyla ilgili görüşleri: Ağrı ili örneği. İlköğretim Online, 17 (1), 367-383.
  • Ardıç Ünüvar, Ü. (2011). Okul öncesi eğitimde kalitenin geliştirilmesine ilişkin idareci, öğretmen ve veli görüşleri. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Konya
  • Arslanargun, E, Tapan, F. (2016). Preschool education and its effects on children. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (2). Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/aibuefd/issue/1509/18305
  • Aspfors, J., & Fransson, G. (2015). Research on mentor education for mentors of newly qualified teachers: A qualitative meta-synthesis.Teaching and Teacher Education, 48, 75-86.
  • Baş, K. (2004). Türkiye'de zorunlu eğitim süresinin arttırılmasının sağlayacağı kazançlar. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 59 (03),. DOI: 10.1501/SBFder_0000001570.
  • Büte, M., Okulu, D., & Balcı, F. (2010). Bağımsız anaokulu yöneticilerinin bakış açısından okul yönetimi süreçlerinin işleyişi ve sorunlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 4 (4), 485-511. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/kuey/issue/10330/126623
  • Demir, Ö., & Çamlı, Ö. (2011). Öğretmenlik uygulaması dersinde uygulama okullarında karşılaşılan sorunların sınıf ve okul öncesi öğretmenliği öğrenci görüşleri çerçevesinde incelenmesi: Nitel bir çalışma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (1), 117-139. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/uefad/issue/16693/173510
  • Demir Yıldız, C. (2018). Okul öncesi eğitim kurumlarının yönetiminde yaşanan zorlukların değerlendirilmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (STEMES’18), 95-102.
  • Demircan Aydın, Z. (2017). Öğretmen ve yöneticilerin okul öncesi eğitimi değerlendirmeleri ve bu alanda yaşanan yönetimsel sorunlar. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Okan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Kadriye Çakmak 0000-0002-3377-9378

Necdet Aykaç 0000-0001-8020-713X

Early Pub Date January 26, 2024
Publication Date January 31, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 14 Issue: 1

Cite

APA Çakmak, K., & Aykaç, N. (2024). OKUL ÖNCESİ EĞİTİM SORUNLARI: META-SENTEZ. Trakya Eğitim Dergisi, 14(1), 34-53. https://doi.org/10.24315/tred.1259378