Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 1, 304 - 319, 31.01.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1354925

Öz

Kaynakça

  • Beauchaine, T. P. (2015). Future directions in emotion dysregulation and youth psychopathology. Journal of Clinical Child & Adolescent Psychology, 44(5), 875-896.
  • Bevilacqua, L., Hale, D., Barker, E. D., & Viner, R. (2018). Conduct problems trajectories and psychosocial outcomes: a systematic review and meta-analysis. European Child & Adolescent Psychiatry, 27, 1239-1260.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç, Çakmak, E., Akgün, O. E., Karadeniz, S. & Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. (4 Baskı). Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, S. (2020), Sosyal bilimler için veri analizi. (27. Baskı). Ankara: Pegem Akademi
  • Blair, B. L., Perry, N. B., O’Brien, M., Calkins, S. D., Keane, S. P., & Shanahan, L. (2014). The indirect effects of maternal emotion socialization on friendship quality in middle childhood. Developmental Psychology, 50, 566–576.
  • Blair, B. L., Perry, N. B., O'Brien, M., Calkins, S. D., Keane, S. P., & Shanahan, L. (2015). Identifying developmental cascades among differentiated dimensions of social competence and emotion regulation. Developmental Psychology, 51(8), 1062-1073.
  • Campbell, S. B., Spieker, S., Burchinal, M., Poe, M. D., & NICHD Early Childcare Research Network. (2006). Trajectories of aggression from toddlerhood to age 9 predict academic and social functioning through age 12. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 47(8), 791-800.
  • Carthy, T., Horesh, N., Apter, A., & Gross, J. J. (2010). Patterns of emotional reactivity and regulation in children with anxiety disorders. Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment, 32, 23–36.
  • Chaplin, T. M. (2015). Gender and emotion expression: A developmental contextual perspective. Emotion Review, 7(1), 14-21.

İLKOKUL DÖNEMİ ÇOCUKLARININ DUYGU DÜZENLEME BECERİLERİ İLE SALDIRGANLIK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 1, 304 - 319, 31.01.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1354925

Öz

Bu çalışmada, ilkokul dönemi çocuklarının öfke ve üzüntü duygularını düzenleme becerilerinin saldırganlık düzeyleri ile ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma korelasyonel bir araştırma olarak yürütülüp, çalışma grubunu, resmi ilkokullarda öğrenim gören, 7-10 yaş arası 322 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada çocukların öfke ve üzüntü duygularını düzenleme becerilerini değerlendirmek amacıyla ‘‘Çocuklarda Duygu Yönetimi Ölçekleri: Öfke ve Üzüntü Ölçeği’’ ve saldırgan davranış düzeylerini belirlemek için ‘‘Çocuklar için Saldırganlık Ölçeği’’ kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, çocukların üzüntü ölçeği düzenlenmemiş ifade alt boyutu puanlarında cinsiyetlerine göre anlamlı olarak farklılık bulunmuştur. Çocukların üzüntü ölçeği başa çıkma alt boyutu puanları yaşlarına göre anlamlı olarak farklılaşmakta ve çocukların yaşları arttıkça üzüntü duygusu ile başa çıkma becerileri de artmaktadır. Çocukların üzüntü ve öfke ölçekleri puanları ile çocuklar için saldırganlık ölçeği puanları arasında anlamlı bir ilişki bulunmaktadır (p< .001). Çocukların öfke ve üzüntü duygularını düzenleme becerisi arttıkça saldırganlık düzeyleri azalmaktadır. Araştırmada elde edilen bulgular doğrultusunda ebeveynlere, eğitimcilere ve araştırmacılara yönelik öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Beauchaine, T. P. (2015). Future directions in emotion dysregulation and youth psychopathology. Journal of Clinical Child & Adolescent Psychology, 44(5), 875-896.
  • Bevilacqua, L., Hale, D., Barker, E. D., & Viner, R. (2018). Conduct problems trajectories and psychosocial outcomes: a systematic review and meta-analysis. European Child & Adolescent Psychiatry, 27, 1239-1260.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç, Çakmak, E., Akgün, O. E., Karadeniz, S. & Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. (4 Baskı). Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, S. (2020), Sosyal bilimler için veri analizi. (27. Baskı). Ankara: Pegem Akademi
  • Blair, B. L., Perry, N. B., O’Brien, M., Calkins, S. D., Keane, S. P., & Shanahan, L. (2014). The indirect effects of maternal emotion socialization on friendship quality in middle childhood. Developmental Psychology, 50, 566–576.
  • Blair, B. L., Perry, N. B., O'Brien, M., Calkins, S. D., Keane, S. P., & Shanahan, L. (2015). Identifying developmental cascades among differentiated dimensions of social competence and emotion regulation. Developmental Psychology, 51(8), 1062-1073.
  • Campbell, S. B., Spieker, S., Burchinal, M., Poe, M. D., & NICHD Early Childcare Research Network. (2006). Trajectories of aggression from toddlerhood to age 9 predict academic and social functioning through age 12. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 47(8), 791-800.
  • Carthy, T., Horesh, N., Apter, A., & Gross, J. J. (2010). Patterns of emotional reactivity and regulation in children with anxiety disorders. Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment, 32, 23–36.
  • Chaplin, T. M. (2015). Gender and emotion expression: A developmental contextual perspective. Emotion Review, 7(1), 14-21.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Okul Psikolojik Danışmanlığı, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (Diğer), Sınıf Eğitimi, İlköğretim, Çocuk Gelişimi Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yeşim Yurdakul 0000-0002-4073-5445

Elifcan Cesur 0000-0002-9364-2293

Erken Görünüm Tarihi 26 Ocak 2024
Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yurdakul, Y., & Cesur, E. (2024). İLKOKUL DÖNEMİ ÇOCUKLARININ DUYGU DÜZENLEME BECERİLERİ İLE SALDIRGANLIK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Trakya Eğitim Dergisi, 14(1), 304-319. https://doi.org/10.24315/tred.1354925