Research Article
BibTex RIS Cite

İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÇARPMA İŞLEMİ ÖZ-YETERLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2024, Volume: 14 Issue: 2, 785 - 805, 30.05.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1389749

Abstract

Bu araştırmada, çarpma işlemi konusuna özgü bir öz yeterlilik ölçeği geliştirilerek ilkokul öğrencilerinin çarpma işlemi öz-yeterlik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden tarama ve nedensel karşılaştırma modelleri ile yürütülmüştür. Araştırmaya, Diyarbakır ilinin dört merkez ilçesinde bulunan toplam 747 ilkokul 4.sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırmanın verileri, Kişisel Bilgi Formu (KBF) ve araştırmacılar tarafından geliştirilen İlkokul Öğrencileri İçin Çarpma İşlemi Öz-Yeterlik Ölçeği (ÇİÖÖ) ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, Tek Yönlü Varyans Analizi ve Bağımsız Gruplar için t testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, ilkokul öğrencilerinin çarpma işlemi öz-yeterlilik düzeylerinin güç boyutunda orta, büyüklük boyutu, genellik boyutu ve toplam puan açısından yüksek olduğunu göstermiştir. Bununla birlikte, ilkokul öğrencilerinin çarpma işlemi öz-yeterlilik düzeylerinin değişkenler açısından çeşitli boyutlarda anlamlı farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Adal, A. A., & Yavuz, İ. (2017). Ortaokul öğrencilerinin matematik öz yeterlik algıları ile matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 3(1), 20-41. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/334546
  • Aldan Karademir, Ç. & Yalçın, B. (2020). Ortaokul öğrencilerinin matematik öz yeterlik kaynaklarının incelenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, (76), 383-396. https://doi.org/10.18009/jcer.866760
  • Altıntaş, E., Özdemir, A. Ş., & Kerpiç, A. (2012). Öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığı özyeterlik algılarının bölümlere göre karşılaştırılması. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 26-34. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/200373
  • Akay, H., & Boz, N. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının matematiğe yönelik tutumları, matematiğe karşı öz-yeterlik algıları ve öğretmen öz yeterlik inançları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(2), 281-312. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/issue/26100/275000
  • Aksu, H. H. (2008). Öğretmen adaylarının matematik öğretimine yönelik öz-yeterlilik inançları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 161-170. https://doi.org/10.35675/befdergi.465800
  • Al-Husna, C., & Mujib, A. (2020). Menemukan pola perkalian dengan angka 9. Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Terpadu (JPPT), 2(1), 55-70. https://doi.org/10.32696/pgsd.v2i1.428
  • Arseven, A., Arseven, İ., & Tepehan, T. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimine yönelik öz-yeterlik algılarının incelenmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 4(2), 29-40. https://doi.org/10.30703/cije.321367
  • Arslan, A. (2017). Ortaokul öğrencilerinin okuma kaygıları ve akademik öz yeterlik inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. E-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 30-44. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/387802
  • Arslan, G. (2015). Çocuk ve genç psikolojik sağlamlık ölçeği’nin (çgpsö) psikometrik özellikleri: geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Ege Eğitim Dergisi, 16(1), 1-12. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/57186
  • Attisha, M., & Yazdani, M. (1984). An expert system for dıagnosıng chıldren's multıplıcatıon errors. Elsevier Science Publishers B.V., Amsterdam - Printed in The Netherlands, 13(1), 79-92. https://www.academia.edu/13066543/An_expert_system_for_diagnosing_childrens_multiplication_errors
  • Aydın, E., Delice, A., & Kardeş, D. (2011). Matematik öğretmen adaylarına yönelik lineer denklem sistemleri öz-yeterlik algısı ölçeği. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 2(2), 160-182. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/201319
Year 2024, Volume: 14 Issue: 2, 785 - 805, 30.05.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1389749

Abstract

References

  • Adal, A. A., & Yavuz, İ. (2017). Ortaokul öğrencilerinin matematik öz yeterlik algıları ile matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 3(1), 20-41. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/334546
  • Aldan Karademir, Ç. & Yalçın, B. (2020). Ortaokul öğrencilerinin matematik öz yeterlik kaynaklarının incelenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, (76), 383-396. https://doi.org/10.18009/jcer.866760
  • Altıntaş, E., Özdemir, A. Ş., & Kerpiç, A. (2012). Öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığı özyeterlik algılarının bölümlere göre karşılaştırılması. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 26-34. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/200373
  • Akay, H., & Boz, N. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının matematiğe yönelik tutumları, matematiğe karşı öz-yeterlik algıları ve öğretmen öz yeterlik inançları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(2), 281-312. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/issue/26100/275000
  • Aksu, H. H. (2008). Öğretmen adaylarının matematik öğretimine yönelik öz-yeterlilik inançları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 161-170. https://doi.org/10.35675/befdergi.465800
  • Al-Husna, C., & Mujib, A. (2020). Menemukan pola perkalian dengan angka 9. Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Terpadu (JPPT), 2(1), 55-70. https://doi.org/10.32696/pgsd.v2i1.428
  • Arseven, A., Arseven, İ., & Tepehan, T. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimine yönelik öz-yeterlik algılarının incelenmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 4(2), 29-40. https://doi.org/10.30703/cije.321367
  • Arslan, A. (2017). Ortaokul öğrencilerinin okuma kaygıları ve akademik öz yeterlik inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. E-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 30-44. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/387802
  • Arslan, G. (2015). Çocuk ve genç psikolojik sağlamlık ölçeği’nin (çgpsö) psikometrik özellikleri: geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Ege Eğitim Dergisi, 16(1), 1-12. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/57186
  • Attisha, M., & Yazdani, M. (1984). An expert system for dıagnosıng chıldren's multıplıcatıon errors. Elsevier Science Publishers B.V., Amsterdam - Printed in The Netherlands, 13(1), 79-92. https://www.academia.edu/13066543/An_expert_system_for_diagnosing_childrens_multiplication_errors
  • Aydın, E., Delice, A., & Kardeş, D. (2011). Matematik öğretmen adaylarına yönelik lineer denklem sistemleri öz-yeterlik algısı ölçeği. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 2(2), 160-182. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/201319
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Classroom Education
Journal Section Articles
Authors

Selin Yontürk 0000-0002-0867-1146

Ferat Yılmaz 0000-0002-4947-5416

Early Pub Date May 25, 2024
Publication Date May 30, 2024
Submission Date November 13, 2023
Acceptance Date February 6, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 14 Issue: 2

Cite

APA Yontürk, S., & Yılmaz, F. (2024). İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÇARPMA İŞLEMİ ÖZ-YETERLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya Eğitim Dergisi, 14(2), 785-805. https://doi.org/10.24315/tred.1389749