Bu araştırmada, çarpma işlemi konusuna özgü bir öz yeterlilik ölçeği geliştirilerek ilkokul öğrencilerinin çarpma işlemi öz-yeterlik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden tarama ve nedensel karşılaştırma modelleri ile yürütülmüştür. Araştırmaya, Diyarbakır ilinin dört merkez ilçesinde bulunan toplam 747 ilkokul 4.sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırmanın verileri, Kişisel Bilgi Formu (KBF) ve araştırmacılar tarafından geliştirilen İlkokul Öğrencileri İçin Çarpma İşlemi Öz-Yeterlik Ölçeği (ÇİÖÖ) ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, Tek Yönlü Varyans Analizi ve Bağımsız Gruplar için t testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, ilkokul öğrencilerinin çarpma işlemi öz-yeterlilik düzeylerinin güç boyutunda orta, büyüklük boyutu, genellik boyutu ve toplam puan açısından yüksek olduğunu göstermiştir. Bununla birlikte, ilkokul öğrencilerinin çarpma işlemi öz-yeterlilik düzeylerinin değişkenler açısından çeşitli boyutlarda anlamlı farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sınıf Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Mayıs 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2024 |
Gönderilme Tarihi | 13 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 6 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 2 |