Research Article
BibTex RIS Cite

EŞ-ZAMANLI ÇEVRİMİÇİ ÖĞRENME SÜREÇLERİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME UYGULAMALARI ÜZERİNE BİR İNCELEME

Year 2024, Volume: 14 Issue: 2, 1307 - 1318, 30.05.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1462026

Abstract

Bu çalışmanın amacı farklı üniversitelerden gelen ve ortak bir ÖYS’de buluşarak eş-zamanlı öğretim gerçekleştiren öğrencilerin, işbirlikli öğrenme uygulamalarına yönelik görüşlerinin incelenerek bu konuya ilişkin bir perspektif çizmektir. Araştırma nitel durum çalışması olarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu gönüllülük esasına dayalı olarak uygulamaya katılan 8 öğrenci oluşturmuştur. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmış ve daha sonra detaylı analizleri yapılmıştır. Çalışmada eş-zamanlı çevrimiçi öğretimde öğrencilerin işbirlikli öğrenmeye yönelik görüşleri incelenmiştir. Çalışmada akran öğrenmesi, motivasyon, yardımlaşma ve planlı çalışma temaları ön plana çıkmıştır. Ayrıca öğrenciler arasında geçen etkileşimlerin öğrencilerin öz düzenlemelerini olumlu yönde arttırdığı görülmüştür. Farklı üniversiteden aynı dersi alan öğrencilerin bir araya gelerek yaptıkları işbirlikli öğrenme uygulamalarının onların motivasyonunu artırdığı anlaşılmaktadır. Öte yandan bir proje takvimi çerçevesinde ilerlendiği için öğrencilerin, kendi zaman çizelgelerini oluşturmalarının kolaylaştığı ve böylece daha planlı çalışma yapabildikleri sonucu ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak, çevrimiçi gerçekleştirilen işbirlikli öğrenme uygulamalarının öğrencilerin davranışlarını olumlu yönde etkilediği ortaya çıkmıştır. Bu doğrultuda araştırma sonuçları gelecekte yapılacak benzer çalışmalar için yol gösterici olabilir.

References

  • Aljabre, A. (2012). An exploration of distance learning in Saudi Arabian universities: current practices and future possibilities. International Journal of Business, Humanities and Technology, 2(2), 132–137.
  • Alyar, M., & Doymuş, K. (2020). İşbirlikli öğrenme ile birlikte kullanılan modellerin, animasyonların ve yedi ilke’nin kimya başarısına etkisi, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 1-25. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.781598
  • Asan, R., & Çalışkan, E. (2022). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının çevrimiçi işbirlikli öğrenme uygulamalarına yönelik tutum ve görüşleri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 13(1), 37-57. https://doi.org/10.17943/etku.1090217
  • Boekaerts, M. (1993). Being concerned with well-being and with learning. Educational Psychologist, 28(2), 149-167.
  • Cascallar, E., Boekaerts, M., & Costigan, T. (2006). Assessment in the evaluation of self-regulation as a process. Educational Psychology Review, 18, 297-306. http://doi.org/10.1007/s10648-006-9023-2
  • Creswell, J. W., & Poth, C. N. (2016). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches (4th ed.). Sage Publications.
  • Cooper, J., & Mueck, R. (1990). Student involvement in learning: Cooperative learning and college instruction. Journal on Excellence in College Teaching, 1(1), 68-76.
  • Coppola, B. P., & Lawton, R. G. (1995). Who has the same substance that i have?: A blueprint for collaborative learning activities. Journal of Chemical Education, 72(12), 1120.
  • Costouros, T. (2020). Jigsaw cooperative learning versus traditional lectures: Impact on student grades and learning experience. Teaching & Learning Inquiry, 8(1), 154-172. https://doi.org/10.20343/teachlearninqu.8.1.11
  • Çiltaş, A. (2011). Eğitimde öz-düzenleme öğretiminin önemi üzerine bir çalışma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(5), 1-11.
Year 2024, Volume: 14 Issue: 2, 1307 - 1318, 30.05.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1462026

Abstract

References

  • Aljabre, A. (2012). An exploration of distance learning in Saudi Arabian universities: current practices and future possibilities. International Journal of Business, Humanities and Technology, 2(2), 132–137.
  • Alyar, M., & Doymuş, K. (2020). İşbirlikli öğrenme ile birlikte kullanılan modellerin, animasyonların ve yedi ilke’nin kimya başarısına etkisi, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 1-25. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.781598
  • Asan, R., & Çalışkan, E. (2022). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının çevrimiçi işbirlikli öğrenme uygulamalarına yönelik tutum ve görüşleri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 13(1), 37-57. https://doi.org/10.17943/etku.1090217
  • Boekaerts, M. (1993). Being concerned with well-being and with learning. Educational Psychologist, 28(2), 149-167.
  • Cascallar, E., Boekaerts, M., & Costigan, T. (2006). Assessment in the evaluation of self-regulation as a process. Educational Psychology Review, 18, 297-306. http://doi.org/10.1007/s10648-006-9023-2
  • Creswell, J. W., & Poth, C. N. (2016). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches (4th ed.). Sage Publications.
  • Cooper, J., & Mueck, R. (1990). Student involvement in learning: Cooperative learning and college instruction. Journal on Excellence in College Teaching, 1(1), 68-76.
  • Coppola, B. P., & Lawton, R. G. (1995). Who has the same substance that i have?: A blueprint for collaborative learning activities. Journal of Chemical Education, 72(12), 1120.
  • Costouros, T. (2020). Jigsaw cooperative learning versus traditional lectures: Impact on student grades and learning experience. Teaching & Learning Inquiry, 8(1), 154-172. https://doi.org/10.20343/teachlearninqu.8.1.11
  • Çiltaş, A. (2011). Eğitimde öz-düzenleme öğretiminin önemi üzerine bir çalışma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(5), 1-11.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Instructional Design
Journal Section Articles
Authors

Uğur Doğan 0000-0002-1729-6763

Süleyman Sadi Seferoğlu 0000-0002-5010-484X

Early Pub Date May 25, 2024
Publication Date May 30, 2024
Submission Date March 31, 2024
Acceptance Date April 8, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 14 Issue: 2

Cite

APA Doğan, U., & Seferoğlu, S. S. (2024). EŞ-ZAMANLI ÇEVRİMİÇİ ÖĞRENME SÜREÇLERİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME UYGULAMALARI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Trakya Eğitim Dergisi, 14(2), 1307-1318. https://doi.org/10.24315/tred.1462026