Research Article
BibTex RIS Cite

OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMANLARININ COVID-19 DÖNEMİNDE UZAKTAN EĞİTİMLE YÜRÜTÜLEN REHBERLİK HİZMETLERİNE İLİŞKİN DENEYİMLERİ

Year 2024, Volume: 14 Issue: 3, 1555 - 1570
https://doi.org/10.24315/tred.1423558

Abstract

Bu araştırmanın amacı, COVID-19 döneminde uzaktan eğitim sürecinde görev yapan okul psikolojik danışmanlarının rehberlik hizmetlerine yönelik deneyimlerinin keşfedilmesidir. Fenomenoloji deseninde gerçekleştirilen bu araştırmaya 7 okul psikolojik danışmanı katılmıştır. Araştırma verileri, okul psikolojik danışmanlarıyla yapılan yarı-yapılandırılmış görüşmelerle toplanmıştır”. Görüşme verileri tematik olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda okul psikolojik danışmanlarının rehberlik hizmetlerini yürütme sürecinde zorlandıkları, okul, veli ve öğrencilerle iletişim kurmada sıkıntılar deneyimlerimleri görülmüştür. Okul psikolojik danışmanları, ilerleyen dönemlerde rehberlik hizmetlerine yönelik olarak ders saatlerinin planlanmasının ve uzaktan eğitim araçlarının daha işlevsel olmasının yaşanabilecek problemlerin üstesinden gelinmesine katkı sağlayacağını düşünmektedir.

References

  • Ağır, M. S. (2017). Eğitsel rehberlik çalışmalarının önemi. HAYEF Journal of Education, 14(2), 183-202.
  • Akbaba, A. ve Batikan, T. (2017). Okul yönetici ve sınıf rehber öğretmenlerinin okullardaki rehberlik servisleri hakkındaki görüşleri: Van örneği. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (11), 89-122.
  • Akpınar, B. ve Bengisoy, A. (2017). Rehber öğretmenlerin okul müdürlerinin rehberlik hizmetlerine ilişkin görüşleri. Curr Res Educ, 3(3), 129-141.
  • Akyürek, M. İ. (2020). Uzaktan eğitim: Bir alanyazın taraması. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 1-9.
  • Al-Balas, M., Al-Balas, H. I., Jaber, H. M., Obeidat, K., Al-Balas, H., Aborajooh, E. A., Al-Taher, R., & Al-Balas, B. (2020). Distance learning in clinical medical education Amid COVID-19 pandemic in Jordan: Current situation, challenges, and perspectives. BMC Medical Education, 20(1), 341. https://doi.org/10.1186/s12909-020-02257-4
  • Alsharif, W., & Qurashi, A. (2021). Effectiveness of COVID-19 diagnosis and management tools: A review. Radiography, 27(2), 682–687. https://doi.org/10.1016/j.radi.2020.09.010
  • Arciaga, P. L., Calmes, D., Windokun, A., Pan, D., Dev, P., Ruff, H., & Bazargan-Hejazi, S. (2022). Distance learning during COVID-19 mitigates learning loss for interprofessional education. Journal of The Society for Simulation in Healthcare, 17(1), 68–69. https://doi.org/10.1097/SIH.0000000000000600
  • Aykut, S. ve Aykut, S. (2020). COVID-19 pandemisi ve travma sonrası stres bozukluğu temelinde sosyal hizmetin önemi. Toplumsal Politika Dergisi, 1(1), 56-66. https://doi.org/10.1501/SBFder_0000001821
  • Bıçak, D. K. ve Demirbolat, A. O. (2019). Okul psikolojik danışmanlarının okul yöneticileri ve öğretmenlerden beklentileri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 17(2), 236-257.
  • Bingöl, B. (2019). 11. sınıf rehberlik programlarının öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi, [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Siirt Üniversitesi.
  • Brooks, S. K., Smith, L. E., Webster, R. K., Weston, D., Woodland, L., Hall, I., & Rubin, G. J. (2020). The impact of unplanned school closure on children's social contact: Rapid Evidence Review Eurosurveillance, 25(13). https://doi.org/10.2807/1560-7917.ES.2020.25.13.2000188
  • Can, E. (2010, 20-22 Mayıs). İlköğretim okullarında görevli rehber öğretmenlerin karşılaştıkları sorunların incelenmesi. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (911-917). Elazığ.
Year 2024, Volume: 14 Issue: 3, 1555 - 1570
https://doi.org/10.24315/tred.1423558

Abstract

References

  • Ağır, M. S. (2017). Eğitsel rehberlik çalışmalarının önemi. HAYEF Journal of Education, 14(2), 183-202.
  • Akbaba, A. ve Batikan, T. (2017). Okul yönetici ve sınıf rehber öğretmenlerinin okullardaki rehberlik servisleri hakkındaki görüşleri: Van örneği. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (11), 89-122.
  • Akpınar, B. ve Bengisoy, A. (2017). Rehber öğretmenlerin okul müdürlerinin rehberlik hizmetlerine ilişkin görüşleri. Curr Res Educ, 3(3), 129-141.
  • Akyürek, M. İ. (2020). Uzaktan eğitim: Bir alanyazın taraması. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 1-9.
  • Al-Balas, M., Al-Balas, H. I., Jaber, H. M., Obeidat, K., Al-Balas, H., Aborajooh, E. A., Al-Taher, R., & Al-Balas, B. (2020). Distance learning in clinical medical education Amid COVID-19 pandemic in Jordan: Current situation, challenges, and perspectives. BMC Medical Education, 20(1), 341. https://doi.org/10.1186/s12909-020-02257-4
  • Alsharif, W., & Qurashi, A. (2021). Effectiveness of COVID-19 diagnosis and management tools: A review. Radiography, 27(2), 682–687. https://doi.org/10.1016/j.radi.2020.09.010
  • Arciaga, P. L., Calmes, D., Windokun, A., Pan, D., Dev, P., Ruff, H., & Bazargan-Hejazi, S. (2022). Distance learning during COVID-19 mitigates learning loss for interprofessional education. Journal of The Society for Simulation in Healthcare, 17(1), 68–69. https://doi.org/10.1097/SIH.0000000000000600
  • Aykut, S. ve Aykut, S. (2020). COVID-19 pandemisi ve travma sonrası stres bozukluğu temelinde sosyal hizmetin önemi. Toplumsal Politika Dergisi, 1(1), 56-66. https://doi.org/10.1501/SBFder_0000001821
  • Bıçak, D. K. ve Demirbolat, A. O. (2019). Okul psikolojik danışmanlarının okul yöneticileri ve öğretmenlerden beklentileri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 17(2), 236-257.
  • Bingöl, B. (2019). 11. sınıf rehberlik programlarının öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi, [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Siirt Üniversitesi.
  • Brooks, S. K., Smith, L. E., Webster, R. K., Weston, D., Woodland, L., Hall, I., & Rubin, G. J. (2020). The impact of unplanned school closure on children's social contact: Rapid Evidence Review Eurosurveillance, 25(13). https://doi.org/10.2807/1560-7917.ES.2020.25.13.2000188
  • Can, E. (2010, 20-22 Mayıs). İlköğretim okullarında görevli rehber öğretmenlerin karşılaştıkları sorunların incelenmesi. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (911-917). Elazığ.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects School Counseling
Journal Section Articles
Authors

M. Furkan Tunç 0000-0001-6370-1507

Doç.dr.ali Özdemir 0000-0001-6089-1966

Early Pub Date September 20, 2024
Publication Date
Submission Date January 22, 2024
Acceptance Date July 5, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 14 Issue: 3

Cite

APA Tunç, M. F., & Özdemir, D. (2024). OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMANLARININ COVID-19 DÖNEMİNDE UZAKTAN EĞİTİMLE YÜRÜTÜLEN REHBERLİK HİZMETLERİNE İLİŞKİN DENEYİMLERİ. Trakya Eğitim Dergisi, 14(3), 1555-1570. https://doi.org/10.24315/tred.1423558