Bu çalışmanın amacı, 2008-2024 yılları arasında Çocuklar İçin Felsefe (P4C) modelinden yararlanılarak hazırlanmış lisansüstü tezleri incelenmektir. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden tarama yönteminin kullanılması sonucunda ilgili dokümanlara erişilerek tezlerin bibliyometrik analizleri yapılmıştır. Betimsel analiz tekniğinden yararlanılarak ilgili veriler çözümlenmiş; ayrıca veriler, tablo ve grafik haline getirilerek sınıflandırılmış, özetlenmiş ve yorumlanmıştır. Yüksek Öğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi veri tabanının ilgili ana sayfası üzerinden “P4C”, “Çocuklarla Felsefe” ve “Çocuklar İçin Felsefe” anahtar kelimelerinin arama sekmesine yazılması sonucunda yapılan taramada ilgili tezlere ulaşılmıştır. Lisansüstü tezlerin taranmasının ardından 65 yüksek lisans, 16 doktora tezi, toplamda ise 81 tez tespit edilmiştir. Veri analizi sonucu ilgili lisansüstü tezlerin 50 farklı üniversitede gerçekleştirildiği ve çalışma konusunun en çok yer aldığı üniversitenin ise sırasıyla İstanbul Aydın Üniversitesi (6) - Hacettepe Üniversitesi (5) - Ege Üniversitesi (4) - Gazi Üniversitesi (3) Burdur Mehmet Akif Üniversitesi (3) - Marmara Üniversitesi (3) - Ankara Üniversitesi (3) - Necmettin Erbakan Üniversitesi (3) olduğu sonucuna erişilmiştir. Enstitü bazında Eğitim Bilimleri’nde (39), ana bilim dalı bazında Temel Eğitim’de (34) ve bilim dalı bazında ise Sınıf Eğitimi’nde (18) ilgili tezlerin en çok yapıldığı tespit edilmiştir. Ayrıca lisansüstü tezleri gerçekleştiren araştırmacıların cinsiyet bazında 68’inin kadın, 13’ünün erkek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Türkiye’de son yıllarda ilgi gören bir model haline gelen P4C’ye yönelik tezlerin bibliyometrik analizlerinin yapılmasıyla ilgili verilerin derli toplu hale getirilerek alan yazına katkı sağlamak istenilmiştir.
Çocuklar İçin Felsefe (P4C), lisansüstü tezler, doküman incelemesi, bibliyometrik analiz
Etik kurul onayı gerektiren bir araştırma değildir.
Emekleriniz için şimdiden teşekkür eder. Kolaylıklar dileriz.
The purpose of this study is to ensure that theses are examined the graduate theses prepared using the Philosophy for Children (P4C) model between 2008-2024. In the study, as a result of using the scanning method, which is one of the qualitative research methods, bibliometric analyzes of the theses were made by accessing the relevant documents. Using the descriptive analysis technique, the relevant data were analyzed; the data was also classified, summarized and interpreted by turning it into tables and graphics. Following the scanning of the keywords "P4C", "Philosophy With Children" and "Philosophy for Children" on the search tab through the corresponding home page of the National Thesis Center database of the Higher Education Institution, the relevant theses was reached. As a result of the screening of graduate theses, a total of 81 theses were identified, 65 of which were master's theses and 16 were doctoral theses. As a result of the data analysis, that the relevant graduate theses were carried out in 50 different universities and it has been concluded that of the university where the study topic is most involved was İstanbul Aydın University (6), Hacettepe University (5), Ege University (4) - Gazi University (3) - Burdur Mehmet Akif University (3) - Marmara University (3) - Ankara University (3) - Necmettin Erbakan University (3). It has been found that the most relevant theses were made in the Educational Sciences (39), in the Major Science Branch of Basic Education (34), and in the Science Branch of Classroom Education (18). It was also concluded that the researchers who performed the graduate theses were 68 women, 13 men on a gender basis. It has been desired to contribute to the relevant the field by tidying up data on conducting bibliometric analyses of theses for P4C, which has become a model of interest in Turkey in recent years.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Öğrenme Kuramları, İlköğretim, Kapsayıcı Eğitim |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 10 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: Özel Sayı |