Geri bildirim, öğrenenin davranış değişikliği oluşturmasında öğretmenin ve diğer öğrenenlerin durumla ilgili bilgi vermesi olarak ifade edilebilir. Çok kültürlü sınıfların dilsel çeşitliliğe sahip olması nedeni ile tek kültüre sahip sınıflara ek olarak, geri bildirimde birden fazla faktörü barındırabileceği düşünülmektedir. Bu faktörlerin öğretmenlerin geri bildirim tarzlarını etkileyeceği düşünülmektedir. Bu sebeple araştırmanın amacı; çok kültürlü okullarda matematik öğretmenlerinin sınıf içindeki geri bildirim tarzlarını belirlemektir. Araştırmanın problem cümlesi ise “Çok kültürlü sınıflarda matematik öğretmenlerinin geri bildirim tarzları nasıldır? Bu tarzları etkileyen faktörler nelerdir?” olarak belirlenmiştir. Çalışma nitel araştırma desenlerinden durum çalışmasıdır. Çok kültürlü okullarda matematik öğretmenlerinin geri bildirim tarzlarının belirlenmesi betimlenecek olan ana durumdur. Sınıflarında farklı kültürden öğrencileri olma ölçütüne bağlı olarak 7 matematik öğretmeni çalışmanın örneklemeni oluşturmaktadır. Katılımcılara geri bildirimin boyutlarını içeren yapıya temellendirilerek hazırlanmış bir değerlendirme formu yazılı olarak uygulanmıştır. Değerlendirme formunun analizi sonrasında gönüllü katılımcılarla bireysel görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulguları; matematik öğretmenlerinin çok kültürlü sınıflarda geri bildirim verirken formal ve informal geri bildirimi kullandığı, öğrencilerin birbirine geri bildirim vermede cesaret kırıcı fakat öğretmen geri bildirimlerinin cesaret verici olduğunu göstermektedir. Geri bildirimlerin yapı, içerik ve hedef odaklı olduğu; açık, net ve detaylı olduğu bir diğer ulaşılan sonuçtur. Etkileyen faktörlerin başında ise; öğretim programı, dilsel özellikler, duyuşsal özellikler ve motivasyonun geldiği görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Mathematics Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | July 25, 2025 |
Publication Date | July 30, 2025 |
Submission Date | October 16, 2023 |
Acceptance Date | January 24, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 15 Issue: 3 |