Bu araştırmada 2018 ve 2024 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarının karşılaştırılması ve analizi amaçlanmıştır. Bu öğretim programları; biçimsel yapı, temel felsefe, özel amaç, beceri, değer, yetkinlik, kazanım, uygulama esasları, öğrenme alanları ve ölçme değerlendirme boyutları açısından karşılaştırılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılmıştır. Araştırmanın veri kaynağını 2018 ve 2024 yıllarında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan ve Talim Terbiye Kurulu Başkanlığınca onaylanan Sosyal Bilgiler Öğretim Programları oluşturmaktadır. Dokümanların analizi aşamasında kategoriler veya temalar oluşturularak içerik analizi yöntemiyle yorumlanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre 2024 programında kazanım kavramı yerine öğrenme çıktısı ifadesi kullanılmıştır. 2018 programında toplam 131 kazanıma yer verilirken 2024 programında 72 öğrenme çıktısına yer verilmiştir. 2024 programında öğrenme alanlarının isimleri değişmiş ve sayısı 6’ya düşmüştür. 2024 programında Türkiye Yeterlilikler Çerçevesince belirlenen anahtar yetkinliklere yer verilmemiştir. 2024 programında 19 özel amaç yer alırken 2018 programında 18 özel amaca yer verilmiştir. 2024 programında beceriler; kavramsal, alan, benlik, okuryazarlık, sosyal yaşam, ortak/birleşik altında toplanmıştır. 2024 programında ölçme ve değerlendirme boyutuna daha detaylı yer verilmiştir.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Curriculum and Instration (Other) |
| Journal Section | Articles |
| Authors | |
| Early Pub Date | October 24, 2025 |
| Publication Date | October 25, 2025 |
| Submission Date | July 4, 2024 |
| Acceptance Date | August 11, 2024 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 15 Issue: 4 |