Bu araştırmanın amacı, 4-6 yaş çocukların doğa algılarını incelemek ve orman anaokulunda doğa temelli eğitim alan çocuklar ile doğa temelli olmayan anaokulunda eğitim alan çocukların doğa algılarının karşılaştırılmasıdır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması desenine başvurulmuştur. Araştırma, XXX ili sınırları içerisinde, Orman Anaokulu statüsünde yer alan bir anaokulunda eğitim gören 4-6 yaş grubundan 10 çocuk; resmi bağımsız anaokulunda eğitim gören 4-6 yaş grubundan 10 çocuk olmak üzere toplamda 20 çocuk ile yapılan görüşmeler ile gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerden elde edilen verilerin analizinde içerik analizine başvurulmuş ve söz konusu analiz MAXQDA programı ile yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular incelendiğinde, çocukların doğa tanımlamalarında orman, ağaç gibi kara üzerine kurulmuş bölgelere yönelik tasvirler görülmüştür. Doğada bulunan unsurlara yönelik de en çok canlılara yönelik ifadelerde bulundukları; içerisinde ise en çok hayvanlara ve bitkilere en az da insanlara odaklandıkları belirlenmiştir. Çocukların doğada gerçekleştirdikleri aktiviteler incelendiğinde, doğada daha çok oyun oynamak, oyuncak ile oynamak, parkta oynamak, müzik dinlemek gibi etkinlikler yaptıkları tespit edilmiştir. Doğa temelli olan ve olmayan okullara göre söz konusu bulgular incelendiğinde, orman anaokulunda eğitim alan çocukların doğaya daha geniş bir pencereden baktıkları, daha fazla doğa deneyimleri olduğu, doğaya karşı daha ilgili ve bilinçli oldukları görülmüştür.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Out-of-School Learning, Early Childhood Education |
| Journal Section | Articles |
| Authors | |
| Early Pub Date | October 24, 2025 |
| Publication Date | October 25, 2025 |
| Submission Date | July 10, 2024 |
| Acceptance Date | August 19, 2024 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 15 Issue: 4 |