Bu çalışmada çocuk dergilerinin Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda yer alan değerler kapsamında içeriklerini incelenmesi amaçlanmıştır. Tübitak ve Trt kurumlarının desteklediği bu dergiler Türkiye’de çocuklar tarafından en çok okunan ve beğenilen dergiler arasındadır. Bu yüzden bu dergilerin içeriklerinin incelenmesi ilgili alanyazın tarafından önem taşımaktadır.
Bu araştırmada nitel araştırma teknikleri kullanılmıştır. Araştırmamızın çalışma grubunu çocuk dergileri arasında en çok okunan dergilerden olan Bilim Çocuk, Meraklı Minik ve Trt Çocuk dergileri oluşturmaktadır. Bu dergilerin 2018 yılına ait sayıları incelenmiştir. Her derginin 2018 yılında her ay çıkardığı 12 sayısı inceleme kapsamına alınmıştır. Böylelikle 3 derginin 2018 yılında çıkardığı 36 derginin incelemesi yapılmıştır. Dergilerin analizinde doküman incelemesi, içerik analizi ve betimsel analiz tekniklerinden yararlanılmıştır. Önce dergilerin aylara göre işledikleri temalar çıkarılmış daha sonra Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda yer alan 18 değere göre dergilerin içeriği analiz edilmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen veriler tablolar ve alıntılar halinde gösterilmeye çalışılmıştır.
Yapılan analizler sonucunda dergilerin işledikleri temalar ile uyumlu oldukları sonucuna varılmıştır. Bilim Çocuk dergisinde Bilimsellik ve Duyarlılık değerlerinin, Trt Çocuk dergisinde ise Vatanseverlik, Sevgi ve Estetik değerlerinin daha fazla olduğu gözlenmiştir. Dergilerin değerler açısından yeterli düzeyde oldukları ve çocuklar için faydalı oldukları sonucuna varılmıştır.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Values education, Social and Humanities Education (Excluding Economics, Business and Management) |
| Journal Section | Articles |
| Authors | |
| Early Pub Date | October 24, 2025 |
| Publication Date | October 25, 2025 |
| Submission Date | August 1, 2024 |
| Acceptance Date | November 14, 2024 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 15 Issue: 4 |