Özengen (amatör) müzik eğitimi, müzik öğrenmeye istekli bireylere çalgı, ses ve kuram alanlarında eğitim vermeyi amaçlayan önemli bir alandır. Özellikle özengen çalgı eğitimi, özengen müzik eğitiminin en yaygın görülen boyutlarından biridir. Belediyelerin kursları, özel eğitim kurumlarının eğitimleri, bireysel dersler gibi çeşitli yollarla bu eğitim alınabilmekte ve her yaş grubu bu eğitimden yararlanabilmektedir. Keman, bu alanda çok yaygın olarak kullanılan bir çalgıdır. Bu araştırma; temel keman eğitimi alanında yapılmış araştırmaları içerikleri, çalışma/örneklem/odak grupları, bulguları, sonuç ve önerileri bakımından inceleyerek, bu çalışmaların temalarını belirlemek ve özengen keman eğitimi temel hedefleri ile ilişkilendirmek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada rastgele (random) örneklem yoluyla tespit edilmiş 55 araştırma incelenmiş ve değerlendirilmiştir. Bu araştırmaların 42’si ulusal araştırmacılar tarafından yapılmışken, 13’ü ülke dışında yapılmış çalışmalardır. Belirlenen temalar içerisinde en fazla göze çarpan tema, yöntem olmuştur. Durum değerlendirmeleri de yöntem temasını takip etmektedir. Teknoloji, kültür, sağlık temaları ise diğer temalar olarak saptanmıştır. Bu alandaki araştırmalar, geçmişten günümüze sayısal olarak artmaktadır. Bu durumun son yıllarda özengen keman eğitimi alanına olan ilginin artması ile ilgili olduğu söylenebilir. Çalışmalar çoğunlukla çocuk gruplarıyla yapılmıştır. Hedefler içerisinde en çok devinişsel hedefler yer almaktadır. Duyuşsal hedeflerde toplu çalmanın etkisi daha fazla vurgulanmaktadır.
Amateur music education is a significant area of study that focuses on providing instruction in instrument, voice, and music theory to individuals who are eager to learn about music. Among these, amateur instrument education is the most common aspect. This type of education can be obtained through a variety of means such as municipal courses, private educational institutions, and individual lessons, and it is accessible to all age groups. The violin is one of the most prevalent instruments in this field. A comprehensive analysis of studies in basic violin education was conducted to identify the key themes and relate them to the fundamental goals of violin education. The analysis involved the examination of 55 studies chosen through random sampling. Of these, 42 were conducted by researchers within the country, while 13 were conducted abroad. The predominant theme identified among the studies was the teaching method, followed by assessments of the educational environment. Other significant themes included technology, culture, and health. The volume of research in this field has been progressively increasing over time, likely due to growing interest in amateur violin education. The majority of the studies focused on groups of children, and the primary objectives tended to be kinesthetic in nature. Additionally, the impact of group playing was emphasized as a particularly influential factor.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Fine Arts Education |
| Journal Section | Articles |
| Authors | |
| Early Pub Date | October 24, 2025 |
| Publication Date | October 25, 2025 |
| Submission Date | October 9, 2024 |
| Acceptance Date | October 25, 2024 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 15 Issue: 4 |