Volkswagen AG Emisyon Krizi'nin ardından otomobil sektörü, pazarlama, iş yönetimi ve diğer yönetimsel açıdan özel önlemler aldı. Bu araştırma, kriz sonrası dönemi ve diğer şirketlerin çevresel sürdürülebilirliğe yönelik gerekli finansal önlemleri alıp almadıklarını ölçmeyi amaçlamaktadır. Firmaların piyasaya göre düzeltilmiş finansal getirileri üzerinde Temel OLS Regresyon ve kukla değişkenli OLS Regresyon kullanılmaktadır. Bu araştırmanın üç önemli bulgusu var. Volkswagen AG, emisyon krizinden yalnızca pazarlama açısından değil aynı zamanda finansal yönetim açısından da etkilendi. İkincisi, Mercedes AG ve BMW AG, aynı sonuçlar nedeniyle Volkswagen Emisyon Krizinden gerekli finansal dersleri alamadılar. Üçüncü olarak sürdürülebilirlik değişkenleri itibar ve marka yönetiminin yanı sıra finansal yönetim üzerinde de etkiye sahiptir. Bulgulara ve tartışmalara göre yatırımcıların emisyon skandallarına karşı tutumu olumsuzdur. Bu olaylardan kapsamlı bir şekilde etkilenmektedirler. Bu denkleme kurumsal yatırımcılarda eklenirse durum daha karmaşık hale gelebilir. Mercedes AG ve BMW AG, Volkswagen AG'nin emisyon skandalından kurumsal mali yönetim ve otomobil-teknik detaylar açısından da aradan geçen 3 yıla rağmen gerekli dersleri alamadığı görülmektedir. Daha da ilginci, sürdürülebilirlik veya çevresel sürdürülebilirlik, işin sadece pazarlama ve markalaşma tarafı için değil, aynı zamanda kurumsal yönetimin finansal yönetim tarafı için de ana unsurlardan biridir. Bu markaların sürdürülebilirlik politikaları finansal yönetimi de içermelidir. Kriz, üç şirket için mali açıdan iki gündür devam etmektedir. Kesin bilgilerle, piyasada yeni bir sürdürülebilirlik krizinin yaşanması durumunda bu durum yatırımcılara ve şirketlere yardımcı olacaktır.
After the Volkswagen AG Emission Crisis, the automobile industry took special measures in terms of marketing, business management and other managerial sides. This research aims to measure the after-crisis period and whether or not other companies take necessary financial measures toward environmental sustainability. Basic OLS Regression and OLS Regression with dummy variables are utilized on the market-adjusted financial returns of the companies. There are three important findings of this research. Volkswagen AG suffered from the emission crisis not only on the marketing side but also in terms of financial management. Secondly, Mercedes AG and BMW AG did not take the necessary financial lessons from the Volkswagen Emission Crisis because of the same results. And thirdly sustainability variables have an impact on financial management near reputation and brand management. According to findings and discussions, the behaviour of the investors toward the emission scandals is negative. They are comprehensively impacted by these events. The situation can be more complex if corporal investors are added to this equation. Also, It seems that Mercedes AG and BMW AG did not take the necessary lessons from the emission scandal of Volkswagen AG despite of 3 years between events in terms of corporal financial management and automobile-technical details. More interestingly, sustainability or environmental sustainability is one of the main elements not only for the marketing and branding sides of the business but also for the financial management side of corporal management. The sustainability policies of these brands should include financial management. This situation will help the investors and companies if a new sustainability crisis occurs in the market with exact information.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Environmental Economy, Business Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | January 8, 2025 |
Publication Date | January 8, 2025 |
Submission Date | August 14, 2024 |
Acceptance Date | December 4, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 39 Issue: 1 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License