Günümüz tüketicileri son yıllarda mobil cihazların ve teknolojinin yoğun kullanımıyla birlikte yeni teknolojilerle tanışmaktadır. Son on yılların teknolojilerinden biri olan akıllı ev teknolojileri, tüketicilerin ev yaşamlarını kolaylaştırmakta ve tüketici araştırmaları için farklı araştırma bağlamları oluşturmaktadır. Çeşitli cihaz ve sensörleri bünyesinde barındıran akıllı ev teknolojileri, mobil uygulamalar aracılığıyla kullanılabilmektedir ve tüketici deneyimi pazarı anlamak için büyük önem taşımaktadır. Akıllı ev mobil uygulamaları bağlamını inceleyen bu çalışma, akıllı ev mobil uygulamalarına ilişkin kullanıcı yorumlarında yer alan konuları keşfetmeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla çalışmada BERTopic dönüştürücü tabanlı konu modelleme metodolojisi kullanılmış ve Google Play mağazasında 35 mobil uygulamayla ilgili yazılmış 15.157 kullanıcı yorumu çalışma örneklemi olarak kullanılmıştır. Konu modellemesinde tespit edilen tekli konular sekiz ana konu grubunda (marka / model bahsi, özellik, işlevsellik, ürünler / cihazlar, hizmet deneyimi, kullanıcı deneyimi, kullanıcı geri bildirimi ve kullanıcı arayüzü) toplanmıştır. Çalışmada tespit edilen konular, akıllı ev mobil uygulamaları pazarının anlaşılmasına yardımcı olmaktadır ve çalışma, elektronik kulaktan kulağa pazarlama kuramını akıllı ev mobil uygulamaları bağlamında genişletmektedir.
Akıllı ev Dijital pazarlama Mobil uygulama Kullanıcı değerlendirmeleri Kulaktan kulağa pazarlama
Today’s consumers have been experiencing new technologies in recent years with the intensive use of mobile devices and technology. Smart home technologies, one of the recent decades’ technologies, facilitate consumers’ home lives and create different research contexts for consumer research. Smart home technologies containing various devices and sensors can be used through mobile applications and consumer experience is crucial for understanding the marketplace. The study examining the context of smart home mobile apps aims to identify the topics covered in user reviews of smart home mobile apps. For this purpose, topic modeling methodology through BERTopic transformer-based model is employed in the study and 15.157 user reviews regarding 35 mobile apps in Google Play store are used as study sample. Individual topics detected in topic modeling are grouped into eight main topics (brand/model mention, feature, functionality, products/devices, service experience, user experience, user feedback, user interface). The topics concluded in the study help understanding of smart home mobile apps market and the study extends the eWOM concept by smart home mobile applications context.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 13, 2025 |
Publication Date | October 14, 2025 |
Submission Date | October 28, 2024 |
Acceptance Date | July 21, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 39 Issue: 4 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License