Dijitalleşmeyle birlikte her alanda olduğu gibi muhasebe alanında da birtakım yenilikler yaşanmıştır. Bununla birlikte eğitim yöntemlerinde de çeşitli gelişmeler yaşanmıştır. Bunlardan biri de Ters Yüz Edilmiş Sınıf yöntemidir. Ters yüz edilmiş sınıf yöntemi, geleneksel eğitim yöntemlerinden farklı olarak dersle ilgili bilginin ders öncesinde elektronik bir ortamda öğrenciye verilmesi esasına dayanır. Literatürde, muhasebe eğitiminde Ters Yüz Sınıf Modeli ile ilgili yapılan çalışmaların bibliyometrik analiz yöntemi ile incelendiği ilk çalışma olduğu düşünülen bu çalışmanın amacı, “Web Of Science (WOS)”ta taranan muhasebe eğitiminde ters yüz sınıf modelinin uygulandığı ve sonuçlarının yer aldığı çalışmaları bibliyometrik analiz yöntemi ile incelemektir. Çalışmada Web of Science veri tabanı kullanılmıştır. Çalışmada bibliyometrik analiz yöntemlerinden bibliyometrik haritalama yapılmış olup “VOSviewer” paket yazılım programı kullanılmıştır. Sonuç olarak muhasebede ters yüz öğrenme konusunda en fazla makalenin yayınlandığı yılın 2022 yılı olduğu, konuyla ilgili makalelerin en fazla çalışıldığı ülkenin İspanya olduğu, yayınlanan makalelerin çok büyük bir çoğunluğunun İngilizce olarak yazıldığı ve makalelerin en fazla yer aldığı derginin Accounting Education olduğu tespit edilmiştir. Edinilen bulgularla muhasebede ters yüz öğrenme konusunda yapılacak çalışmalar için gerekli olan kaynaklara daha kolay ve etkin bir biçimde ulaşılabileceği düşünülmektedir.
With digitalization, there have been some innovations in the field of accounting as in every field. However, there have also been various developments in educational methods. One of these is the Flipped Classroom method. The flipped classroom method, unlike traditional education methods, is based on the principle that the information about the course is given to the student in an electronic environment before the course.
The aim of this study, which is thought to be the first study in the literature in which the studies on the Flipped Classroom Model in accounting education are examined by bibliometric analysis method, is to examine the studies in which the flipped classroom model is applied in accounting education and the results of the studies scanned in "Web Of Science (WOS)" by bibliometric analysis method. Web of Science database was used in the study. Bibliometric mapping, one of the bibliometric analysis methods, was used in the study and "VOSviewer" package software program was used. As a result, it was determined that the year in which the most articles on flipped learning in accounting were published was 2022, the country where the articles on the subject were studied the most was Spain, the vast majority of the articles published were written in English, and the journal in which the articles were published the most was Accounting Education. With the findings obtained, it is thought that the resources necessary for studies on flipped learning in accounting can be accessed more easily and effectively.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Financial Accounting |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 13, 2025 |
Publication Date | October 14, 2025 |
Submission Date | July 30, 2025 |
Acceptance Date | September 20, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 39 Issue: 4 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License