Bu çalışmanın amacı, limancılık sektöründeki KSS uygulamalarına ilişkin bilgileri kurumsal web sitelerini inceleyerek artırmaktır. Kurumsal web siteleri firmaların misyon, vizyon ve stratejileri hakkında bilgilerin yayılmasında etkili bir alan haline geldiğinden, KSS konularında aktif olan firmaların internet aracılığıyla iletişim kuracaklarına ve bu sayede limancılık sektöründe hangi temaların hakim olduğunun tespit edilebileceğine inanılmaktadır. Çalışma için seçilen örneklem, 2017 TÜRKLİM raporunun seçili endeksinde yer alan tüm büyük firmaların web sitelerinden oluşmaktadır. Türkiye limanlarında hangi farklı temaların temsil edildiğini belirlemek için içerik analizi yöntemi uygulanmıştır. Yazarlar, limanların kurumsal web sitelerinde KSS ile ilgili hangi temaların sunulduğunu, ve ayrıca bu bilgilerin nasıl ve nerede sunulduğunu belirlemeyi amaçlamaktadır.
The goal of this study is to improve the knowledge of CSR practices in the port sector by investigating corporate websites. Since corporate websites have become an effective area to diffuse information about firms’ mission, vision, and strategies, it is believed that companies who are active in CSR issues will communicate through the internet and thus which themes are prevalent in the port sector would be identified. The sample that was selected for the study consists of the corporate web sites of all top companies that were part of the selective index of the 2017 TURKLIM report. Content analysis methodology was applied to identify which particular themes are representative across the ports of Turkey. The authors intend to determine what themes regarding CSR are presented on the corporate web sites of ports and also how and where this information is presented.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | November 1, 2020 |
Submission Date | January 23, 2020 |
Acceptance Date | April 24, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 1 |