Research Article
BibTex RIS Cite

JANE AUSTEN OKUMAK: JANE AUSTEN KİTAP KULÜBÜ ROMANINDA KENDİNİ KEŞİF YOLCULUKLARI

Year 2018, , 137 - 149, 10.07.2018
https://doi.org/10.33207/trkede.493548

Abstract

Bu makalenin amacı, anlamın
yaratımında okuyucunun rolüne vurgu yapan okur-tepkisi kuramından yola çıkarak
okuma eyleminin dönüştürücü, iyileştirici ve zihin açıcı bir eylem olarak
tasvir edildiği Jane Austen Kitap Kulübü kitabını incelemektir. Bu roman okuma
eyleminin insanları kendilerinde daha önce farketmedikleri/gizli kalmış
yönlerini keşfetmeye cesaretlendirerek, okuyucuların bireysel gelişimlerine
olan katkısına dikkat çeker. Bunun yanı sıra, kitap kulübü üyelerinin okuma
tecrübelerini birbirleriyle paylaşmalarının ve Jane Austen’ın eserlerinde
işlediği evrensel temalarla ilgili görüş alışverişlerinin onlar için nasıl özgürleştirici
ve zenginleştirici bir tecrübe olduğunu yansıtır. Makalenin başında kısaca
okurtepkisi kuramına değinilinir ve roman bu düşünceler çerçevesinde incelenir.
Buradaki amaç, romandaki her okurun kişisel tecrübeleri doğrultusunda metne ne
şekilde öznel anlamlar yüklediklerini göstermektir. Sonuç olarak bu roman incelemesi,
her bir kulüp üyesinin romana neler kattığını tespit ederken aynı zamanda
romanların farklı bakış açılarına göre nasıl incelenebileceğini de ortaya
koyar.

References

  • “The Jane Austen Book Club”, Publishers Weekly, March 22, 2004. Web:(01.03.2013).
  • Castle, Gregory, The Blackwell Guide to Literary Theory, Oxford: Blackwell Publishing, 2007.
  • Craig, Amanda, “Further Education” Newstatesman, 55 Issue 1, (8.11.2004).
  • Fowler, Karen Jay, The Jane Austen Book Club, New York: Penguin, 2004.
  • Kantrowitz, Barbara. “For the 'Inner Austen' in Each of Us”, Newsweek, 00289604, Vol. 143, Issue 24, 6.14.2004, Web: (01.03.2013).
  • Ma, Yan,”Reader-Response Theory: An Analysis of a Work of Chinese Postmodern Art”, Journal of Visual Literacy Volume 15. Number 1. Web: (01.03.2013).
  • O’Conner, Patricia T, “Mr. Darcy Is a Boorish Snob. Please Discuss”, New York Times Book Review, Vol. 153, Issue 52837, (5.2.2004).
  • Rosenblatt, Lousie, Literature as Exploration, (5th Edition), New York: Modern Language Association, 1995.
  • Sama, Anita, “'Dinner' is way overdone”, USA Today. (01.26.2006).
  • Schillinger, Liesl, “Jane Austen Meets Nancy Drew”, New York Times Book Review, (05.18.2008).
  • Totten, Samuel, “Using reader-response theory to study poetry about the holocaust with high school students”, Social Studies, Vol. 89, Jan./Feb. 98, 1998.
Year 2018, , 137 - 149, 10.07.2018
https://doi.org/10.33207/trkede.493548

Abstract

References

  • “The Jane Austen Book Club”, Publishers Weekly, March 22, 2004. Web:(01.03.2013).
  • Castle, Gregory, The Blackwell Guide to Literary Theory, Oxford: Blackwell Publishing, 2007.
  • Craig, Amanda, “Further Education” Newstatesman, 55 Issue 1, (8.11.2004).
  • Fowler, Karen Jay, The Jane Austen Book Club, New York: Penguin, 2004.
  • Kantrowitz, Barbara. “For the 'Inner Austen' in Each of Us”, Newsweek, 00289604, Vol. 143, Issue 24, 6.14.2004, Web: (01.03.2013).
  • Ma, Yan,”Reader-Response Theory: An Analysis of a Work of Chinese Postmodern Art”, Journal of Visual Literacy Volume 15. Number 1. Web: (01.03.2013).
  • O’Conner, Patricia T, “Mr. Darcy Is a Boorish Snob. Please Discuss”, New York Times Book Review, Vol. 153, Issue 52837, (5.2.2004).
  • Rosenblatt, Lousie, Literature as Exploration, (5th Edition), New York: Modern Language Association, 1995.
  • Sama, Anita, “'Dinner' is way overdone”, USA Today. (01.26.2006).
  • Schillinger, Liesl, “Jane Austen Meets Nancy Drew”, New York Times Book Review, (05.18.2008).
  • Totten, Samuel, “Using reader-response theory to study poetry about the holocaust with high school students”, Social Studies, Vol. 89, Jan./Feb. 98, 1998.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Hatice Övgü Tüzün

Publication Date July 10, 2018
Submission Date February 26, 2018
Published in Issue Year 2018

Cite

APA Övgü Tüzün, H. (2018). JANE AUSTEN OKUMAK: JANE AUSTEN KİTAP KULÜBÜ ROMANINDA KENDİNİ KEŞİF YOLCULUKLARI. Trakya Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 8(16), 137-149. https://doi.org/10.33207/trkede.493548