Bu çalışmada, ortaokuldaki Türkçe
derslerinde temeli atılan yazın eğitiminde yazın kuramlarından yararlanılması
gerektiğine dikkat çekmek amaçlanmıştır. Türkçe derslerinde yazın metinlerinden
sıklıkla yararlanılmaktadır. Yazınsal metinleri okuma ve anlamlandırma özel bir
çaba gerektiren bir alandır. Öğrencilerde okuma alışkanlığı ve zevkinin
gelişmesi, seçilen metinlerin niteliği kadar, metinlerin nasıl işlendiği ile de
ilgilidir. Yazın metinlerinin içerdiği zenginliklerin ortaya konulmasında en
büyük görev öğretmene düşmektedir. Bu çerçevede yazın eğitiminin Türkçe eğitimi
süreci içerisindeki yeri ve önemi ile kuramsal boyutu hakkındaki düşüncelerin
aktarılmasının ardından yazın kuramlarına ilişkin temel bilgilere yer verilmiş
ve yazın kuramlarının yazın eğitimine katkılarına değinilmeye çalışılmıştır.
Temel amaç, Türkçe öğretiminin amaçları doğrultusunda ve kuramsal bilgilere
dayandırılarak yapılacak bir yazın eğitiminin öğretim sürecine katacağı
zenginliklerin betimlenmesidir. Bu çalışma ile Türkçe öğretmenlerinin lisans
öğrenimleri süresince yazın kuramlarına ilişkin yeterli bir donanımla
yetiştirilmeleri gerektiği düşüncesi ortaya konulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 10, 2015 |
Submission Date | January 10, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 5 Issue: 10 |