Bu makale, Türkçe ve Boşnakça
isimlerde çokluk kategorisinin yapılanması ve bunların Türkçe öğretimine
etkileri konusunda hazırlanmıştır. Çalışmada, cinslik kategorisine sahip olmayan
Türkçe ile bu kategoriye sahip Boşnakça, çokluk kullanımları açısından karşılaştırılmaktadır.
İsimlerin çokluk yapılması ile ilgili karşılaştırmalara dayanan bu yazıda,
Boşnakçadaki çokluk yapılanması, sayı sıfatları, kişi zamirleri ve isimlerin
tekrarıyla oluşan ikilemeler bağlamında ele alınmaktadır. Bilindiği gibi
Boşnaklarla Türkler arasında geçmişten bugüne hem ticarî hem kültürel hem de
aynı dinin paylaşmanın getirdiği yakınlıklar bulunmaktadır. Başka bir deyişle,
iki ülke ve insanları arasında yoğun etkileşim ve iletişim söz konusudur. Bütün
bunlar göz önünde bulundurulduğunda, bu çalışma, Bosna-Hersek’te bir yanda
Türkçe öğrenimi bir yanda da Türkçenin öğretilmesi çalışmalarına katkı
sağlamayı amaçlamaktadır.
Yabancı dilin öğrenilmesi yabancı dil olarak Türkçe öğretimi ve öğrenimi çokluk şekilleri Türkçe Boşnakça
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 10, 2015 |
Submission Date | October 10, 2014 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 5 Issue: 09 |