Teknolojinin gelişimine paralel olarak eğitim
kurumlarındaki geleneksel yöntemler yerini alternatif uygulamalara
bırakmaktadır. Bu uygulamalardan Edmodo, öğretmen, öğrenci ve veliler için
oluşturulmuş eğitsel aktiviteleri içeren eğitim amaçlı kurulmuş bir sosyal ağ
platformudur. Bu çalışmada Edmodo sosyal ağ sitesi, bir dönem boyunca yeni
okuryazarlıklar dersine kayıtlı eğitim fakültesi 1. Sınıf öğrencileri
tarafından kullanılmıştır. Öğrencilerin eğitsel sosyal ağ olan Edmodo’nun yeni
okuryazarlıklar dersinde kullanılmasına yönelik görüşleri dönem sonunda
araştırmacılar tarafından hazırlanan yapılandırılmış bir görüşme formu ile
toplanmıştır. 37 katılımcının görüşleriyle elde edilen veriler içerik analizi
kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları Edmodo’nun bir derste
içerik ve bilgi alışverişine uygun olarak eğitim amaçlı kullanılan faydalı ve
iyi bir sosyal ağ olduğu ile derse odaklanmayı arttırdığını göstermektedir. Ayrıca
Edmodo’nun yeni okuryazarlıklar dersinde kullanılması, günümüz yeni
okuryazarlık becerileri açısından değerlendirildiğinde sosyal ve bilişsel
açıdan önemli bir etkisinin olduğu da bulgular arasındadır. Son olarak,
araştırmaya katılan öğrenciler, arkadaşlarının konuya ilişkin görüşlerinin
öğrenmelerine katkı sağladığını, kendi fikirlerini olgunlaştırdığını ve Edmodo
ile ders içeriğine hemen her yerden pratik bir şekilde ulaşabildiklerini
belirtmektedir. Edmodo sosyal ağının ders kapsamında kullanılmasına ilişkin
sınırlılıklar da bulgular arasındadır.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 19, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 7 Issue: 2 |