Öğretim Tasarımı; ihtiyaç analizi, geliştirme, değerlendirme,
uygulama, materyal kullanımını içeren sistemli öğretim planlaması (Dick, Carey
ve Carey, 2001) ya da öğrenci özellikleri, işlem analizi, öğretim amaçları, içerik
sıralaması, öğretim stratejileri, öğretim iletimi, öğretim uygulaması, değerlendirme
araçları ve öğretim problemleri ile ilgilenen öğretimin sistemli olarak
planlaması olarak tanımlanabilir (Morrison, Ross ve Kemp, 2004). Bu çalışmada öğretim
tasarımı modellerinden Dick, Carey ve Carey tarafından geliştirilmiş öğretim
tasarımı modeli, öğretim tasarımı basamaklarından, tasarım, analiz, geliştirme
ve değerlendirme boyutlarına uygun olarak açıklanmıştır. Dick, Carey ve
Carey (2001) öğretim tasarımını yemek
kitabına benzetmiş, “kendi mutfağınız, kendi malzemeleriniz ve kendi kişisel
dokunuşlarınızla kendinize özgü bir ürün ortaya çıkarırsınız” örneğini vererek
aslında davranışçı kurama dayandırılarak oluşturulan bu modelin yapılandırmacı
kuramla olan ilişkisine de dikkat çekmiştir. Başka bir ifadeyle Dick, Carey ve
Carey Modeli, öğretim tasarımı çalışmaları, teori ve uygulamada geliştikçe,
farklı kuramsal temellerden faydalanır hale gelmiştir. Kapsamlı ve sistematik
bir model olan Dick, Carey ve Carey öğretim tasarımı modeli bilgisayar destekli
eğitimden, web sitesi hazırlamaya, kısa dönemli eğitimlerden, günlük hayatta
farklı üniversitelerin ve sivil toplum örgütlerinin çalışmalarına kadar oldukça
geniş bir bağlamda kullanılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 26, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 2 |