İlkokul çağında fen
bilimlerinin öğretimi sınıf öğretmenleri tarafından gerçekleştirilmektedir.
Çocuklar bu derste, doğadaki varlıkları ve olayları bilimsel yönden ele alıp;
gözlem yapma, inceleme ve anlama olanağı elde ederler. İlkokulda fen bilimleri
öğretiminde karşılaşılan sorunları ve bunlara yönelik çözümlerin üretilmesini
en iyi ortaya koyacak kişiler sınıf öğretmenleridir. Sınıf öğretmenlerinin
hitap ettikleri yaş grubuna göre karşılaştıkları sorunlar da farklı
olabilmektedir. Buna göre bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin fen
öğretimi sürecinde yaşadıkları sorunları ve bu sorunların çözümüne yönelik
önerilerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015-2016
eğitim-öğretim yılında Eskişehir il merkezinde bulunan okullarda görev yapan 20
sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar
tarafından geliştirilen ve açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış
görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen nitel veriler araştırmacılar
tarafından analiz edilerek değerlendirilmiştir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 5, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 1 |