Early intervention programs are supporting child development and they also have
preventative function. In our country, developing IEP is necessary for
addressing educational needs of children with special needs in inclusion
programs in early childhood educational settings. This research aims to
identify preschool teachers' views on learning, preparing and implementing the
Individualized Education Program (IEP). It is a qualitative study in which
face-to-face, semi-structured interviews were conducted. For the study group, 8
preschool teachers who have students in inclusion programs in 2015-2016 academic
year were selected through purposeful sampling According to the findings, the
teachers stated that IEP is useful in terms of meeting student’s needs in
general. Most of the teachers also stated that they did not prepare written and
systematic IEPs, and also pointed out low parent involvement during the
process. Lastly, the teachers stated that they are in need of easy to use,
written resources on developing and implementing IEP.
Ülkemizde
özel gereksinimi olan çocuklar için erken müdahalenin gerçekleştiği kurumlardan
biri okul öncesi genel eğitim kurumlarıdır. Bu eğitim doğrultusunda kaynaştırma
programında bulunan öğrencilere bireyselleştirilmiş eğitim programının
hazırlanması gereklidir. Bu sayede öğrencilerin eğitsel gereksinimlerini
karşılamak ve ihtiyaç duydukları uyarlamaları gerçekleştirmek mümkün
olabilmektedir. Çalışmada, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP)’in öğrenilmesi,
hazırlanması ve uygulamasına ilişkin okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerinin
belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu çalışma nitel bir araştırma olup, yüzyüze
gerçekleştirilen görüşmelerde yarı yapılandırılmış görüşme formu
kullanılmıştır. Araştırmaya 2015-2016 eğitim öğretim yılında görev yapmakta
olan, sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan 8 okul öncesi öğretmeni
katılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin çoğunluğunun çocuğun
gereksinimlerine cevap vermek için BEP hazırlandığı ve BEP hazırlamayı gerekli
buldukları sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanında, sınıf içinde fiziksel
koşulların olumsuzluğuna yönelik görüşlere yer verilmiştir. Öğretmenlerin çoğu
yazılı ve sistematik olarak BEP hazırlamadıklarını, ailelerin ise sürece
katılımının düşük olduğunu ifade etmişlerdir. Son olarak, öğretmenler, BEP
hazırlanması ve uygulanması ile ilgili kullanıcı dostu yazılı kaynaklara
ihtiyaç duyduklarını ifade etmişlerdir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 5, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 1 |