Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının
çevresel farkındalıklarının sosyo-demografik özellikleri açısından
incelenmesidir. Araşltırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın
çalışma grubunu, Niğde üniversitesinin farklı bölümlerinde öğrenim gören 550
öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Kişisel
Bilgi Formu’ ile Okur-Berberoğlu (2015) tarafından geliştirilen ‘Çevresel
Farkındalık Ölçeği’ kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin
analizinde t-testi, Anova, çoklu regresyon analizi teknikleri kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda, kız öğrenciler, çevre konusunda etkinliklere katılan
öğrenciler ve daha önceki dönemlerde çevresel bir sorunla karşılaşmış
öğrenciler lehine anlamlı farkındalık bulunmuştur. Ayrıca öğretmen adaylarının
çevresel farkındalıklarının en güçlü yardayıcıları olarak çevre konusunda
etkinliklere katılma ve daha önceki dönemlerde çevresel bir sorunla karşılaşmış
olma değişkenleri bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 3 |