Bu çalışmada, grupla test
tekniği tanıtılarak ortaöğretim düzeyinde gerçekleştirilen sınıf ortamındaki
uygulamalarına ilişkin yansımaları öğrenci ve ders öğretmeninin görüşleri
dahilinde sunulmuştur. Araştırmanın genelinde özel durum yöntemi benimsenmiş olup
çalışmada yer alan katılımcıların uygulamaya ilişkin görüşleri nitel analiz
yöntemi çerçevesinde analiz edilmiştir. Araştırmanın örneklemini, Artvin il
merkezinde yer alan bir ortaokuldaki 35 öğrenci oluşturmuş olup ders
öğretmeniyle ve 19 gönüllü öğrenciyle mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Veri
toplama aracı olarak, uygulamaya ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşlerini
belirlemede yarı-yapılandırılmış mülakat formlarından yararlanılmıştır. Uygulamaya
ilişkin öğrenci görüşleri değerlendirildiğinde, olumlu, olumsuz ve değişmeyen
kategorilerde görüşler elde edilmiştir. Araştırma kapsamındaki öğrenci
görüşlerinden elde edilen bulgular neticesinde öğrencilerin gerek derse yönelik
performans gerekse sosyal ilişkiler üzerinde olumlu yansımalarının olduğu,
yöntemi benimsemeleriyle uygulamanın matematik dışındaki diğer derslerde
kullanılmasını istedikleri sonucuna varılmıştır. Benzer düşüncelerin matematik
öğretmeninde de oluştuğu belirlenerek, öğrencilerin konulara ilişkin
öğrenmelerinde aktif katılım sağlamaya çalışmalarını yürütülen grupla sınav
etkinliğinin matematik derslerinde faydalanılması yönündeki olumlu düşünceleri
yansıtmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 3 |