Amaç: Araştırmanın amacı, sağlık alanında eğitim gören öğrencilerin uzaktan eğitimde uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile ilgili görüşlerinin değerlendirilmesidir. Yöntem: Araştırma kesitsel türde ve betimleme amacıyla yapılan bir araştırmadır. Veriler, uzman görüşleri alınarak hazırlanan 4 açık uçlu ve 14 Likert türünde maddeden oluşan bir anketle elde edilmiştir. Araştırmaya Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunda eğitim alan 70 öğrenci katılmıştır. Veriler betimsel istatistikler ve tümevarımsal içerik analizi ile analiz edilmiştir. Bulgular: Sağlık eğitimi alan öğrenciler uzaktan eğitim döneminde ölçme ve değerlendirme uygulamalarının motivasyonu arttırmadığını (%40), geri bildirim almanın kolay olmadığını (%45.7), fırsat eşitliği sağlamadığını (%58.6), teknik aksaklıklar nedeniyle sağlıklı yürümediğini (%82.9), uygulamaya dayalı öğrenmeleri ölçemediğini (%77.1), kopyaya neden olduğunu (%50) belirtmiştir. Buna karşın öğrenciler pandemi döneminde e-değerlendirme yapılmasının COVID-19’a karşı korumada etkili olduğunu ve bu yönüyle hastalanmaya karşı stresi azalttığını belirtmiştir. E-değerlendirme sürecinin olumlu yönlerini (kolay, verimli, güzel, yeterli, mantıklı, eşdeğer) belirten öğrencilerin tüm katılımcı öğrencilere oranı %30.7’dir. E-değerlendirme sürecinin olumsuz yönlerini (yetersiz, adaletsiz, verimsiz, belirsiz, berbat, kaygı-stres) belirten öğrencilerin tüm katılımcı öğrencilere oranı %69.3’tür. Sonuç: Araştırma sonucunda öğrencilerin uzaktan eğitimde erişim sıkıntılarının olduğu, e-değerlendirmede adaletsizlikler olduğu, kopya ve hileye sıklıkla başvurulduğu gibi olumsuz yanlarının yanı sıra ev ortamından sınava girmenin stresi azalttığı, maddi açıdan katkı sağladığı gibi olumlu etkilerin olduğu belirlenmiştir.
Makalemizde maddi ya da başka herhanbi bir bakımdan destekleyen kurum bulunmamaktadır.
Makalemiz bir projeden üretilmemiştir.
Objectives: The aim of this research is to evaluate healthcare students’ views on the types of measurement and evaluation methods applied in remote education. Methods: This is a cross-sectional and descriptive research. The data were obtained through a survey of 4 open-ended and 14 Likert scale surveys prepared with expert opinions. 70 students from Çanakkale Onsekiz Mart University Faculty of Medicine, Faculty of Health Sciences, Vocational College of Health Services participated in the study. The data were analyzed with descriptive statistics and inductive content analysis. Results: Healthcare students noted that during the period of remote education, measurement and evaluation practices did not increase their motivation (40%), these practices did not provide equal opportunities (58.6%), they failed to measure practice-based learning (77.1%), they caused cheating (50%). The students also noted that getting feedback was not easy (45.7%) and they do not perform well due to technical problems (82.9%). On the other hand, students stated that e-assessment during the pandemic period was effective in protecting against COVID-19, and in this respect, it reduced stress against getting sick. The rate of students stating the positive aspects of the e-assessment process (easy, efficient, good, adequate, logical, equivalent) is 30.7% of all participating students. The rate of students stating the negative aspects of the e-assessment process (insufficient, unfair, inefficient, uncertain, awful, anxiety-stress) is 69.3% of all participating students. Conclusion: It has been determined that students had access problems in remote education, there were injustices in e-assessment, there were negative effects such as frequent copying and cheating. On the other hand, there were positive effects such as taking the exam from home reduced stress and contributed financially.
Makalemiz bir projeden üretilmemiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | Makalemiz bir projeden üretilmemiştir. |
Publication Date | May 31, 2022 |
Submission Date | March 20, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.