National policies, federal laws, such as the Individuals with Disabilities Education Act (IDEA) of 2004, and federal regulations have played an important role in the improvement of special education in the United States. Especially, IDEA (2004) has been crucial to achieving the federal government’s national disability policies. However, political decision making is not easy and when a law or its provisions were intended to meet a goal, they may create a trade-off with another goal. This trade-off may cause conflict or harm for the people who are intended to get benefit from the policy. Therefore, it is important to consider possible trades-off when making a policy decision. This study first described the goals that individual government policies were designed to meet through IDEA. Then, emphasized the specific role of the procedural safeguards provisions of IDEA in meeting government’s intended policy goals. Finally, this study discussed how procedural safeguards provisions of IDEA create trades-off between intended policy goals and other policy goals.
Kilis 7 Aralık University
Ulusal politikalar ve Engelli Bireylerin Eğitim Yasası (IDEA) (2004) gibi federal yasalar, Amerika Birleşik Devletleri'nde (ABD) özel eğitimin gelişmesinde önemli bir rol oynamıştır. Özellikle IDEA’nın kapsamış olduğu eğitim politikaları, federal hükümetin özel gereksinimli bireyler için belirlediği hedeflere ulaşmasında büyük bir öneme sahiptir. Ancak, politik kararlar almak kolay olmamakla birlikte alınan kararlar diğer politik kararlar üzerinde olumsuz etki oluşturabilmektedir. Bu etki, belirlenen politikalardan fayda sağlamayı amaçlayan kişiler veya diğerleri için olumsuz etkilere neden olabilir. Dolayısıyla, bir politika kararı verirken, kararların hedeflenen kişiler veya diğer kişiler üzerindeki olası etkileri göz önünde bulundurulmalıdır. Bu çalışma, öncelikle, ABD federal hükümetinin IDEA yasası aracılığıyla ulaşmak istediği hedefleri açıklamakta, daha sonra IDEA’nın 6 temel ilkesinden biri olan sürece dayalı yasal güvence ilkesinin hükümetin belirlediği politika hedeflerini karşılamadaki rolü üzerinde durmaktadır. Son olarak, sürece dayalı yasal güvence ilkesi aracılığıyla amaçlanan eşitlik ve refah hedeflerine ulaşmak için uygulanana politikaların, bu politikalardan faydalanması amaçlanan bireyler veya diğer bireylerin özgürlük ve güvenliği üzerindeki potansiyel etkileri üzerinde durmaktadır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Special Education and Disabled Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 25, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 5 Issue: 1 |