Çalışmada televizyon medyasının bilinç üzerindeki yansımaları ‘reality şov’ üzerinden ele alınmıştır. Bu bağlamda, Türkiye’de yayınlanan Survivor programının izleyici üzerindeki etkisi Jean Baudrillard’ın simülasyon kuramı ekseninde hiper-gerçeklik, anlamın patlaması ve sıcak-soğuk olay ilişkisi kavramları üzerinden ve özel olarak postmodern medya kuramı çerçevesinde değerlendirmeye açılmıştır. Çalışmada; anket, görüşme ve nitel içerik çözümlemesi yöntemleri kullanılmıştır. Simülasyon kuramının Survivor yayın formatı üzerinden deneysel olarak test edilmesinin medya içerikleri ile ilgili yapılacak diğer saha çalışmalarına katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Neticede elde edilen bulgular ışığında bilincin medya aracılığıyla yeniden üretildiği, salt imajlara indirgenerek gerçeküstü bir yaşam pratiği içine çekildiği ve tele-görsel imgelerin bu yeniden üretmenin zıttı ya da bir benzeri olarak değil bir karşı form olarak yansıdıkları sonucuna ulaşılmıştır
The study explores how television media acts on the human conscious through reality shows. It focuses on if reality show Survivor in Turkey constructs a hyper-real microcosm analyzed in the frame of Jean Baudrillard’s simulation theory and with a specific relation to his postmodern media theory. It explores how television media creates simulations world referring to concepts such as hyper-reality, implosion of meaning and hot and cold event relationship. With this purpose, the methods of questionnaire, interview and qualitative content analysis were applied. The empirical analysis of Survivor in the frame of Simulation theory is thought to contribute and shed light to the future studies on media contents. It is concluded that televisual imagery is reflected neither in the opposite nor in the similar form of its first referential meaning, yet being left in its anti-form
Diğer ID | JA36AY24AA |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 7 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International