Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

NEW EXPOSITION OF DANGER IN CINEMA: THRILLERS WITH SOCIAL MEDIA CONTENT

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 5, 58 - 75, 15.01.2018

Öz

One of the important changes and maybe can be regarded as the most important, internet, which the
century we are in have made in the social life, has encompassed daily life in accordance with the
characteristics of the digital age. Every moment of daily life, from forms of communication to
friendship, has been redefined and reconstructed according to this digital siege. The cinema, which
narrates and tells of social changes in its own language, is also affected by this siege and social media
films that adopt a similar narrative language have begun to attract attention, in recent years. This
study aimed to examine social media related thriller films which are defined in the context of the
danger concept of the cinema, by the method of critical text analysis within the scope of the Nerve film sample which came into vision in 2016. In this study, the transfer of danger and tension in the
cinema of social media has been considered as a different and effective way of warning against the
threats of the internet which should not be neglected especially in the process of socialization of
young people and a framework has been drawn about the reflection the danger of the cinema in social
media

Kaynakça

  • Abdulahi, A. Samadi, B. & Gharlegi, B. (2014). A Study on the Negative Effects of Social Networking Sites Such as Facebook among Asia Pacific University Scholars in Malaysia. International Journal of Business and Social Science, 5 (10), 133-145.
  • Acuna, B.P. (2010). The Power of Social Media Image. Journal of Alternative Perspectives in the Social Sciences, 2 (1), 298-308.
  • Altan, Z. (2006). Kişilerarası İletişimde Bir Sosyal Baskı Düzeneği: Korku Kültürü. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi| Istanbul University Faculty of Communication Journal, (25), 5-16.
  • Amedie, J. (2015). The Impact of Social Media on Society. Advanced Writing: Pop Culture Intersections. 2. Erişim: http://scholarcommons.scu.edu/engl_176/2
  • Arslan, A. (2006). Medyanın Birey, Toplum ve Kültür Üzerine Etkileri. Journal of Human Sciences, 1(1), 1-12.
  • Baştürk Akça, E. & Ergül, S. (2014). Televizyon Dizilerinde Erkeklik Temsili: Kuzey Güney Dizisinde Hegemonik Erkeklik ve Farklı Erkekliklerin Mücadelesi. Global Media Journal, 4 (8), 13-39. Cemiloğlu Altunay, M. (2010). Gündelik Yaşam ve Sosyal Paylaşım Ağları: Twitter ya da" Pıt Pıt Net". İleti-ş-im, 12(12), 31-56.
  • Dilmen, N. E., & Öğüt, S. (2010). Sosyalleşmenin Yeni Yüzü: Sosyal Paylaşım Ağları. Marmara Üniversitesi Yeni Medya ve Etkileşim Konferansı Bildiri Kitapçığı, 237-242.
  • Eraslan, R. (2013). Sosyal Medya Her An ve Her Yerde Görünür Olmak. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 3 (4), 29-37.
  • Erdemir, F. (2009). Postmodern Sinemada Kahramanın Dönüşümü. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi/Istanbul University Faculty of Communication Journal, (35), 21-40.
  • Erol, V. (2017). Bilinçaltı Direksiyona Geçtiğinde- Gerilim Sinemasında Psikanalitik Alt Metinler: Duel Örneği. SineFilozofi Dergisi, 2 (3), 112-136.
  • Güçhan, G. (1993). Sinema Toplum İlişkileri. Kurgu Dergisi, 12, 51.71.
  • Imdb-Internet Movie Database, (2017). Erişim: http://www.imdb.com/ Kaplan, M. A. & Haenlein, M. (2010). Users of The World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media. Business Horizons, 53, 59-68.
  • Karaoğlu, B. (2015). Gündelik Hayatta Benlik Sunumunun Sosyal Paylaşım Ağı Facebook Üzerinden İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Korkmaz, İ. (2013). Facebook ve Mahremiyet: Görmek ve Gözetle (n) mek. Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(5), 107-122.
  • Lefebvre, H. (2007). Modern Dünyada Gündelik Hayat. Işın Gürbüz, çev. İstanbul: Metis Yayınları.
  • Mencütekin, M. (2012). Sosyal Medya ve Sinema: Sinemedya Etkileşimleri. Hepimiz Globaliz Hepimiz Yereliz, Edibe Sözen (Ed.), İstanbul: Alfa.
  • Morva, A.D. (2006). Bir Serbest Zaman Etkinliği Olarak Sinema. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi/ Istanbul University Faculty of Communication Journal, 27, 113-124.
  • Nerve Interview, (2016). Nerve Interview Henry Joost & Ariel Schulman. Erişim: https://www.youtube.com/watch?v=btvhxDcmr8A
  • Rotha, P. (2000). Sinemanın Öyküsü. İbrahim Şener, çev. İstanbul: İzdüşüm Yayınları.
  • Sabuncuoğlu, A. & Gülay, G. (2014). Sosyal Medyadaki Yeni Kanaat Önderlerinin Birer Reklam Aracı Olarak Kullanımı: Twitter Fenomenleri Üzerine Bir Araştırma. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 38, 2-24.
  • Siddiqui, S. & Singh, T. (2016). Social Media its Impact with Positive and Negative Aspects. International Journal of Computer Applications Technology and Research, 5 (2), 71-75.
  • Toprak A., Yıldırım, A., Aygül, E. Binark, M., Börekçi, S. & Çomu, T. (2014). Toplumsal Paylaşım Ağı: Facebook “Görülüyorum Öyleyse Varım”. İstanbul: Kalkedon.
  • Uluç, G., Yılmaz, M. (2008). Metinler arası Bağlamda ve Ruhsal Çözümleme ile “Diğerleri-Others” Filmi. Film Çözümlemeleri, Seyide Parsa (Ed.), İstanbul: Multilungual.
  • Uyanık, F. (2013). Sosyal Medya: Kurgusallık ve Mahremiyet. Kocaeli Üniversitesi Yeni Medya Kongresi.
  • Van Dijk, J. (2016). Ağ Toplumu. Özlem Sakin çev. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Vincenti, G. (2008). Sinemanın Yüzyılı. Engin Ayça, çev. İstanbul: Evrensel Basım Yayın.
  • Wüest, C. (2010). The Risks of Social Networking. Symantec Corporation.
  • Yavanoğlu, U., Sağıroğlu Ş. & Çolak, İ. (2012). Sosyal Ağlarda Bilgi Güvenliği Tehditleri ve Alınması Gereken Önlemler. Politeknik Dergisi, 15 (1), 15-27.
  • Zeitel-Bank, N.& Tat, U. (2014). Social Media and Its Effects On Individuals and Social Systems. International Conference Management, Knowledge and Learning, 25-27 June 2014 Portoroz Slovenia, 1183-1190.

SİNEMADA TEHLİKENİN YENİ ANLATI DİLİ: SOSYAL MEDYA İÇERİKLİ GERİLİM FİLMLERİ

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 5, 58 - 75, 15.01.2018

Öz

Giriş: İçinde bulunduğumuz
yüzyılın, toplum yaşamında yarattığı önemli değişikliklerden biri ve belki de
en önemlisi olarak değerlendirilebilecek internet, dijital çağın özelliklerine uygun
olarak insan yaşamını kuşatmıştır. İletişim kurma biçimlerinden, arkadaşlık
ilişkilerine kadar gündelik yaşamın her anı yeniden tanımlanmış ve bu dijital
kuşatmaya göre yeniden kurgulanmıştır. Toplumsal değişimleri kendine özgü
diliyle anlatan ve aktaran sinema da bu kuşatmadan etkilenmiş ve son yıllarda benzer
anlatı dilini benimseyen sosyal medya içerikli filmler dikkat çekmeye
başlamıştır











Gereç ve Yöntemler: Bu çalışma, sinemanın tehlike kavramı çerçevesinde kurgulandığı,
sosyal medya içerikli gerilim filmlerini, 2016 yılında vizyona giren Nerve filmi
örneklemi kapsamında, eleştirel metin analizi yöntemiyle incelemeyi
amaçlamıştır. 











Sonuç: Çalışmada, sosyal
medyanın sinemada tehlike ve gerilim kurgusuyla aktarımı, özellikle gençlerin
sosyalleşme sürecinde öneminin yadsınmaması gereken internetin, tehlikelerine
karşı uyarının farklı ve etkin bir yolu olarak değerlendirilmiş ve sosyal
medyadaki tehlikenin sinemadaki yansıması hakkında bir çerçeve çizilmiştir











Tartışma: Küresel özellikleriyle
sosyal medya, sinemada konu olduğu filmlerde verilen mesajlar vasıtasıyla tüm
kültürleri ve toplumları ilgilendiren bir değerlendirmeyle ele alınmaktadır.
Filmlerdeki gerilimin kaynağına bakıldığında, bu çalışmada incelenen Nerve
filminde de olduğu gibi, esir-kurban konumundaki kullanıcılar, kaynağının
bilinmediği mesajlar, kişisel bilgilerin kötü amaçlı kullanımı, banka
hesaplarının ele geçirilmesi gibi tehlikelerin ön plana çıktığı gözlenmektedir. 

Kaynakça

  • Abdulahi, A. Samadi, B. & Gharlegi, B. (2014). A Study on the Negative Effects of Social Networking Sites Such as Facebook among Asia Pacific University Scholars in Malaysia. International Journal of Business and Social Science, 5 (10), 133-145.
  • Acuna, B.P. (2010). The Power of Social Media Image. Journal of Alternative Perspectives in the Social Sciences, 2 (1), 298-308.
  • Altan, Z. (2006). Kişilerarası İletişimde Bir Sosyal Baskı Düzeneği: Korku Kültürü. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi| Istanbul University Faculty of Communication Journal, (25), 5-16.
  • Amedie, J. (2015). The Impact of Social Media on Society. Advanced Writing: Pop Culture Intersections. 2. Erişim: http://scholarcommons.scu.edu/engl_176/2
  • Arslan, A. (2006). Medyanın Birey, Toplum ve Kültür Üzerine Etkileri. Journal of Human Sciences, 1(1), 1-12.
  • Baştürk Akça, E. & Ergül, S. (2014). Televizyon Dizilerinde Erkeklik Temsili: Kuzey Güney Dizisinde Hegemonik Erkeklik ve Farklı Erkekliklerin Mücadelesi. Global Media Journal, 4 (8), 13-39. Cemiloğlu Altunay, M. (2010). Gündelik Yaşam ve Sosyal Paylaşım Ağları: Twitter ya da" Pıt Pıt Net". İleti-ş-im, 12(12), 31-56.
  • Dilmen, N. E., & Öğüt, S. (2010). Sosyalleşmenin Yeni Yüzü: Sosyal Paylaşım Ağları. Marmara Üniversitesi Yeni Medya ve Etkileşim Konferansı Bildiri Kitapçığı, 237-242.
  • Eraslan, R. (2013). Sosyal Medya Her An ve Her Yerde Görünür Olmak. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 3 (4), 29-37.
  • Erdemir, F. (2009). Postmodern Sinemada Kahramanın Dönüşümü. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi/Istanbul University Faculty of Communication Journal, (35), 21-40.
  • Erol, V. (2017). Bilinçaltı Direksiyona Geçtiğinde- Gerilim Sinemasında Psikanalitik Alt Metinler: Duel Örneği. SineFilozofi Dergisi, 2 (3), 112-136.
  • Güçhan, G. (1993). Sinema Toplum İlişkileri. Kurgu Dergisi, 12, 51.71.
  • Imdb-Internet Movie Database, (2017). Erişim: http://www.imdb.com/ Kaplan, M. A. & Haenlein, M. (2010). Users of The World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media. Business Horizons, 53, 59-68.
  • Karaoğlu, B. (2015). Gündelik Hayatta Benlik Sunumunun Sosyal Paylaşım Ağı Facebook Üzerinden İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Korkmaz, İ. (2013). Facebook ve Mahremiyet: Görmek ve Gözetle (n) mek. Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(5), 107-122.
  • Lefebvre, H. (2007). Modern Dünyada Gündelik Hayat. Işın Gürbüz, çev. İstanbul: Metis Yayınları.
  • Mencütekin, M. (2012). Sosyal Medya ve Sinema: Sinemedya Etkileşimleri. Hepimiz Globaliz Hepimiz Yereliz, Edibe Sözen (Ed.), İstanbul: Alfa.
  • Morva, A.D. (2006). Bir Serbest Zaman Etkinliği Olarak Sinema. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi/ Istanbul University Faculty of Communication Journal, 27, 113-124.
  • Nerve Interview, (2016). Nerve Interview Henry Joost & Ariel Schulman. Erişim: https://www.youtube.com/watch?v=btvhxDcmr8A
  • Rotha, P. (2000). Sinemanın Öyküsü. İbrahim Şener, çev. İstanbul: İzdüşüm Yayınları.
  • Sabuncuoğlu, A. & Gülay, G. (2014). Sosyal Medyadaki Yeni Kanaat Önderlerinin Birer Reklam Aracı Olarak Kullanımı: Twitter Fenomenleri Üzerine Bir Araştırma. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 38, 2-24.
  • Siddiqui, S. & Singh, T. (2016). Social Media its Impact with Positive and Negative Aspects. International Journal of Computer Applications Technology and Research, 5 (2), 71-75.
  • Toprak A., Yıldırım, A., Aygül, E. Binark, M., Börekçi, S. & Çomu, T. (2014). Toplumsal Paylaşım Ağı: Facebook “Görülüyorum Öyleyse Varım”. İstanbul: Kalkedon.
  • Uluç, G., Yılmaz, M. (2008). Metinler arası Bağlamda ve Ruhsal Çözümleme ile “Diğerleri-Others” Filmi. Film Çözümlemeleri, Seyide Parsa (Ed.), İstanbul: Multilungual.
  • Uyanık, F. (2013). Sosyal Medya: Kurgusallık ve Mahremiyet. Kocaeli Üniversitesi Yeni Medya Kongresi.
  • Van Dijk, J. (2016). Ağ Toplumu. Özlem Sakin çev. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Vincenti, G. (2008). Sinemanın Yüzyılı. Engin Ayça, çev. İstanbul: Evrensel Basım Yayın.
  • Wüest, C. (2010). The Risks of Social Networking. Symantec Corporation.
  • Yavanoğlu, U., Sağıroğlu Ş. & Çolak, İ. (2012). Sosyal Ağlarda Bilgi Güvenliği Tehditleri ve Alınması Gereken Önlemler. Politeknik Dergisi, 15 (1), 15-27.
  • Zeitel-Bank, N.& Tat, U. (2014). Social Media and Its Effects On Individuals and Social Systems. International Conference Management, Knowledge and Learning, 25-27 June 2014 Portoroz Slovenia, 1183-1190.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makale
Yazarlar

Ayşe Aslı Sezgin

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2018
Gönderilme Tarihi 20 Kasım 2017
Kabul Tarihi 15 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Sezgin, A. A. (2018). SİNEMADA TEHLİKENİN YENİ ANLATI DİLİ: SOSYAL MEDYA İÇERİKLİ GERİLİM FİLMLERİ. TRT Akademi, 3(5), 58-75.