Günümüzde
insan düşündüğü her şeyi anlık olarak bir mesaja dönüştürebilmekte, çok kısa
sürede mesajını istediği kanaldan ve istediği alıcıya iletebilmekte ve çok kısa
sürede de ürettiği mesaja cevap alabilmektedir. İletişimin baş döndüren hızı
karşısında çözüm arayışına giren ve her geçen gün daha fazla teknolojik
imkânlara erişebilen insan, yazı yazmakla geçirdiği vakti kısaltmanın yollarını
aramaktadır. Zamanla yarışan insanın son icatlarından biri olan ve adeta yeni
bir dijital dil haline gelen emojiler; yazılı mesajı süslemekten ziyade tek
tuşla anlamlı bir mesaj üretebilme, dolayısıyla zamandan tasarruf edebilme
anlamına gelmiştir.
Dijital
kuşak olarak da adlandırılan z kuşağının akıllı telefonlar üzerinden yazılı
iletişimde emoji kullanma eğilimlerini öğrenmek üzere tasarlanan bu çalışmada 27
adet lise öğrencisinin gönüllü katılımı ile gerçekleşen derinlemesine mülakatın
sonuçları değerlendirilecektir. Çalışmanın amacı teknoloji çağında doğmuş ve
büyümüş yeni neslin hızlı iletişim döngüsünde emojilerin yeri ile ilgili
görüşlerini öğrenmek ve bunlardan yola çıkarak emojiler ve kelimelerden oluşan melez
bir dilin varlığına dikkat çekmektir. Ayrıca katılımcıların emoji kullanımı ile
ilgili deneyim ve tavsiyeleri de araştırma kapsamında değerlendirilmiştir. Söz
konusu çalışma neticesinde ortaya çıkan farklı bakış açısının teknoloji çağının
ihtiyacını karşılamak için üretilen ve her geçen gün daha da yaygınlaşan emoji
dilinin geliştirilmesine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Today people can instantly convert everything they think into a message, transmit it by channels and to any receivers they want and receive a reply to it in a very short time. People who are searching for a solution to the speed of communication and able to access more technological opportunities are looking for ways to shorten the time they spend to write. Oft-used of emoji which is one of the latest invention of the people who are competing with time and has almost meant a new digital language is supposed to produce a message with a single touch rather than embodying a written message. In this study, which was designed to learn the tendencies of the generation Z, who are also called digital generation, about using emoji in written communication via smartphones, the results of the in-depth interview with 27 High School students will be evaluated. The aim of the study is to learn the opinions of the generation who were born and have grown up in technology age about the place of emojis in fast communication cycle and to draw attention to the existence of a digital hybrid language consisting of emojis and words. The participants’ experiences and recommendations regarding the use of emoji were also evaluated. The different point of view resulting from this study is supposed to contribute to the development of the new language which was produced to meet the needs of the technology age and spreading rapidly.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mayıs 2018 |
Kabul Tarihi | 4 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 6 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International