On 21 October 1922, the leader of the National Fascist Party, Benito Mussolini was appointed as prime minister by King of Italy III. Vittorio Emanuele. After Mussolini came to power in Italy, the country's official ideology became Fascism. All sporting activities throughout the country were also under the Fascism ideology. Mussolini aimed at reaching the power of the Roman Empire in sports as well as in the field of politics, economics and art. For this purpose, the Italian management led by Mussolini increased its support for Italian athletes in national and international competitions. It also focused on propaganda activities that encouraged Italian athletes to become world champions under Fascism ideology. In this study, it was tried to determine how and in what way sports broadcasting was shaped under the Fascism ideology in the period when Mussolini was in power in Italy. For this purpose, three propaganda posters (National Sports, Leader, Center of Football), determined using the purposeful sampling method, were examined via semiotic analysis method in qualitative research methods. The propaganda posters determined in the study were analyzed through the Indicators Model of the Swiss linguist Ferdinand de Saussure. In the findings, it was revealed that the effect of the ideology of Fascism was directly seen in the propaganda posters and the Italian athletes were glorified, and it was tried to build a perception that Italy was the most successful country in the public opinion.
21 Ekim 1922 tarihinde Ulusal Faşist Parti lideri Benito Mussolini, İtalya Kralı III. Vittorio Emanuele tarafından başbakanlık görevine getirilmişti. Mussolini'nin İtalya'da iktidara gelmesinden sonra ülkenin resmi ideolojisi Faşizm olmuştu. Ülke genelindeki tüm spor faaliyetleri de Faşizm ideolojisi altında şekillenmeye başlamıştı. Mussolini, İtalya'nın siyaset, ekonomi ve sanat alanında olduğu gibi spor alanında da Roma İmparatorluğu dönemindeki gücüne ulaşmasını hedeflemişti. Bu amaçla Mussolini liderliğindeki İtalya yönetimi, ulusal ve uluslararası müsabakalarda İtalyan sporcularına yönelik desteklerini arttırmıştı. Ayrıca ülke genelinde İtalyan sporcularının Faşizm ideolojisi altında dünya şampiyonu olmalarını teşvik eden propaganda faaliyetlerine yönelmişti. Bu çalışmada Mussolini'nin İtalya'da iktidarda bulunduğu dönemde Faşizm ideolojisi altında spor yayıncılığının nasıl şekillendiği ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu amaçla çalışma kapsamında amaçlı örneklem metodu kullanılarak belirlenen üç propaganda posteri (Ulusal Spor, Lider, Futbolun Merkezi), nitel araştırma yöntemleri içerisinde yer alan göstergebilimsel analiz yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Çalışmada belirlenen propaganda posterleri İsviçreli dilbilimci Ferdinand de Saussure'ün Göstergeler Modeli üzerinden analiz edilmiştir. Elde edilen bulgularda propaganda posterlerinde doğrudan Faşizm ideolojisinin etkisinin görüldüğü ve İtalyan sporcularının yüceltilerek, kamuoyunda spor alanında en başarılı ülkenin İtalya olduğuna yönelik bir algının inşa edilmeye çalışıldığı ortaya konulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 20 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 8 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International