Editorial
BibTex RIS Cite
Year 2020, Volume: 5 Issue: 10, 469 - 469, 31.07.2020

Abstract

Kültürel Çalışmalar Üzerine

Year 2020, Volume: 5 Issue: 10, 469 - 469, 31.07.2020

Abstract

Türkiye’nin ve dünyanın asırlar boyunca elde ettiği hızın yüzlerce kat fazlasına son bir asırda eriştiği modern teknolojiler sayesinde elde ettiğimiz kazanımlar oldu. Alışmak zorunda olduğumuz yeni iletişim formatları, yeni bireysel ve sosyal yaşam imkânlarını da beraberinde getirdi. “Apartmanda cenaze olsa haberimiz olmuyor.”, “Millî ve manevî değerlere saygı kalmadı.” vb. şikâyetlerimiz, kimi zaman hoş bir nostaljiye dönüşse de üzerinde düşünmeye mecbur hissettiğimiz konular var. Türkiye’nin bu alanda geç fark ettiği konulardan birisi tarihle bağını koparmanın sonuçlarından birisi olan kimlik problemi oldu. Bu sadece bizim değil, tüm dünyanın problemi aynı zamanda. Örneğin çocuklarını dijital mecralara kaptırmak istemeyen ailelerin endişesi, giderek bir kuşak problemine doğru evriliyor. Çevrim içi oyunların, kültürel çalışmalar odaklı birer yumuşak güç projesi olduğunu konuşmaya başladık. Şurası muhakkak; tanımlama yapmak çözümü bulmak anlamına gelmiyor, probleme işaret ediyor sadece. Dünyada internete erişmeyen kimse kalmasın diye uzaya fırlatılan 60 adet internet uydusu sayesinde hedeflenen 12 bin uyduluk ağın gerçekleşme tarihi olarak 2027 sonu öngörülüyor. Dijital eşitsizlik neler getirecek, kestirmek kolay değil ama yeni bir eşitsizlik formatıyla yüzleşeceğimiz muhakkak. Baba ile oğulun, dede ile torunun arasındaki mesafe her geçen gün artıyor. Yağmur sonrası yürüyüşe çıkmak için elinden tutmak isteyeceğimiz çocuklarımız olmayacak. Bu uçurumun vakti çok da uzak değil.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Editörden
Authors

Erkan Durdu This is me

Publication Date July 31, 2020
Submission Date July 15, 2020
Acceptance Date July 15, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 5 Issue: 10

Cite

APA Durdu, E. (2020). Kültürel Çalışmalar Üzerine. TRT Akademi, 5(10), 469-469.

                                                                      16115   16111        16112