BibTex RIS Kaynak Göster

THE EDUCATIONAL PROBLEMS AND NEEDS OF CHILDREN IN PRIMARY EDUCATION FROM THE FROM THE FAMILIES` POINT OF VIEWS

Yıl 2014, Cilt: 182 Sayı: 182, 85 - 112, 01.03.2014

Öz

The purpose of study is to determine the problems in children ’s education faced by families with children in primary education and their educational needs. Survey method was adopted in the study conducted and 520 families of students enrolling in primary schools in the city center of Eskişehir were participated. The data were collected with a questionnaire and in the analysis of the data percentage and frequencies were used. According to the results, families faced educational and instructional problems. Moreover, families need inservice training on supporting child about discovering child’s ability, gaining efficient and effective study habits to child, knowing developmental charateristics of child and families would like to attend training programs in order to recognize the child well and help them effectively.

Kaynakça

  • Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü (ASAGEM). (2011). Türkiye’de Ailelerin Eğitim İhtiyacı. Ankara: Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü Yayınları.
  • AKKÖK, F. (2004). Ailelerin Eğitim Sürecine Katılımı. Y. Kuzgun, (Ed.), İlköğretimde Rehberlik içinde (257-259). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • ARABACI, N. ve AKSOY, B. A. (2005). “Okul Öncesi Eğitime Katılım Programının Annelerin Bilgi Düzeylerine Etkisi”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 18-26.
  • ANAR, S. (1990). “Aile ve Toplumsallaşma”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (2), 29-42.
  • ARIKAN, S. (2007). İlköğretim Okullarında Çocukları Olan Ana Babaların Eğitim Gereksinimlerinin Saptanması ve Okulların Bu Gereksinimleri Karşılamadaki Mevcut Durumu. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi: İstanbul.
  • ARSLAN, Ü. ve Nural, E. (2004). “Okul Öncesi Eğitiminde Okul-Aile İş Birliğinin Önemi”. Milli Eğitim Dergisi, 162, 99-109.
  • ATAKLI, A. (1999). “Toplumsal Kalkınma Açısından İlköğretimde Çocuğu Olan Ailelerin Eğitim Gereksinimleri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 18, 245-255.
  • BAİLEY, D. B. & SİMEONSSON, R. J. (1988). “Assessing Needs of Families with Handicapped Infants”. The Journal of Special Education, 22, 117,127.
  • BARNARD, M. W. (2004). “Parent Involvement in Elementary School and Educational Attainment”. Children and Youth Services Review, 26, 39-62.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., Çakmak, K. E., Akgün, E. Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (3. Basım). Ankara: Pegem Akademi.
  • CALLAHAN, K., RADEMACHER, J. A. & HİLDRETH, B. L. (1998). “The Effect of Parent Participation in Strategies to Improve the Homework Performance of Students Who Are at Risk.” Remedial and Special Education, 19 (3), 131-141.
  • CANPOLAT, T. (2001). Öğretmen-Aile İşbirliği ile Ailelerin Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi: İstanbul.
  • CARLİSLE, E., STANLEY, L. VE KEMPLE, M. (2005). “Opening Doors: Understanding School and Family Influences on Family Involvement”. Early Childhood Education Journal, 33 (3), 155-162.
  • CAVKAYTAR, A. (1999). “Özel Eğitimde Anne-Baba Katılımı”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1-2), 97-106.
  • CEYHAN, E. (2008). Eğitim Sürecinde Aile Katılımı ve Aile Rehberliği. A. S. Türküm, (Ed.), Anne Baba Eğitimi içinde (153-176). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları.
  • CHRİSTENSON, S. L. & CHRİSTENSON, J. C. (1998). Family, School and Community Influences on Children’s Learning: A Literatüre Review. (Report No. 1). Live and Extension Service.
  • Learn Project. Minneapolis: University of Minnesota
  • ÇELENK, S. (2003). “Okul-Aile İşbirliği ile Okuduğunu Anlama Başarısı Arasındaki İlişki”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 33-39.
  • DAM, H. (2008). “Öğrencinin Okul Başarısında Aile Faktörü”. Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2008/2, 7(14), 75-99.
  • DARLING, S. M. & GALLAGHER, P. A. (2004). “Needs of and Supports for African American and European American Caregivers of Young Children with Special Needs in Urban and Rural Settings”. Topics in Early Childhood Special Education, 24 (2), 98-109.
  • DIETZ, M. J. & WHALEY, J. (2005). School, Family and Community Techniques and Models for Successful Collaboration. Canada: Jones and Bartlett Publisher.
  • DİNÇ, B. (2008). Eğitime Ailenin Katılımı. E. A. Küçükyılmaz, (Ed.), Okul, Aile ve Çevre İşbirliği içinde (55-74). Eskişehir: Açıköğretim Yayınları.
  • EPSTEIN, J. L. (2001). School, Family and Commuity Partnerships. USA: Westview Press.
  • FAN, X. & CHEN, M. (2001). “Parental Involvement and Students’ Academic Achievement: A Meta-analysis”. Educational Pshchology Review, 13 (1), 1-22.
  • GÜLTEKİN, M. (2008). Okul, Aile ve Çevre İşbirliği Etkinliklerinin Planlanması. E.A. Küçükyılmaz, (Ed.), Okul, Aile ve Çevre İşbirliği içinde (148-160). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları.
  • GÜVEN, M. ve GÜVEN, S. (2002). “İlköğretimde Çocuğu Bulunan Annelerin Veli Öğretmen İlişkilerini Algılayışları ve Rehberlik Gereksinimleri”. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, (74-75), s.56-59.
  • GÜZEL, Ş. (2006). Dört Altı Yaş Grubu Çocuğa Sahip Annelerin Aile Eğitimine Yönelik İhtiyaç Duydukları Konuların Belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi: Ankara.
  • HAMAMCI, Z. ve KÖKSAL AKYOL, A. (2004). 3-6 Yaşlarında Çocukları Olan Anne ve Babaların Eğitim Gereksinimlerinin Belirlenmesi. OMEP 2003 Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı, 5-11 Ekim 2003. İstanbul: Ya-Pa Pazarlama Sanayi ve Ticaret A.Ş., 55-56.
  • HAMAMCI, Z. ve KÖKSAL AKYOL, A. (2005). “İlköğretim ve Lisede Çocukları Okuyan Anne ve Babaların Aile Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi”. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(29), 37-49.
  • HENDERSON, A. ve BERLA, N. (1994). A New Generation of Evidence: The Family Is Critical To Student Achievement. Washington, DC: National Committee for Citizenship in Education.
  • KARASAR, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi Kavramlar-İlkeler- Teknikler. Ankara: Nobel Dağıtım.
  • KAYHAN, Ü. (2007). Toplumsal Kurumlar ve Aile . S. Ünlü (Ed.), Aile yapısı ve ilişkileri içinde
  • (ss.21-35). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi
  • Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • KILIÇ, D. (2009). “Yenilenen İlköğretim Programlarında Ailenin Eğitim Fonksiyonunun Öğretmen ve Veli Görüşlerine Göre İncelenmesi”. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13 (1), 177-190.
  • LIM, Y. S. (2003). Parental Involvement in Education. G. Olsen and M. L. Fuller Home-School Relations Working Successfully with Parents and Families in (ss.134- 157). USA: Pearson Education.
  • Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi (MEGEP). (2007). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, Aile ve Çocuk. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • NICHOLAS, AMY, L. (2006). An Examination Of The Needs Of Mothers With Infants In The Neonatal Intensive Care Unit. Unpublished Doctoral Thesis, University of Maryland, Maryland.
  • ÖZKALP, E.(1990). Sosyolojiye Giriş. (4. basım). Eskişehir: Eğitim, Sağlık ve Bilimsel Araştırmalar Vakfı.
  • PATALL, E. A., COOPER, H. & ROBINSON, J. C. (2008). “Parent Involvement in Homework: A Research Synthesis”. Review of Educational Research, 78 (4), 1039-1101.
  • POSNY, A. (2007). Kansas State Board of Education White Papers Based on Core Principles of Redesign. Topeka, KS, 66612
  • PEHLİVAN, İ. (1997). “Okula Aile Katılımı”. Yaşadıkça Eğitim, 53, 4-7.
  • REYES-BLANES, M. E., CORREA, V. & BAILEY, D. B., Jr. (1999). “Perceived Needs of and Support for Puerto Rican Mothers of Young Children with Disabilities”. Topics in Early Childhood Special Education, 19, 54-63.
  • SADIKOĞLU, G. (2008). Aile Tutumlarının Çocuk ve Ergen Üzerindeki Etkileri. D. Gökdağ (Ed.). Aile psikolojisi ve eğitimi içinde (ss.105-120). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • SAYIN, Ö. (1990). Aile sosyolojisi. İzmir: Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları.
  • SAYLAN, N. (1991). “Okul-Aile İşbirliğinin Çocuğun Eğitimine Etkileri”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakülteleri Dergisi, 4 (2), 139-143.
  • SIKLOS, S. & KERNS, A. K. (2006). “Assessing Need for Social Support in Parents of Children with Autism and Down Syndrome”. Journal of Autism and Developmental Disorders, 36 (7), 921-933.
  • STECA, P.; BASSİ, M.; CAPRARA, G. V. & DELLE FAVE, A. (2011). “Parents’ Self-Efficacy Beliefs and Their Children’s Psychosocial Adaptation During Adolescence”. J Youth Adolescence, 40, 320–331.
  • ŞAHİN, T. F. ve ÜNVER, N. (2005). “Okulöncesi Eğitim Programlarına Aile Katılımı”. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13 (1), 23-30.
  • ŞAHİN, T. F. ve ÖZBEY, S. (2007). “Aile Eğitim Programlarına Niçin Gereksinim Duyulmuştur? Aile eğitim programları neden önemlidir?”. Aile ve Toplum Eğitim-Kültür ve Araştırma Dergisi, 3 (10), 7-13.
  • ŞEKER, M. (2009). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Performans Görevlerindeki Başarıları ile Ailelerinin Eğitim-Öğretim Çalışmalarına Katılım Düzeyleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • ŞEN, H. Ş. ve GÜLCAN, M. G. (2012). “İlköğretim 4. ve 5. Sınıflarda Verilen Ev Ödevleri Konusunda Veli Görüşleri”. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 29-41.
  • TEZCAN, M. (1979). “Çocuk Eğitiminde Ailenin Rolüne Sosyolojik Bir Bakış”. Ankara Üniversitesi
  • Eğitim Bilimleri Dergisi, 12 (1), 128-135.
  • TURAN, Z. (2009). Ailede Ruh Sağlığı. Y. Uzuner (Ed.). Çocuk Ruh Sağlığı ve Kişilerarası İletişim Becerileri içinde (ss.71-85). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • ÜSTÜNOĞLU, Ü. (1991). “Okulöncesi Dönemdeki Aile Eğitiminde Benimsenebilecek Farklı Yaklaşımlar”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (1-2), 121-130.
  • VAN VOORHIS, F. L. (2011). “Adding Families To The Homework Equation: A Longitudinal Study of Mathematics Achievement”. Education and Urban Society, 43 (39), 313-338.
  • WONG, S. Y. & WONG T. K. S. (2003). “An Exploratory Study On Needs Of Parents Of Adults With A Several Learning Disability In A Residential Setting.” Mental Health Nursing, 24, 795-881.
  • YAPICI, Ş. (2010). “Türk Toplumunda Aile ve Eğitim İlişkisi”. Turkish Studies, 5 (4), 1544-1570.
  • YAZICIOĞLU, Y. (2007). Aile: Tanımı, Önemi Özellikleri, Tarihsel Gelişimi ve Aile Tipleri. S. Ünlü (Ed.). Aile Yapısı ve İlişkileri içinde (ss.1-20). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim
  • Fakültesi Yayınları.
  • YILDIRIM, A. ve ŞİMŞEK, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.

İLKÖĞRETİMDE ÇOCUĞU OLAN AİLELERİN ÇOCUKLARININ EĞİTİM VE ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE EĞİTİM GEREKSİNİMLERİ

Yıl 2014, Cilt: 182 Sayı: 182, 85 - 112, 01.03.2014

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilköğretimde çocuğu bulunan ailelerin çocuklarının eğitiminde karşılaştıkları sorunlar ve eğitim gereksinimlerini belirlemektir. Tarama modeli benimsenerek gerçekleştirilen araştırmaya, Eskişehir il merkezinde ilköğretim okullarında öğrenim gören öğrencilerin ailelerinden 520 aile katılmıştır. Araştırmanın verileri, anket yolu ile toplanmış ve verilerin analizinde yüzde ve frekans hesaplamalarından yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre aileler, çocuklarının eğitim-öğretiminde sorunlarla karşılaşmakta, çocuklarının eğitim-öğretimiyle ilgili olarak çocuğu yeteneklerini keşfetme, çocuklara etkili ve verimli çalışma alışkanlığı kazandırma, çocuğun gelişim özelliklerini bilme konularında eğitim gereksinimi duymakta ve çocuklarını daha iyi tanımak ve onlara daha fazla yardımcı olmak bakımından ailelere yönelik verilecek eğitim programlarına katılmak istemektedirler.

Kaynakça

  • Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü (ASAGEM). (2011). Türkiye’de Ailelerin Eğitim İhtiyacı. Ankara: Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü Yayınları.
  • AKKÖK, F. (2004). Ailelerin Eğitim Sürecine Katılımı. Y. Kuzgun, (Ed.), İlköğretimde Rehberlik içinde (257-259). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • ARABACI, N. ve AKSOY, B. A. (2005). “Okul Öncesi Eğitime Katılım Programının Annelerin Bilgi Düzeylerine Etkisi”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 18-26.
  • ANAR, S. (1990). “Aile ve Toplumsallaşma”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (2), 29-42.
  • ARIKAN, S. (2007). İlköğretim Okullarında Çocukları Olan Ana Babaların Eğitim Gereksinimlerinin Saptanması ve Okulların Bu Gereksinimleri Karşılamadaki Mevcut Durumu. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi: İstanbul.
  • ARSLAN, Ü. ve Nural, E. (2004). “Okul Öncesi Eğitiminde Okul-Aile İş Birliğinin Önemi”. Milli Eğitim Dergisi, 162, 99-109.
  • ATAKLI, A. (1999). “Toplumsal Kalkınma Açısından İlköğretimde Çocuğu Olan Ailelerin Eğitim Gereksinimleri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 18, 245-255.
  • BAİLEY, D. B. & SİMEONSSON, R. J. (1988). “Assessing Needs of Families with Handicapped Infants”. The Journal of Special Education, 22, 117,127.
  • BARNARD, M. W. (2004). “Parent Involvement in Elementary School and Educational Attainment”. Children and Youth Services Review, 26, 39-62.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., Çakmak, K. E., Akgün, E. Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (3. Basım). Ankara: Pegem Akademi.
  • CALLAHAN, K., RADEMACHER, J. A. & HİLDRETH, B. L. (1998). “The Effect of Parent Participation in Strategies to Improve the Homework Performance of Students Who Are at Risk.” Remedial and Special Education, 19 (3), 131-141.
  • CANPOLAT, T. (2001). Öğretmen-Aile İşbirliği ile Ailelerin Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi: İstanbul.
  • CARLİSLE, E., STANLEY, L. VE KEMPLE, M. (2005). “Opening Doors: Understanding School and Family Influences on Family Involvement”. Early Childhood Education Journal, 33 (3), 155-162.
  • CAVKAYTAR, A. (1999). “Özel Eğitimde Anne-Baba Katılımı”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1-2), 97-106.
  • CEYHAN, E. (2008). Eğitim Sürecinde Aile Katılımı ve Aile Rehberliği. A. S. Türküm, (Ed.), Anne Baba Eğitimi içinde (153-176). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları.
  • CHRİSTENSON, S. L. & CHRİSTENSON, J. C. (1998). Family, School and Community Influences on Children’s Learning: A Literatüre Review. (Report No. 1). Live and Extension Service.
  • Learn Project. Minneapolis: University of Minnesota
  • ÇELENK, S. (2003). “Okul-Aile İşbirliği ile Okuduğunu Anlama Başarısı Arasındaki İlişki”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 33-39.
  • DAM, H. (2008). “Öğrencinin Okul Başarısında Aile Faktörü”. Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2008/2, 7(14), 75-99.
  • DARLING, S. M. & GALLAGHER, P. A. (2004). “Needs of and Supports for African American and European American Caregivers of Young Children with Special Needs in Urban and Rural Settings”. Topics in Early Childhood Special Education, 24 (2), 98-109.
  • DIETZ, M. J. & WHALEY, J. (2005). School, Family and Community Techniques and Models for Successful Collaboration. Canada: Jones and Bartlett Publisher.
  • DİNÇ, B. (2008). Eğitime Ailenin Katılımı. E. A. Küçükyılmaz, (Ed.), Okul, Aile ve Çevre İşbirliği içinde (55-74). Eskişehir: Açıköğretim Yayınları.
  • EPSTEIN, J. L. (2001). School, Family and Commuity Partnerships. USA: Westview Press.
  • FAN, X. & CHEN, M. (2001). “Parental Involvement and Students’ Academic Achievement: A Meta-analysis”. Educational Pshchology Review, 13 (1), 1-22.
  • GÜLTEKİN, M. (2008). Okul, Aile ve Çevre İşbirliği Etkinliklerinin Planlanması. E.A. Küçükyılmaz, (Ed.), Okul, Aile ve Çevre İşbirliği içinde (148-160). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları.
  • GÜVEN, M. ve GÜVEN, S. (2002). “İlköğretimde Çocuğu Bulunan Annelerin Veli Öğretmen İlişkilerini Algılayışları ve Rehberlik Gereksinimleri”. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, (74-75), s.56-59.
  • GÜZEL, Ş. (2006). Dört Altı Yaş Grubu Çocuğa Sahip Annelerin Aile Eğitimine Yönelik İhtiyaç Duydukları Konuların Belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi: Ankara.
  • HAMAMCI, Z. ve KÖKSAL AKYOL, A. (2004). 3-6 Yaşlarında Çocukları Olan Anne ve Babaların Eğitim Gereksinimlerinin Belirlenmesi. OMEP 2003 Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı, 5-11 Ekim 2003. İstanbul: Ya-Pa Pazarlama Sanayi ve Ticaret A.Ş., 55-56.
  • HAMAMCI, Z. ve KÖKSAL AKYOL, A. (2005). “İlköğretim ve Lisede Çocukları Okuyan Anne ve Babaların Aile Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi”. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(29), 37-49.
  • HENDERSON, A. ve BERLA, N. (1994). A New Generation of Evidence: The Family Is Critical To Student Achievement. Washington, DC: National Committee for Citizenship in Education.
  • KARASAR, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi Kavramlar-İlkeler- Teknikler. Ankara: Nobel Dağıtım.
  • KAYHAN, Ü. (2007). Toplumsal Kurumlar ve Aile . S. Ünlü (Ed.), Aile yapısı ve ilişkileri içinde
  • (ss.21-35). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi
  • Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • KILIÇ, D. (2009). “Yenilenen İlköğretim Programlarında Ailenin Eğitim Fonksiyonunun Öğretmen ve Veli Görüşlerine Göre İncelenmesi”. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13 (1), 177-190.
  • LIM, Y. S. (2003). Parental Involvement in Education. G. Olsen and M. L. Fuller Home-School Relations Working Successfully with Parents and Families in (ss.134- 157). USA: Pearson Education.
  • Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi (MEGEP). (2007). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, Aile ve Çocuk. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • NICHOLAS, AMY, L. (2006). An Examination Of The Needs Of Mothers With Infants In The Neonatal Intensive Care Unit. Unpublished Doctoral Thesis, University of Maryland, Maryland.
  • ÖZKALP, E.(1990). Sosyolojiye Giriş. (4. basım). Eskişehir: Eğitim, Sağlık ve Bilimsel Araştırmalar Vakfı.
  • PATALL, E. A., COOPER, H. & ROBINSON, J. C. (2008). “Parent Involvement in Homework: A Research Synthesis”. Review of Educational Research, 78 (4), 1039-1101.
  • POSNY, A. (2007). Kansas State Board of Education White Papers Based on Core Principles of Redesign. Topeka, KS, 66612
  • PEHLİVAN, İ. (1997). “Okula Aile Katılımı”. Yaşadıkça Eğitim, 53, 4-7.
  • REYES-BLANES, M. E., CORREA, V. & BAILEY, D. B., Jr. (1999). “Perceived Needs of and Support for Puerto Rican Mothers of Young Children with Disabilities”. Topics in Early Childhood Special Education, 19, 54-63.
  • SADIKOĞLU, G. (2008). Aile Tutumlarının Çocuk ve Ergen Üzerindeki Etkileri. D. Gökdağ (Ed.). Aile psikolojisi ve eğitimi içinde (ss.105-120). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • SAYIN, Ö. (1990). Aile sosyolojisi. İzmir: Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları.
  • SAYLAN, N. (1991). “Okul-Aile İşbirliğinin Çocuğun Eğitimine Etkileri”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakülteleri Dergisi, 4 (2), 139-143.
  • SIKLOS, S. & KERNS, A. K. (2006). “Assessing Need for Social Support in Parents of Children with Autism and Down Syndrome”. Journal of Autism and Developmental Disorders, 36 (7), 921-933.
  • STECA, P.; BASSİ, M.; CAPRARA, G. V. & DELLE FAVE, A. (2011). “Parents’ Self-Efficacy Beliefs and Their Children’s Psychosocial Adaptation During Adolescence”. J Youth Adolescence, 40, 320–331.
  • ŞAHİN, T. F. ve ÜNVER, N. (2005). “Okulöncesi Eğitim Programlarına Aile Katılımı”. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13 (1), 23-30.
  • ŞAHİN, T. F. ve ÖZBEY, S. (2007). “Aile Eğitim Programlarına Niçin Gereksinim Duyulmuştur? Aile eğitim programları neden önemlidir?”. Aile ve Toplum Eğitim-Kültür ve Araştırma Dergisi, 3 (10), 7-13.
  • ŞEKER, M. (2009). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Performans Görevlerindeki Başarıları ile Ailelerinin Eğitim-Öğretim Çalışmalarına Katılım Düzeyleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • ŞEN, H. Ş. ve GÜLCAN, M. G. (2012). “İlköğretim 4. ve 5. Sınıflarda Verilen Ev Ödevleri Konusunda Veli Görüşleri”. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 29-41.
  • TEZCAN, M. (1979). “Çocuk Eğitiminde Ailenin Rolüne Sosyolojik Bir Bakış”. Ankara Üniversitesi
  • Eğitim Bilimleri Dergisi, 12 (1), 128-135.
  • TURAN, Z. (2009). Ailede Ruh Sağlığı. Y. Uzuner (Ed.). Çocuk Ruh Sağlığı ve Kişilerarası İletişim Becerileri içinde (ss.71-85). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • ÜSTÜNOĞLU, Ü. (1991). “Okulöncesi Dönemdeki Aile Eğitiminde Benimsenebilecek Farklı Yaklaşımlar”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (1-2), 121-130.
  • VAN VOORHIS, F. L. (2011). “Adding Families To The Homework Equation: A Longitudinal Study of Mathematics Achievement”. Education and Urban Society, 43 (39), 313-338.
  • WONG, S. Y. & WONG T. K. S. (2003). “An Exploratory Study On Needs Of Parents Of Adults With A Several Learning Disability In A Residential Setting.” Mental Health Nursing, 24, 795-881.
  • YAPICI, Ş. (2010). “Türk Toplumunda Aile ve Eğitim İlişkisi”. Turkish Studies, 5 (4), 1544-1570.
  • YAZICIOĞLU, Y. (2007). Aile: Tanımı, Önemi Özellikleri, Tarihsel Gelişimi ve Aile Tipleri. S. Ünlü (Ed.). Aile Yapısı ve İlişkileri içinde (ss.1-20). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim
  • Fakültesi Yayınları.
  • YILDIRIM, A. ve ŞİMŞEK, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
Toplam 62 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zeynep Kılıç Bu kişi benim

Mehmet Gültekin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2014
Gönderilme Tarihi 9 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 182 Sayı: 182

Kaynak Göster

APA Kılıç, Z., & Gültekin, M. (2014). İLKÖĞRETİMDE ÇOCUĞU OLAN AİLELERİN ÇOCUKLARININ EĞİTİM VE ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE EĞİTİM GEREKSİNİMLERİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 182(182), 85-112. https://doi.org/10.20296/tsad.98316
AMA Kılıç Z, Gültekin M. İLKÖĞRETİMDE ÇOCUĞU OLAN AİLELERİN ÇOCUKLARININ EĞİTİM VE ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE EĞİTİM GEREKSİNİMLERİ. TSA. Mart 2014;182(182):85-112. doi:10.20296/tsad.98316
Chicago Kılıç, Zeynep, ve Mehmet Gültekin. “İLKÖĞRETİMDE ÇOCUĞU OLAN AİLELERİN ÇOCUKLARININ EĞİTİM VE ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE EĞİTİM GEREKSİNİMLERİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 182, sy. 182 (Mart 2014): 85-112. https://doi.org/10.20296/tsad.98316.
EndNote Kılıç Z, Gültekin M (01 Mart 2014) İLKÖĞRETİMDE ÇOCUĞU OLAN AİLELERİN ÇOCUKLARININ EĞİTİM VE ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE EĞİTİM GEREKSİNİMLERİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 182 182 85–112.
IEEE Z. Kılıç ve M. Gültekin, “İLKÖĞRETİMDE ÇOCUĞU OLAN AİLELERİN ÇOCUKLARININ EĞİTİM VE ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE EĞİTİM GEREKSİNİMLERİ”, TSA, c. 182, sy. 182, ss. 85–112, 2014, doi: 10.20296/tsad.98316.
ISNAD Kılıç, Zeynep - Gültekin, Mehmet. “İLKÖĞRETİMDE ÇOCUĞU OLAN AİLELERİN ÇOCUKLARININ EĞİTİM VE ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE EĞİTİM GEREKSİNİMLERİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 182/182 (Mart 2014), 85-112. https://doi.org/10.20296/tsad.98316.
JAMA Kılıç Z, Gültekin M. İLKÖĞRETİMDE ÇOCUĞU OLAN AİLELERİN ÇOCUKLARININ EĞİTİM VE ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE EĞİTİM GEREKSİNİMLERİ. TSA. 2014;182:85–112.
MLA Kılıç, Zeynep ve Mehmet Gültekin. “İLKÖĞRETİMDE ÇOCUĞU OLAN AİLELERİN ÇOCUKLARININ EĞİTİM VE ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE EĞİTİM GEREKSİNİMLERİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 182, sy. 182, 2014, ss. 85-112, doi:10.20296/tsad.98316.
Vancouver Kılıç Z, Gültekin M. İLKÖĞRETİMDE ÇOCUĞU OLAN AİLELERİN ÇOCUKLARININ EĞİTİM VE ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE EĞİTİM GEREKSİNİMLERİ. TSA. 2014;182(182):85-112.