The purpose of study is to determine the problems in children ’s education faced by families with children in primary education and their educational needs. Survey method was adopted in the study conducted and 520 families of students enrolling in primary schools in the city center of Eskişehir were participated. The data were collected with a questionnaire and in the analysis of the data percentage and frequencies were used. According to the results, families faced educational and instructional problems. Moreover, families need inservice training on supporting child about discovering child’s ability, gaining efficient and effective study habits to child, knowing developmental charateristics of child and families would like to attend training programs in order to recognize the child well and help them effectively.
Parent involvement need of education problems faced by parents in their children’s education
Bu araştırmanın amacı, ilköğretimde çocuğu bulunan ailelerin çocuklarının eğitiminde karşılaştıkları sorunlar ve eğitim gereksinimlerini belirlemektir. Tarama modeli benimsenerek gerçekleştirilen araştırmaya, Eskişehir il merkezinde ilköğretim okullarında öğrenim gören öğrencilerin ailelerinden 520 aile katılmıştır. Araştırmanın verileri, anket yolu ile toplanmış ve verilerin analizinde yüzde ve frekans hesaplamalarından yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre aileler, çocuklarının eğitim-öğretiminde sorunlarla karşılaşmakta, çocuklarının eğitim-öğretimiyle ilgili olarak çocuğu yeteneklerini keşfetme, çocuklara etkili ve verimli çalışma alışkanlığı kazandırma, çocuğun gelişim özelliklerini bilme konularında eğitim gereksinimi duymakta ve çocuklarını daha iyi tanımak ve onlara daha fazla yardımcı olmak bakımından ailelere yönelik verilecek eğitim programlarına katılmak istemektedirler.
Aile katılımı eğitim gereksinimi ailelerin çocukların eğitiminde karşılaştıkları sorunlar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2014 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 182 Sayı: 182 |