Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
Kapak Resmi
Makale Gönder Hakemlik İsteği Gönder Amaç ve Kapsam Yazım Kuralları Etik İlkeler ve Yayın Politikası Son Sayı Editör Kurulu İletişim Arşiv
...
Giriş
ISSN 1301-370X | Yayın Aralığı Yılda 3 Sayı | Başlangıç: 2015 | Yayıncı Akademisyenler Birliği Derneği |


Yazarlarımıza Hatırlatma
  • 2021 yılı itibariyle derleme makale kabul edilmemektedir. Bilgilerinize sunarız.
  • 08.02.2021 tarihi itibariyle makale kabulünde benzerlik oranı gösterir ispat talep edilmektedir. Benzerlik oranının kaynakçalar hariç yüzde 20 oranından düşük olması gerekmektedir. Makale başlığını ve benzerlik oranını gösteren ilk sayfanın çıktısının makale yollarken sisteme yüklenmesi yeterlidir.
  • Başvuruda bulunduğumuz/bulunmak istediğimiz uluslararası alan indeksleri dergimizin kapsamının daraltılmasını talep etmektedir. Bu sebeple 2021 yılı itibariyle dergimize makale kabulünde sınırlılıklar söz konusudur. Sosyal bilimler alanında TARİH, EDEBİYAT, FELSEFE, SOSYOLOJİ, PSİKOLOJİ, SOSYAL HİZMET, İŞLETME VE İLETİŞİM; eğitim bilimlerinde ise TARİH, COĞRAFYA, TÜRKÇE ve TEKNOLOJİ EĞİTİMİ disiplinlerinde makale kabulü yapılacaktır. Bu disiplinlerin dışında olan makaleler ön kontrolde hakem değerlendirmesi başlamadan reddedilecektir.
  • Dergimize yollanan makalelerin şablon dosyasına uygun biçimde hazırlanarak sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Şablon dosyasına uygun hazırlanmayan makalelerin hakem değerlendirme süreçleri başlatılmaz. Örnek şablon dosyasını indirmek için tıklayınız.  
  • Hakem değerlendirme sürecinin başlaması için Telif Hakkı Devir Formunun makale yollama aşamasında sisteme mutlaka yüklenmesi gerekmektedir. Telif hakkı devir formu olmayan makaleler değerlendirmeye alınmayacaktır.

Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi

ISSN 1301-370X | Yayın Aralığı Yılda 3 Sayı | Başlangıç: 2015 | Yayıncı Akademisyenler Birliği Derneği |
Kapak Resmi


Yazarlarımıza Hatırlatma
  • 2021 yılı itibariyle derleme makale kabul edilmemektedir. Bilgilerinize sunarız.
  • 08.02.2021 tarihi itibariyle makale kabulünde benzerlik oranı gösterir ispat talep edilmektedir. Benzerlik oranının kaynakçalar hariç yüzde 20 oranından düşük olması gerekmektedir. Makale başlığını ve benzerlik oranını gösteren ilk sayfanın çıktısının makale yollarken sisteme yüklenmesi yeterlidir.
  • Başvuruda bulunduğumuz/bulunmak istediğimiz uluslararası alan indeksleri dergimizin kapsamının daraltılmasını talep etmektedir. Bu sebeple 2021 yılı itibariyle dergimize makale kabulünde sınırlılıklar söz konusudur. Sosyal bilimler alanında TARİH, EDEBİYAT, FELSEFE, SOSYOLOJİ, PSİKOLOJİ, SOSYAL HİZMET, İŞLETME VE İLETİŞİM; eğitim bilimlerinde ise TARİH, COĞRAFYA, TÜRKÇE ve TEKNOLOJİ EĞİTİMİ disiplinlerinde makale kabulü yapılacaktır. Bu disiplinlerin dışında olan makaleler ön kontrolde hakem değerlendirmesi başlamadan reddedilecektir.
  • Dergimize yollanan makalelerin şablon dosyasına uygun biçimde hazırlanarak sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Şablon dosyasına uygun hazırlanmayan makalelerin hakem değerlendirme süreçleri başlatılmaz. Örnek şablon dosyasını indirmek için tıklayınız.  
  • Hakem değerlendirme sürecinin başlaması için Telif Hakkı Devir Formunun makale yollama aşamasında sisteme mutlaka yüklenmesi gerekmektedir. Telif hakkı devir formu olmayan makaleler değerlendirmeye alınmayacaktır.

Cilt 24 - Sayı 3 - 15 Ara 2020
  1. DÖNÜŞEN DİPLOMASİNİN YENİ YÜZÜ: PARADİPLOMASİ
    Sayfalar 495 - 509
    Seven ERDOĞAN
  2. BORÇ DOLARİZASYONUNUN İMALAT SANAYİ FİRMALARI ÜZERİNDEKİ BİLANÇO ETKİSİ
    Sayfalar 511 - 522
    Neslihan BURGAZ
  3. KORUYUCU AİLE HİZMETİNDE SİVİL TOPLUM ÖRGÜTLERİNİN ROLÜ
    Sayfalar 523 - 546
    Emrah AKBAŞ, Veysel DAL
  4. BAĞIMSIZLIK SONRASI ÇİN İLE HİNDİSTAN: İKİLİ İLİŞKİERİNİN GELİŞİMİ VE AVRASYA STRATEJİSİ
    Sayfalar 547 - 563
    Kasimu MAİMAİTİAİLİ
  5. SOVYET DÖNEMİNDE OKUTULAN TARİH DERS KİTAPLARINDA AZERBAYCAN HALKININ ETNİK KÖKENİNE VE DİLİNE YAKLAŞIM (1960-1990)
    Sayfalar 565 - 574
    Refik TURAN
  6. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE PSİKOLOJİK İYİ OLUŞU ARTIRMAYA YÖNELİK BİR PSİKO-EĞİTİM PROGRAMININ ETKİLİLİĞİNİN SINANMASI
    Sayfalar 575 - 587
    Durmuş ÜMMET, Hatun SEVGİ YALIN
  7. LİSE ÖĞRENCİLERİNİN OKULDA İŞLEDİKLERİ VE YARGIYA İNTİKAL EDEN SUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
    Sayfalar 589 - 599
    Meltem ÖKDEM
  8. GRUPLARARASI OLUMLU VE OLUMSUZ TEMAS: AYNI SINIFTA EĞİTİM GÖREN TÜRKİYELİ VE SURİYELİ İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SINIF İÇİ İLİŞKİLERİNİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖZÜNDEN İNCELENMESİ
    Sayfalar 601 - 630
    Özlem Serap ÖZKAN, Mustafa TERCAN, Abbas TÜRNÜKLÜ, Tarkan KAÇMAZ
  9. TÜRKİYE’DE ÖĞRENME NESNESİ ARAŞTIRMALARININ İÇERİK ANALİZİ
    Sayfalar 631 - 640
    Hüseyin ÇAKIR, Hakan ÖZCAN, Yeliz ÇELEN
  10. TÜRKİYE’DE UYGULANAN NÜFUS POLİTİKALARININ COĞRAFYA DERSİNDEKİ NÜFUS KONULARININ ÖĞRETİMİNE YANSIMASI
    Sayfalar 641 - 655
    Adem KARACA, Ufuk KARAKUŞ
  11. ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİNDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMIYLA İLGİLİ TÜRKİYE’DE YAPILAN ÇALIŞMALARIN SİSTEMATİK OLARAK İNCELENMESİ
    Sayfalar 657 - 669
    Nagihan TANIK ÖNAL, Nezih ÖNAL
  12. ÇOKLU VERİ KAYNAĞINA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME SİSTEMİ HAKKINDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ
    Sayfalar 671 - 681
    Orhan KAHYA, Vural HOŞGÖRÜR
  13. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN TELAFFUZ HATALARI ÜZERİNE BİR İNCELEME
    Sayfalar 683 - 700
    Ahmet SEVER, Fulya TOPÇUOĞLU ÜNAL
  14. DİYALOJİK ÖĞRETİM VE ANA DİLİ EĞİTİMİ
    Sayfalar 701 - 712
    Duygu YÜCEER
  15. OKUL YÖNETİCİLERİNİN KARAR ALMA YAKLAŞIMLARI: VERİYE DAYALI KARAR ALMAYA GEÇİŞ
    Sayfalar 713 - 725
    Hasan TABAK, Fatih ŞAHİN, Burcu YAVUZ TABAK
Dizinler