Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ANALYZING STUDIES on VALUES in SOCIAL STUDIES EDUCATION in TURKEY FROM 2005 to 2023

Yıl 2024, Cilt: 28 Sayı: 3, 822 - 837, 10.12.2024
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1367942

Öz

In this study, it was aimed to examine the studies on values in the field of Social Studies education in Türkiye between 2005 and 2023. Document analysis method, one of the qualitative research approaches, was used in the study. The obtained data were subjected to content analysis. As a result of the analysis, it was concluded that the studies were mostly conducted as articles in terms of publication type, mostly conducted in 2013 and 2021, and qualitative method was preferred as a method. In addition, it was determined that the design of the studies was mostly determined as document analysis, the sample type was not specified and the sample group was distributed under the other theme. It was seen that the studies mostly used documents as data collection tools and content analysis was used to analyze the data. In the studies analyzed according to research topics, the most preferred topic was distributed under the other theme.

Kaynakça

  • Ahi, B. & Kıldan, A. O. (2013). Türkiye’de okul öncesi eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi (2002-2011). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 23 – 46.

TÜRKİYE’DE SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ ALANINDA 2005-2023 YILLARI ARASINDA DEĞERLERLE İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ

Yıl 2024, Cilt: 28 Sayı: 3, 822 - 837, 10.12.2024
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1367942

Öz

Bu çalışmada Türkiye’de Sosyal Bilgiler eğitimi alanında 2005-2023 yılları arasında değerlerle ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizine tabii tutulmuştur. Analizler sonucunda ele alınan çalışmaların yayın türü olarak en çok makale olarak gerçekleştirildiği, en çok 2013 ve 2021 yıllarında yapıldığı, yöntem olarak nitel yöntemin tercih edildiği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca ele alınan araştırmaların deseninin en fazla doküman incelemesi olarak tespit edildiği, örneklem çeşidinin belirtilmediği ve örneklem grubunun diğer teması altında dağıldığı belirlenmiştir. Ele alınan araştırmaların en fazla veri toplama aracı olarak dokümanları kullandığı, verilerin analizinde ise içerik analizi tespit edildiği görülmüştür. Araştırma konularına göre incelenen çalışmalarda ise en çok tercih edilen konu ise diğer teması altında dağılım göstermiştir.

Kaynakça

  • Ahi, B. & Kıldan, A. O. (2013). Türkiye’de okul öncesi eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi (2002-2011). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 23 – 46.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal Bilgiler Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kadir Can Erbudak 0000-0003-4595-1179

Yayımlanma Tarihi 10 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 28 Eylül 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 28 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Erbudak, K. C. (2024). TÜRKİYE’DE SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ ALANINDA 2005-2023 YILLARI ARASINDA DEĞERLERLE İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 28(3), 822-837. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1367942
AMA Erbudak KC. TÜRKİYE’DE SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ ALANINDA 2005-2023 YILLARI ARASINDA DEĞERLERLE İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ. TSA. Aralık 2024;28(3):822-837. doi:10.20296/tsadergisi.1367942
Chicago Erbudak, Kadir Can. “TÜRKİYE’DE SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ ALANINDA 2005-2023 YILLARI ARASINDA DEĞERLERLE İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28, sy. 3 (Aralık 2024): 822-37. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1367942.
EndNote Erbudak KC (01 Aralık 2024) TÜRKİYE’DE SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ ALANINDA 2005-2023 YILLARI ARASINDA DEĞERLERLE İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28 3 822–837.
IEEE K. C. Erbudak, “TÜRKİYE’DE SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ ALANINDA 2005-2023 YILLARI ARASINDA DEĞERLERLE İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ”, TSA, c. 28, sy. 3, ss. 822–837, 2024, doi: 10.20296/tsadergisi.1367942.
ISNAD Erbudak, Kadir Can. “TÜRKİYE’DE SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ ALANINDA 2005-2023 YILLARI ARASINDA DEĞERLERLE İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28/3 (Aralık 2024), 822-837. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1367942.
JAMA Erbudak KC. TÜRKİYE’DE SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ ALANINDA 2005-2023 YILLARI ARASINDA DEĞERLERLE İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ. TSA. 2024;28:822–837.
MLA Erbudak, Kadir Can. “TÜRKİYE’DE SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ ALANINDA 2005-2023 YILLARI ARASINDA DEĞERLERLE İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 28, sy. 3, 2024, ss. 822-37, doi:10.20296/tsadergisi.1367942.
Vancouver Erbudak KC. TÜRKİYE’DE SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ ALANINDA 2005-2023 YILLARI ARASINDA DEĞERLERLE İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ. TSA. 2024;28(3):822-37.