Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2024, Cilt: 28 Sayı: 3, 882 - 897, 10.12.2024
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1410134

Öz

Kaynakça

  • Angeli, C., Voogt, J., Fluck, A., Webb, M., Cox, M., Malyn-Smith, J., & Zagami, J. (2016). A K-6 computational thinking curriculum framework: Implications for teacher knowledge. Journal of Educational Technology & Society, 19(3), 47-57. https://www.jstor.org/stable/pdf/jeductechsoci.19.3.47.pdf

BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME ÇERÇEVESİNDE ROBOTİK TURNUVALARA KATILAN TAKIM KOÇU ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ: FLL EXPLORE ÖRNEĞİ

Yıl 2024, Cilt: 28 Sayı: 3, 882 - 897, 10.12.2024
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1410134

Öz

Bu çalışmanın amacı robot turnuvalarının öğrencilerin bilgi işlemsel düşünme becerileri üzerine etkisini yine bu turnuvalara katılan takım koçu öğretmenlerin görüşlerine göre belirlemektir. Aynı zamanda öğretmenlerin bu yarışlara katılma durumları da betimlenmiştir. Bu amaç doğrultusunda karma araştırma desenlerinden; paralel karma araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu “Minik Bilim Kahramanları Buluşuyor / FIRST LEGO League Explore” Kayseri yerel turnuvasına katılan 26 gönüllü öğretmen oluşturmaktadır. Çalışmada nicel veriler araştırma kapsamında geliştirilen bilgi işlemsel düşünme becerisi değerlendirme anketi ile nitel veriler ise yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan görüşmeler yolu ile toplanmıştır. Araştırma kapsamında geliştirilen bilgi işlemsel düşünme anketine ait maddeler ilgili alanyazın taramasından sonra oluşturulmuştur. Anket ve görüşme verilerinin analizinde betimsel istatistikler ve içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; robot turnuvasına katılan öğretmenler; bu turnuvaların öğrencilerin bilgi işlemsel düşünme becerileri ile ilgili süreçlerine olumlu katkısı olduğunu belirtmişlerdir. Öğretmenler robot turnuvalarının öğrencilerin bilgi işlemsel düşünme sürecinin unsurlarından olan soyutlama, algoritma tasarımı, otomasyon, veri toplama, veri çözümleme, veri sunma, ayrıştırma, eş zamanlı çalışma, örüntü tanıma, örüntü genelleştirme ve modelleme becerilerine yüksek düzeyde katkı sağladığını belirtmektedir. Bu beceriler arasından ortalaması en yüksek puana sahip olan beceri otomasyon becerisidir. Eş zamanlı çalışma becerisi ise genel ortalamada yüksek puan almasına rağmen maddeler arasında en düşük ortalamaya sahip maddedir. Aynı zamanda öğretmenler robot turnuvalarının öğrencilerin bilişsel (araştırma becerisi, problem çözme, yaratıcılık, yenilikçilik, mühendislik becerileri), duyuşsal (özgüven artması, sorumluluk bilinci, bilime ilgi, kodlamaya ilgi, mutluluk, başarma duygusunu tatma, teknolojiye ilgi) ve sosyal (iletişim becerisi, ekip çalışması, sosyallik, arkadaşlık ilişkileri) becerilerini geliştirdiğini düşünmektedir

Kaynakça

  • Angeli, C., Voogt, J., Fluck, A., Webb, M., Cox, M., Malyn-Smith, J., & Zagami, J. (2016). A K-6 computational thinking curriculum framework: Implications for teacher knowledge. Journal of Educational Technology & Society, 19(3), 47-57. https://www.jstor.org/stable/pdf/jeductechsoci.19.3.47.pdf
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma Keskinkılıç 0000-0003-3619-4620

Yayımlanma Tarihi 10 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 26 Aralık 2023
Kabul Tarihi 7 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 28 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Keskinkılıç, F. (2024). BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME ÇERÇEVESİNDE ROBOTİK TURNUVALARA KATILAN TAKIM KOÇU ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ: FLL EXPLORE ÖRNEĞİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 28(3), 882-897. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1410134
AMA Keskinkılıç F. BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME ÇERÇEVESİNDE ROBOTİK TURNUVALARA KATILAN TAKIM KOÇU ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ: FLL EXPLORE ÖRNEĞİ. TSA. Aralık 2024;28(3):882-897. doi:10.20296/tsadergisi.1410134
Chicago Keskinkılıç, Fatma. “BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME ÇERÇEVESİNDE ROBOTİK TURNUVALARA KATILAN TAKIM KOÇU ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ: FLL EXPLORE ÖRNEĞİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28, sy. 3 (Aralık 2024): 882-97. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1410134.
EndNote Keskinkılıç F (01 Aralık 2024) BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME ÇERÇEVESİNDE ROBOTİK TURNUVALARA KATILAN TAKIM KOÇU ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ: FLL EXPLORE ÖRNEĞİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28 3 882–897.
IEEE F. Keskinkılıç, “BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME ÇERÇEVESİNDE ROBOTİK TURNUVALARA KATILAN TAKIM KOÇU ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ: FLL EXPLORE ÖRNEĞİ”, TSA, c. 28, sy. 3, ss. 882–897, 2024, doi: 10.20296/tsadergisi.1410134.
ISNAD Keskinkılıç, Fatma. “BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME ÇERÇEVESİNDE ROBOTİK TURNUVALARA KATILAN TAKIM KOÇU ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ: FLL EXPLORE ÖRNEĞİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28/3 (Aralık 2024), 882-897. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1410134.
JAMA Keskinkılıç F. BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME ÇERÇEVESİNDE ROBOTİK TURNUVALARA KATILAN TAKIM KOÇU ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ: FLL EXPLORE ÖRNEĞİ. TSA. 2024;28:882–897.
MLA Keskinkılıç, Fatma. “BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME ÇERÇEVESİNDE ROBOTİK TURNUVALARA KATILAN TAKIM KOÇU ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ: FLL EXPLORE ÖRNEĞİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 28, sy. 3, 2024, ss. 882-97, doi:10.20296/tsadergisi.1410134.
Vancouver Keskinkılıç F. BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME ÇERÇEVESİNDE ROBOTİK TURNUVALARA KATILAN TAKIM KOÇU ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ: FLL EXPLORE ÖRNEĞİ. TSA. 2024;28(3):882-97.