BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of The Etudes in Carl Czerny Op. 599 and Jean - Baptiste Duvernoy Op. 176 Methods Used in Piano Teaching to Classical Period Sonatina

Yıl 2015, Cilt: 19 Sayı: 1, 397 - 426, 01.02.2015

Öz

The aim of this research is to analyze the effect of classical period sonatina of CARL CZERNY OP.599 and JEAN-BAPTISTE DUVERNOY OP.176 METHODS which are widely used in piano teaching process. In the research, pretest-posttest experimental design was used and as the research group H.U. Ankara State Conservatory, 6th, 7th and 8th grade 10 students were included. Research group was chosen by random method and students’ performances were recorded during the 6-week period. Via the scale prepared before the experiment, the pretest was applied to both groups and during this period students were made to play Op.36 and No:2 by M. Clementi and groups’s technical and musical talent level were determined. During the research, according to an expert’s remark, in the 4-week period beginning from the 2nd week students played C.Czerny’s three equivalent etudes (No: 30, 36 ve 68) and the second group played J.B. Duvernoy’s three equivalent etudes (No: 17, 18 ve 23) and then Clementi Sonatin (Op. 36, No: 2, Ist part) with the other etudes were played and repeatable evaluations done. And lastly, in order to analyze the point arrived the post test was applied and the data taken from different experts were analyzed. The statistical methods used in the research - since the taken data was not coming from a normal distrubution – were Mann Whitney U test for groups and Wilcoxon test for 2 independent groups. While giving the results in tables, avarage, standard deviation and median value were also calculated. Significance level of the research is 0.05 and it was found out that both methods (Carl Czerny Op.599 and Jean-Baptiste Duvernoy Op.176) were effective and both technically and musically there was a positive raise.

Kaynakça

  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., Çakmak, E.K., Akgün Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (8. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • CANGAL, N. (2010). Müzik Formları. (3. Baskı). Ankara: Arkadaş Yayınları.
  • CARL, C. (1893). Practical Method for Beginners on The Pianoforte Op 599. (Vol.146). New York: Schirmer, G.
  • CLEMENTI, M. (1904). 12 Sonatine Per Pianoforte Op. 36, 37, 38. (E. R. 623), Italia:Universal Music Publishing Ricordi S.r.l.
  • DUVERNOY, J.B. Elementary Studies Op. 176. (Nr.3277). Frankfurt: Peters, C.F.
  • EROĞLU, Ö. (2004). Piyano Eğitiminde Kullanılan Sonatinlere İlişkin Teknik Çalışma Yöntemleri. Ankara: Yüksek Lisans Tezi Gazi Üni. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı.
  • İLYASOĞLU, Evin. (1994). Zaman İçinde Müzik. (1. Baskı) İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
  • KIVRAK, İ. (2003). Müzik Öğretmeni Yetiştirmede Piyano Eğitimi. Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu (26‐31 Ekim). İnönü Üniversitesi. Malatya.
  • KURTULDU, K.M. (2009). Czerny Op. 299 30 Numaralı Etüde Yönelik Teknik ve Biçimsel Analiz. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 28‐38.
  • MEB, (2006). AGSL Piyano Dersi Öğretim Programı (9,10,11 ve 12. Sınıflar) Ankara.
  • ÖZER, B. (2010). Piyano Öğretiminde Deşifre Becerisinin Kazandırılması. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Eğitimi Bilim Dalı.
  • ÖZTÜRK, B. (2007). Carl Czerny’nin Opus 299\19 Numaralı Etüdünün Piyano Eğitimine Yönelik Analizi. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 27, Sayı 2, 241‐258.
  • UÇAN, A. (2005). Müzik Eğitimi. (3. Baskı). Ankara: Evrensel Müzikevi Yayınları.
  • UZUN, N.B. (2006). Van AGSL’de Piyano Öğretiminde Öğrencilerin Algılarına Göre Üç Tekniğin İncelenmesi. Ankara: Yüksek Lisans Tezi Yüzüncü Yıl Üniversitesi Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı.
  • YILMAZ, N. (2006). Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalında Uygulanan Piyano Eğitiminin Değerlendirilmesi. Ulusal Müzik Sempozyumu Bildirisi (26‐28 Nisan). Denizli: Pamukkale Üniversitesi.

PİYANO ÖĞRETİMİNDE CARL CZERNY OP.599 VE JEAN-BAPTİSTE DUVERNOY OP.176 METODLARINDA YER ALAN ETÜDLERİN KLASİK DÖNEM SONATİN İCRALARINA ETKİ DURUMU*

Yıl 2015, Cilt: 19 Sayı: 1, 397 - 426, 01.02.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı başlangıç piyano öğretimi sürecinde sıkça kullanılan Carl Czerny Op.599 ve Jean-Baptiste Duvernoy Op.176 Metodlarında Yer Alan Etüdlerin, Klasik Dönem Sonatin İcralarına etki düzeyinin ne ölçüde olduğunu incelemektir. Araştırmada ön test ve son test gerçek deneysel desene dayalı karışık desenler modeli kullanılmış olup; araştırmanın çalışma grubunu, H.Ü. Ankara Devlet Konservatuvarı’ nda yardımcı piyano dersi alan İlköğretim altıncı, yedinci ve sekizinci sınıf 10 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubu, random (basit seçkisiz yöntem) yöntemi yoluyla seçilmiş ve 6 haftalık süreçte öğrenci performansları video ile kayıt altına alınmıştır. Deney öncesinde hazırlanan ölçek aracılığla 1. hafta her iki gruba ön-test uygulanmış, bu süreçte Klasik Dönem Sonatin’i olan, M.Clementi’ye ait Op.36,No:2 I. bölüm çaldırılarak; grupların teknik ve müzikal becerilerinin düzeyleri tespit edilmiştir. Çalışma süreci içerisinde ise uzman görüşü çerçevesinde 2. haftadan itibaren 4 haftalık süreçte birinci gruba C.Czerny’ den seçilmiş birbiriyle eş değer üç etüt (No: 30, 36 ve 68) yanı sıra ikinci gruba da J.B.Duvernoy’ dan eş değer üç etüt (No: 17, 18 ve 23) tespit edilerek çalıştırılmış ve ardından hem belirlenen etütler, hem de Clementi Sonatin (Op. 36, No: 2, I. Bölüm) üzerinde tekrarlı ölçümler yapılmıştır. Son olarak 6. hafta içerisinde çalışma gruplarında gelinen noktayı tespit etme açısından son test uygulanmış ve 3 uzman tarafından yapılan değerlendirmelerden elde edilen veriler karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir. Araştırmada kullanılan istatistiki yöntemler; elde edilen ölçümlerin normal dağılıma sahip bir evrenden gelmediği için bağımsız iki grubun karşılaştırmasında Mann Whitney U testi ve bağımlı iki grubun karşılaştırılmasında Wilcoxon testi kullanılmıştır. Analiz sonuçları tablolar halinde verilirken ortalama, standart sapma ve medyan değerleri de hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda 0.05 anlamlılık düzeyinde yorumlanmış olup; her iki metodun (Carl Czerny Op.599 ve Jean-Baptiste Duvernoy Op.176) da klasik dönem sonatin icralarında genel, müzikal ve teknik anlamda olumlu yönde artış sağlandığı ve iki metodun da etkili olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., Çakmak, E.K., Akgün Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (8. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • CANGAL, N. (2010). Müzik Formları. (3. Baskı). Ankara: Arkadaş Yayınları.
  • CARL, C. (1893). Practical Method for Beginners on The Pianoforte Op 599. (Vol.146). New York: Schirmer, G.
  • CLEMENTI, M. (1904). 12 Sonatine Per Pianoforte Op. 36, 37, 38. (E. R. 623), Italia:Universal Music Publishing Ricordi S.r.l.
  • DUVERNOY, J.B. Elementary Studies Op. 176. (Nr.3277). Frankfurt: Peters, C.F.
  • EROĞLU, Ö. (2004). Piyano Eğitiminde Kullanılan Sonatinlere İlişkin Teknik Çalışma Yöntemleri. Ankara: Yüksek Lisans Tezi Gazi Üni. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı.
  • İLYASOĞLU, Evin. (1994). Zaman İçinde Müzik. (1. Baskı) İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
  • KIVRAK, İ. (2003). Müzik Öğretmeni Yetiştirmede Piyano Eğitimi. Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu (26‐31 Ekim). İnönü Üniversitesi. Malatya.
  • KURTULDU, K.M. (2009). Czerny Op. 299 30 Numaralı Etüde Yönelik Teknik ve Biçimsel Analiz. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 28‐38.
  • MEB, (2006). AGSL Piyano Dersi Öğretim Programı (9,10,11 ve 12. Sınıflar) Ankara.
  • ÖZER, B. (2010). Piyano Öğretiminde Deşifre Becerisinin Kazandırılması. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Eğitimi Bilim Dalı.
  • ÖZTÜRK, B. (2007). Carl Czerny’nin Opus 299\19 Numaralı Etüdünün Piyano Eğitimine Yönelik Analizi. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 27, Sayı 2, 241‐258.
  • UÇAN, A. (2005). Müzik Eğitimi. (3. Baskı). Ankara: Evrensel Müzikevi Yayınları.
  • UZUN, N.B. (2006). Van AGSL’de Piyano Öğretiminde Öğrencilerin Algılarına Göre Üç Tekniğin İncelenmesi. Ankara: Yüksek Lisans Tezi Yüzüncü Yıl Üniversitesi Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı.
  • YILMAZ, N. (2006). Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalında Uygulanan Piyano Eğitiminin Değerlendirilmesi. Ulusal Müzik Sempozyumu Bildirisi (26‐28 Nisan). Denizli: Pamukkale Üniversitesi.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Feride Deniz Oğan Bu kişi benim

Aytekin Albuz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2015
Gönderilme Tarihi 9 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 19 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Oğan, F. D., & Albuz, A. (2015). PİYANO ÖĞRETİMİNDE CARL CZERNY OP.599 VE JEAN-BAPTİSTE DUVERNOY OP.176 METODLARINDA YER ALAN ETÜDLERİN KLASİK DÖNEM SONATİN İCRALARINA ETKİ DURUMU*. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 19(1), 397-426. https://doi.org/10.20296/tsad.97532
AMA Oğan FD, Albuz A. PİYANO ÖĞRETİMİNDE CARL CZERNY OP.599 VE JEAN-BAPTİSTE DUVERNOY OP.176 METODLARINDA YER ALAN ETÜDLERİN KLASİK DÖNEM SONATİN İCRALARINA ETKİ DURUMU*. TSA. Şubat 2015;19(1):397-426. doi:10.20296/tsad.97532
Chicago Oğan, Feride Deniz, ve Aytekin Albuz. “PİYANO ÖĞRETİMİNDE CARL CZERNY OP.599 VE JEAN-BAPTİSTE DUVERNOY OP.176 METODLARINDA YER ALAN ETÜDLERİN KLASİK DÖNEM SONATİN İCRALARINA ETKİ DURUMU*”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 19, sy. 1 (Şubat 2015): 397-426. https://doi.org/10.20296/tsad.97532.
EndNote Oğan FD, Albuz A (01 Şubat 2015) PİYANO ÖĞRETİMİNDE CARL CZERNY OP.599 VE JEAN-BAPTİSTE DUVERNOY OP.176 METODLARINDA YER ALAN ETÜDLERİN KLASİK DÖNEM SONATİN İCRALARINA ETKİ DURUMU*. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 19 1 397–426.
IEEE F. D. Oğan ve A. Albuz, “PİYANO ÖĞRETİMİNDE CARL CZERNY OP.599 VE JEAN-BAPTİSTE DUVERNOY OP.176 METODLARINDA YER ALAN ETÜDLERİN KLASİK DÖNEM SONATİN İCRALARINA ETKİ DURUMU*”, TSA, c. 19, sy. 1, ss. 397–426, 2015, doi: 10.20296/tsad.97532.
ISNAD Oğan, Feride Deniz - Albuz, Aytekin. “PİYANO ÖĞRETİMİNDE CARL CZERNY OP.599 VE JEAN-BAPTİSTE DUVERNOY OP.176 METODLARINDA YER ALAN ETÜDLERİN KLASİK DÖNEM SONATİN İCRALARINA ETKİ DURUMU*”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 19/1 (Şubat 2015), 397-426. https://doi.org/10.20296/tsad.97532.
JAMA Oğan FD, Albuz A. PİYANO ÖĞRETİMİNDE CARL CZERNY OP.599 VE JEAN-BAPTİSTE DUVERNOY OP.176 METODLARINDA YER ALAN ETÜDLERİN KLASİK DÖNEM SONATİN İCRALARINA ETKİ DURUMU*. TSA. 2015;19:397–426.
MLA Oğan, Feride Deniz ve Aytekin Albuz. “PİYANO ÖĞRETİMİNDE CARL CZERNY OP.599 VE JEAN-BAPTİSTE DUVERNOY OP.176 METODLARINDA YER ALAN ETÜDLERİN KLASİK DÖNEM SONATİN İCRALARINA ETKİ DURUMU*”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 19, sy. 1, 2015, ss. 397-26, doi:10.20296/tsad.97532.
Vancouver Oğan FD, Albuz A. PİYANO ÖĞRETİMİNDE CARL CZERNY OP.599 VE JEAN-BAPTİSTE DUVERNOY OP.176 METODLARINDA YER ALAN ETÜDLERİN KLASİK DÖNEM SONATİN İCRALARINA ETKİ DURUMU*. TSA. 2015;19(1):397-426.