Kişilerin yaşam öykülerini konu edinen sözlü tarih, yaşamakta olan bireylerin bellekleri dahilinde anlattıklarına dayanır. Sözlü tarih, insanların gündelik yaşamından yola çıkarak geçmiş ile ilgili değerlendirmeler yapmayı, zaman içinde meydana gelen değişiklikleri irdelemeyi, bu değişikliklerin toplumsal ve sosyolojik açıdan etkilerinin görülmesini sağlar. Bu çalışmada da, bir müzik eğitimcisi ve akademisyen olarak Cumhuriyet’in eğitimcileri arasında yer alan Prof. Dr. Ali Uçan’ın profesörlüğe kadar uzanan eğitim hayatı ele alınırken, Ali Uçan’ın öğrenim gördüğü eğitim kurumlarının özellikle İvriz Köy Enstitüsü’nün onun gelişimine katkısını ortaya koyabilmek amaçlanmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 14, 2016 |
Submission Date | July 21, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 20 Issue: 2 |