Bu çalışma, Türkiye’de Sosyal Bilgiler
Eğitimi alanındaki yüksek lisans tezlerinin genel eğilimlerini belirlemeye
yönelik bir içerik analizi çalışmasıdır. Çalışma 2010-2017 yılları arasında
Türkiye’de 54 farklı üniversitede Sosyal Bilgiler Eğitimi alanında yayımlanan
toplam 415 yüksek lisans tez çalışmasını kapsamaktadır. Bu tezler
araştırılırken, tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın veri kaynağı olan
tezler İnternet’ten Yüksek Öğretim Kurulu’nun (YÖK) “Ulusal Tez Merkezi”
sitesinden sadece “Sosyal Bilgiler” ve “Sosyal Bilgiler Eğitimi” kavramları
taranmıştır. Sosyal Bilgiler ve Sosyal Bilgiler Eğitimi alanında yayımlanan tezler
yıl, araştırma türü, araştırma yöntemi, konu alanları, seçilen örneklem,
örneklem büyüklüğü, veri toplama araçları, üniversitelere göre dağılımları ve
veri analiz yöntemleri açısından değerlendirilmiştir. Çalışmada elde edilen
bulgular yüzde, frekans, tablo ve grafiklerle sunulmuştur. 2010-2017 yılları arası
yayımlanan tezlerde en çok nitel araştırma yöntemi ve araştırma deseni olarak
tarama modelinin kullanıldığı belirlenmiştir. Örneklem grubu olarak Ortaöğretim
ve Branş Öğretmenleri üzerinde çalışıldığı; veri toplama aracı olarak anketin
kullanıldığı; verilerin analizi kısmında betimsel analiz yönteminin
kullanıldığı; en çok Bilinç, Başarı ve
Tutum konularının işlendiği, en çok tez yayımlanan üniversitenin ise Gazi
Üniversitesi olduğu tespit edilmiştir.
Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırma Yüksek Lisans İçerik Analizi
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ağustos 2018 |
Gönderilme Tarihi | 26 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 22 Sayı: 2 |