Bu
araştırma, ortaokul öğrencilerinin kitap okuma ilgi, eğilim ve alışkanlıklarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda, çalışmada ortaokul
öğrencilerinin kitap okumaya karşı ilgileri, kitap seçme nedenleri, kitap ve
kütüphaneye yönelimleri ele alınmıştır. Bu araştırma, nitel araştırma yöntemine
göre düzenlenmiş olup bir durum çalışmasıdır. Araştırmanın
çalışma grubunu 2017–2018 akademik yılında A… İli Merkez İlçedeki 40 ortaokuldan rastgele usulüyle seçilmiş 881 ortaokul
öğrencisi oluşturmaktadır.
Araştırmada
veri toplama aracı olarak 11 sorudan oluşan anket formu kullanılmış; okuma
alışkanlığı ile ilgili elde edilen veriler alan yazın desteğinde açıklanmıştır.
Araştırmaya katılan öğrencilerin okuma alışkanlıklarının yüksek olduğu sonucuna
varılmıştır. Araştırma sonucuna göre ortaokul öğrencilerinin %92’sinin kitap
okumayı sevdiği, %8’inin sevmediği anlaşılmaktadır. Okumayı sevdiğini bildiren
kız öğrenci yüzdesi %48,5; okumayı sevdiğini bildiren erkek öğrenci yüzdesi %43,5’tir. Kitap okumayı seven kız öğrencilerin yüzdesi
erkeklerden
daha fazladır. Anne - babanın öğrenim düzeyine göre öğrencilerin kitap okumaya
yönelişleri ile ilgili elde edilen sonuç, ebeveynlerinin öğrenim düzeyi “yüksek
olan” çocukların “ebeveynleri okur-yazar olmayanlara” oranla okumaya karşı
olumlu bir tutum içinde olmalarıdır.
okuma alışkanlığı okuma sıklığı okuma becerisi kitap okuma kütüphane
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 22 Sayı: 4 |