Bu çalışmanın
temel amacı, Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programında eğitim alan
öğretmen adaylarının programa ilişkin (dersler, derslerden yararlanma
durumları, programa devam etme nedenleri ve ders
veren öğretim üyelerinin yeterlikleri) görüşlerini betimlemektir. Betimsel
nitelikteki araştırmaya, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Gazi
Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi’nde yürütülen Pedagojik Formasyon Eğitimi
Sertifika Programına devam eden, 164 kadın, 54 erkek olmak üzere, toplam 218
öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmanın verileri, kişisel bilgi formu ve
araştırmacılar tarafından ilgili alanyazından da yararlanılarak geliştirilen ve
üç açık uçlu sorudan oluşan bir görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmanın
sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının % 66.1’i programdan yararlandıklarını, %
33.9’u ise yararlanamadıklarını belirtmiştir. Benzer bir sonuç zorunlu ve
seçmeli derslere yönelik olarak da
gözlenmiştir. Araştırmada dikkat çekici bir diğer bulgu, katılımcıların cinsiyetine göre
bakıldığında, seçmeli derslerden yararlanma durumlarına göre kadın ve erkek
katılımcılar arasında az bir farklılık gözlenmekle birlikte; genel olarak beşte
üçünden fazlasının programdan yararlandıklarını belirttikleri görülmüştür.
Araştırmanın bir diğer bulgusu, Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika
Programı derslerinden yararlanan öğrencilerin formasyon programına devam
etmelerinde temel neden olarak öğretmenlik mesleğini sevdiklerini belirtmeleridir.
Son ve önemli bir bulgu da katılımcıların önemli bir kısmının (% 60.6)
programda ders veren öğretim üyelerini yeterli bulmalarıdır. Öğretmenlik mesleğini sevdiklerini ifade eden öğretmen
adaylarına pedagojik formasyon eğitimi sertifika programına devam etme ve
öğretmen olabilme olanağının sağlanması öğretmenlik mesleğinde duyuşsal
özelliklerin çok önemli olduğu göz önüne alındığında eğitim fakülteleri dışında
öğretmen yetiştirmede ikinci bir yol olarak önerilebilir.
Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı öğretmen yetiştirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 22 Sayı: 4 |