Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 22 Sayı: 4, 1051 - 1072, 10.12.2018

Öz

Kaynakça

  • Kyriacou, C. & Sutcliffe J. (1979). Teacher stress and satisfaction, Educational Research 21, pp. 89–96.
  • Miller, J. (2009). Teacher identity. In Burns, A. and Richards, J.C. (Eds.), The Cambridge Guide to Second Language Teacher Education (pp.172-181). New York: Cambridge University Press.

PEDAGOJİK FORMASYON ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMEN KİMLİĞİ VE MESLEKİ KAYGI DURUMLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2018, Cilt: 22 Sayı: 4, 1051 - 1072, 10.12.2018

Öz

Türkiye'de öğretmen yetiştirme programlarından bir tanesi farklı paydaşlardan gelen tüm eleştirilere rağmen pedagojik sertifika eğitim programıdır. Ülkemizde bu sertifika programı farklı üniversitelerde açılan eğitim hizmetleri ile birlikte tüm hızıyla devam etmektedir. Bu araştırmanın amacı pedagojik formasyon eğitim programına katılan öğrencilerin öğretmenlik kimliği ve mesleki kaygılarını incelemektir. Araştırmada formasyon öğrencilerinin ilgili bulguları ile önceki yıllarda yapılmış eğitim fakültesi öğrencilerinin verileri karşılaştırılmakta ve bu veriler ışığında derinlemesine bir tartışma sağlanmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre genel anlamda formasyon programı öğrencilerinin öğretmenlik kimliği ve mesleki kaygı düzeyleri eğitim fakültesi öğrencilerine göre anlamlı bir farklılık oluşturmamaktadır.

Kaynakça

  • Kyriacou, C. & Sutcliffe J. (1979). Teacher stress and satisfaction, Educational Research 21, pp. 89–96.
  • Miller, J. (2009). Teacher identity. In Burns, A. and Richards, J.C. (Eds.), The Cambridge Guide to Second Language Teacher Education (pp.172-181). New York: Cambridge University Press.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Çelebi Uluyol

Sami Şahin

Yayımlanma Tarihi 10 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 23 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 22 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Uluyol, Ç., & Şahin, S. (2018). PEDAGOJİK FORMASYON ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMEN KİMLİĞİ VE MESLEKİ KAYGI DURUMLARININ İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 22(4), 1051-1072.
AMA Uluyol Ç, Şahin S. PEDAGOJİK FORMASYON ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMEN KİMLİĞİ VE MESLEKİ KAYGI DURUMLARININ İNCELENMESİ. TSA. Aralık 2018;22(4):1051-1072.
Chicago Uluyol, Çelebi, ve Sami Şahin. “PEDAGOJİK FORMASYON ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMEN KİMLİĞİ VE MESLEKİ KAYGI DURUMLARININ İNCELENMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 22, sy. 4 (Aralık 2018): 1051-72.
EndNote Uluyol Ç, Şahin S (01 Aralık 2018) PEDAGOJİK FORMASYON ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMEN KİMLİĞİ VE MESLEKİ KAYGI DURUMLARININ İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 22 4 1051–1072.
IEEE Ç. Uluyol ve S. Şahin, “PEDAGOJİK FORMASYON ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMEN KİMLİĞİ VE MESLEKİ KAYGI DURUMLARININ İNCELENMESİ”, TSA, c. 22, sy. 4, ss. 1051–1072, 2018.
ISNAD Uluyol, Çelebi - Şahin, Sami. “PEDAGOJİK FORMASYON ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMEN KİMLİĞİ VE MESLEKİ KAYGI DURUMLARININ İNCELENMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 22/4 (Aralık 2018), 1051-1072.
JAMA Uluyol Ç, Şahin S. PEDAGOJİK FORMASYON ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMEN KİMLİĞİ VE MESLEKİ KAYGI DURUMLARININ İNCELENMESİ. TSA. 2018;22:1051–1072.
MLA Uluyol, Çelebi ve Sami Şahin. “PEDAGOJİK FORMASYON ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMEN KİMLİĞİ VE MESLEKİ KAYGI DURUMLARININ İNCELENMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 22, sy. 4, 2018, ss. 1051-72.
Vancouver Uluyol Ç, Şahin S. PEDAGOJİK FORMASYON ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMEN KİMLİĞİ VE MESLEKİ KAYGI DURUMLARININ İNCELENMESİ. TSA. 2018;22(4):1051-72.