Okul öncesi dönem yeteneklerin gelişiminde kritik bir dönemdir. Özellikle
okul öncesi öğretmenlerinin algı ve tutumları özel yetenekli çocukların fark
edilmesi ve eğitiminde önemli rol oynamaktadır. Bu çalışma okul öncesi
öğretmenlerinin özel yetenekli çocuklara yönelik algılarını saptamak amacıyla
hazırlanmıştır. Nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli
kullanılarak hazırlanan araştırmanın evreni 2017-2018 eğitim öğretim yılında
Samsun’da görev yapmakta olan okul öncesi öğretmenlerinden oluşmuştur.
Araştırmanın örneklemini özel ve resmi anaokullarında görev yapan 50 okul
öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada veriler "üstün yetenekli
öğrencilere yönelik algı ölçeği" vasıtasıyla elde edilmiştir. Araştırmada
veriler basılı olarak ve elektronik ortamda Google docs altyapısı kullanılarak
elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS programı aracılığıyla analiz edilmiş
ve normal dağılım göstermemesi nedeniyle noneparametrik testlerden, Mann Whiney
U ve Kruskal Wallis H testleri, frekans ve yüzde hesaplamalarıyla analiz
edilmiştir. Yapılan testler ve alt problemler doğrultusunda okul öncesi
öğretmenlerin özel yeteneklilere ilişkin farkındalık algılarının “katılıyorum”
( =3.76) düzeyinde olduğu bulunmuştur. Cinsiyet, yaş değişkenleri ile özel
yeteneklilik algıları arasında öğretmenlerin farkındalık algılarının anlamlı
farklılık göstermediği ancak ailelerinde özel yetenekli çocuk olan öğretmenlerin
farkındalık algılarının diğer öğretmenlere göre daha yüksek olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ağustos 2020 |
Gönderilme Tarihi | 24 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 24 Sayı: 2 |