Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

School Dropout in General Secondary Education: Problems and Solution Suggestions

Yıl 2025, Cilt: 29 Sayı: 2, 476 - 494, 04.08.2025
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1549669

Öz

In this study, we tried to define the phenomenon of disengagement from the perspectives of teachers, school administrators, and other educational administrators. Educators' ideas about the meaning and nature of school disengagement and the causes and consequences of school disengagement were elicited. This research is a fundamental qualitative research model conducted with a qualitative approach. The study group was determined according to the maximum diversity sampling method and consisted of 226 education professionals. In this study, an opinion form developed by the researchers was used. The data were analyzed using the content analysis technique. In the study, the reasons for secondary school students' disengagement from school were stated as family, economic problems, personal problems, academic failure, and withdrawal from school or education. In the research, it was concluded that students' disengagement from school would lead to disruption of social order, low education level of the country, economic problems in the country, and an increase in the tendency of students to commit crimes. The study presented some suggestions regarding educational, psycho-social, systemic, and social dimensions to prevent students from dropping out of school.

Kaynakça

  • Anisef, P., Brown, R. S., Phythian, K., Sweet, R., & Walters, D. (2010). Early school leaving among immigrants in Toronto secondary schools. Canadian Review of Sociology, 47(2), 103–128. https://doi.org/10.1111/j.1755-618x.2010.01226.x

Genel Ortaöğretimde Okul Terki: Sorunlar ve Öneriler

Yıl 2025, Cilt: 29 Sayı: 2, 476 - 494, 04.08.2025
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1549669

Öz

Bu çalışmada okuldan kopma olgusu öğretmenler, okul yöneticileri ve diğer eğitim yöneticilerinin gözünden tanımlanmaya çalışılmıştır. Eğitimcilerin okuldan kopmanın anlamı ve doğası, okuldan kopmanın nedenleri ve sonuçları hakkındaki fikirleri açığa çıkarılmıştır. Bu araştırma nitel bir yaklaşımla yürütülen temel nitel araştırma modelindedir. Çalışma grubu, maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemine göre belirlenmiş ve 226 eğitim çalışanından oluşmaktadır. Bu çalışmada, araştırmacılar tarafından geliştirilen görüş formu kullanılmıştır. Verilerin analizi içerik analizi tekniği ile yapılmıştır. Araştırmada, ortaöğretim öğrencilerin okuldan kopmalarının sebepleri aile, ekonomik problemler, kişisel problemler, akademik başarısızlık, okuldan veya eğitimden soğuma olarak belirtilmiştir. Araştırmada öğrencilerin okuldan kopmasının toplumsal düzenin bozulmasına, ülkenin eğitim seviyesinin düşük olmasına, ülkede ekonomik sorunlara yol açacağına ve öğrencilerde suça meylin artacağına yönelik sonuçlar doğuracağı gibi sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırmada öğrencilerin okuldan kopmasını önlemek için eğitsel, psiko-sosyal, sistemsel ve toplumsal boyutlarda bazı öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Anisef, P., Brown, R. S., Phythian, K., Sweet, R., & Walters, D. (2010). Early school leaving among immigrants in Toronto secondary schools. Canadian Review of Sociology, 47(2), 103–128. https://doi.org/10.1111/j.1755-618x.2010.01226.x
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Süt 0000-0001-8628-1461

Emre Sönmez 0000-0002-2853-7956

Aysun Öztürk 0000-0001-8983-7744

Yayımlanma Tarihi 4 Ağustos 2025
Gönderilme Tarihi 13 Eylül 2024
Kabul Tarihi 8 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 29 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Süt, M., Sönmez, E., & Öztürk, A. (2025). Genel Ortaöğretimde Okul Terki: Sorunlar ve Öneriler. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 29(2), 476-494. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1549669
AMA Süt M, Sönmez E, Öztürk A. Genel Ortaöğretimde Okul Terki: Sorunlar ve Öneriler. TSA. Ağustos 2025;29(2):476-494. doi:10.20296/tsadergisi.1549669
Chicago Süt, Murat, Emre Sönmez, ve Aysun Öztürk. “Genel Ortaöğretimde Okul Terki: Sorunlar ve Öneriler”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 29, sy. 2 (Ağustos 2025): 476-94. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1549669.
EndNote Süt M, Sönmez E, Öztürk A (01 Ağustos 2025) Genel Ortaöğretimde Okul Terki: Sorunlar ve Öneriler. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 29 2 476–494.
IEEE M. Süt, E. Sönmez, ve A. Öztürk, “Genel Ortaöğretimde Okul Terki: Sorunlar ve Öneriler”, TSA, c. 29, sy. 2, ss. 476–494, 2025, doi: 10.20296/tsadergisi.1549669.
ISNAD Süt, Murat vd. “Genel Ortaöğretimde Okul Terki: Sorunlar ve Öneriler”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 29/2 (Ağustos2025), 476-494. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1549669.
JAMA Süt M, Sönmez E, Öztürk A. Genel Ortaöğretimde Okul Terki: Sorunlar ve Öneriler. TSA. 2025;29:476–494.
MLA Süt, Murat vd. “Genel Ortaöğretimde Okul Terki: Sorunlar ve Öneriler”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 29, sy. 2, 2025, ss. 476-94, doi:10.20296/tsadergisi.1549669.
Vancouver Süt M, Sönmez E, Öztürk A. Genel Ortaöğretimde Okul Terki: Sorunlar ve Öneriler. TSA. 2025;29(2):476-94.