Bu araştırmanın amacı, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda okuyan
öğrencilerin vicdani zeka düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesidir.
Araştırmaya Erciyes Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim
gören 1360 öğrenciden rastgele yöntemle seçilmiş 803 öğrenci gönüllü olarak
katılmıştır. Araştırmada veri toplama araçları olarak; Aktı ve arkadaşları
(2017) tarafından geliştirilen Vicdani Zeka Ölçeği ve araştırmacı tarafından
hazırlanan kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin
istatistiksel analizleri SPSS 20.0 paket programı ile yapılmıştır. Adaylara
ilişkin kişisel bilgiler, envanter toplam puanları ve faktör puanları frekans
(f) ve yüzde (%) değerleri tespit edilerek verilmiştir. Ölçeklerden elde edilen
puanların karşılaştırılması için cinsiyet, spor yapma durumu ve yaptığı spor
branşına göre bağımsız t test istatistiği kullanılırken, yaş, sınıf, öğrenim
görülen bölüm ve genel ağırlıklı not ortalamasına göre karşılaştırmalarında tek
yönlü varyans analizi test istatistiği kullanılmıştır. Sonuç olarak; Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
öğrencilerinin vicdani zeka düzeyleri cinsiyet, yaş, öğrenim gördükleri bölüm,
öğrenim gördükleri sınıf, yaptıkları spor değişkenlerine göre istatistiksel
olarak anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Böylece beden eğitimi ve spor
yüksekokulu öğrencilerin vicdani zeka düzeyleri yükseltilirse toplumsal yaşamın
her anında karşılaştığı problemleri, vicdani zeka kavramını kullanarak ve
problem çözme becerisi sayesinde adil, vicdani boyutta, en kısa sürede ve en
etkili, verimli şekilde aşabileceği düşünülmektedir.
This
study aims to examine conscientious intelligence level among the students of
the School of Physical Education and Sports based on certain variables. Out of
1360 students from the School of Physical Education and Sports in Erciyes
University, randomly selected 803 students voluntarily participated in the
study. As data collection tools, the Conscientious Intelligence Scale developed
by Aktı et al. (2017) and personal information form created by the researcher
were used in the study. In the study, the data was statistically analyzed using
SPSS 20.0 package program. The personal information about and inventory total
scores of the candidates and factor points were presented by finding frequency
(f) and percentage (%) values. Independent Sample T Test was used to compare
the points obtained from the scales based on the participants' gender, physical
exercise level and sports branch while One-way ANOVA test was performed in the
comparison according to department and grade. Consequently, statistically
significant differences are found based on gender, age, department, grade,
sports branch variables in the analysis of conscientious intelligence level
among the students of the School of Physical Education and Sports. Hence, it is
considered that if conscientious intelligence level of the students in the
School of Physical Education and Sports is raised, they can overcome the
problems they encounter in every part of social life justly and with
conscience, in the shortest time and in an effective and efficient way, using
conscientious intelligence approach and problem solving skill.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 26, 2018 |
Acceptance Date | October 24, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 2 |
TÜBİTAK-ULAKBİM DERGİPARK AKADEMİK bünyesinde kurulan Türk Spor Bilimleri Dergisi Doçentlik başvurusu Ulusal Makale b maddesi kapsamındadır.