Çalışmanın amacı; okul öncesi çocuklarda 10 haftalık temel cimnastik eğitiminin bazı biyomotor yetiler üzerine etkisini araştırmaktır. Bu araştırma ön test son test deseninde tasarlanmış deneysel türde iki gruplu bir çalışmadır. Araştırma, Konya ilinin Selçuklu ilçesinde yer alan Konya Gençlik ve Spor İl Müdürlüğüne bağlı Yunus Emre Uyar Cimnastik Salonu’nda yürütülmüştür. Araştırmanın örneklem grubunu 4-6 yaş arası 28 deney, 28 kontrol olmak üzere toplamda 56 çocuk oluşturmuştur. Belirlenen örnek büyüklüğü doğrultusunda dahil etme ve dışlama kriterlerini karşılayan, veli izni olan ve çalışmaya katılmayı kabul eden çocuklar, çalışmanın örnek grubunu oluşturmuştur. Antrenman Grubu’na (AG) 10 hafta süre ile haftada 2 gün ve günde 60 dk temel cimnastik eğitimi verilmiştir. Antrenman ve kontrol grubunun ön test verileri 10 haftalık program başlamadan önce, son test verileri ise program tamamlandıktan sonra Yunus Emre Uyar Cimnastik Salonu’nda toplanmıştır. Verilerin toplanmasında kişisel bilgi formu ve biyomotor yetiler ölçüm değerleri formu kullanılmıştır. Çalışmanın verileri bilgisayar ortamında SPSS for Windows 22.0 istatistik paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. İstatistiksel anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak kabul edilmiştir. Antrenman programı sonrası deney grubundaki çocukların flamingo denge testi, dikey sıçrama testi, sağ el kavrama, sol el kavrama, otur uzan testi, durarak uzun atlama testi ve mekik testlerine ait başlangıç ölçümü puan ortalamaları arasında anlamlı fark bulunmazken (p>0,05) müdahale sonrası her iki grubun puan ortalamaları arasında anlamlı fark olduğu saptanmıştır (p<0,05). Vücut ağırlığı ve sürat koşusu testine ait başlangıç ölçümü puan ortalamaları arasında anlamlı fark bulunmazken (p>0,05) müdahale sonrası her iki grubun puan ortalamaları arasında da anlamlı fark bulunamamıştır (p>0,05). Sonuç olarak yapılan çalışma doğrultusunda okul öncesi çocuklarda 10 haftalık temel cimnastik antrenmanının biyomotor yetiler üzerine olumlu etkisinin olduğu sonucuna varılmıştır.
Selçuk Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Dekanlığı Girişimsel Olmayan Klinik Araştırmalar Etik Kurulu
Selçuk Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü
24202003
The purpose of this study is to investigate the effect of a 10-week basic gymnastics training on certain biomotor abilities in preschool children. This research is an experimental two-group study designed in a pre-test post-test pattern. The research was conducted in Yunus Emre Uyar Gymnastics Hall of Konya Youth and Sports Provincial Directorate located in Selçuklu district of Konya province. The sample group consisted of 56 children aged 4-6, including 28 in the experimental group and 28 in the control group. Children who met the inclusion and exclusion criteria, had parental consent, and agreed to participate in the study formed the sample group. The Training Group (TG) received basic gymnastics training for 10 weeks, twice a week, for 60 minutes each day. Pre-test data for both the training and control groups were collected before the start of the 10-week program while post-test data were collected after the program was completed at the Yunus Emre Uyar Gymnastics Hall. A personal information form and a biomotor abilities measurement form were used for data collection. Data were evaluated using the SPSS for Windows 22.0 statistical software package. The statistical significance level was accepted as p<0.05. No significant differences were found between the baseline measurement score averages of the flamingo balance test, vertical jump test, right-hand grip, left-hand grip, sit-and-reach test, standing long jump test, and sit-up test in the experimental group (p>0.05), whereas a significant difference was detected between the post-intervention score averages of both groups (p<0.05). No significant differences were found between the baseline measurement score averages of the body weight and speed run test (p>0.05), and no significant difference was found between the post-intervention score averages of both groups either (p>0.05). In conclusion, it was concluded that the 10-week basic gymnastics training had a positive effect on the biomotor abilities of preschool children.
24202003
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Sports Training |
| Journal Section | Research Article |
| Authors | |
| Project Number | 24202003 |
| Early Pub Date | November 1, 2025 |
| Publication Date | November 11, 2025 |
| Submission Date | September 18, 2025 |
| Acceptance Date | September 29, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 8 Issue: 2 |
TÜBİTAK-ULAKBİM DERGİPARK AKADEMİK bünyesinde kurulan Türk Spor Bilimleri Dergisi Doçentlik başvurusu Ulusal Makale b maddesi kapsamındadır.