Research Article
BibTex RIS Cite

Okul Öncesi Çocuklarda 10 Haftalık Temel Cimnastik Eğitiminin Bazı Biyomotor Yetiler Üzerine Etkisi

Year 2025, Volume: 8 Issue: 2, 89 - 101
https://doi.org/10.46385/tsbd.1786278

Abstract

Çalışmanın amacı; okul öncesi çocuklarda 10 haftalık temel cimnastik eğitiminin bazı biyomotor yetiler üzerine etkisini araştırmaktır. Bu araştırma ön test son test deseninde tasarlanmış deneysel türde iki gruplu bir çalışmadır. Araştırma, Konya ilinin Selçuklu ilçesinde yer alan Konya Gençlik ve Spor İl Müdürlüğüne bağlı Yunus Emre Uyar Cimnastik Salonu’nda yürütülmüştür. Araştırmanın örneklem grubunu 4-6 yaş arası 28 deney, 28 kontrol olmak üzere toplamda 56 çocuk oluşturmuştur. Belirlenen örnek büyüklüğü doğrultusunda dahil etme ve dışlama kriterlerini karşılayan, veli izni olan ve çalışmaya katılmayı kabul eden çocuklar, çalışmanın örnek grubunu oluşturmuştur. Antrenman Grubu’na (AG) 10 hafta süre ile haftada 2 gün ve günde 60 dk temel cimnastik eğitimi verilmiştir. Antrenman ve kontrol grubunun ön test verileri 10 haftalık program başlamadan önce, son test verileri ise program tamamlandıktan sonra Yunus Emre Uyar Cimnastik Salonu’nda toplanmıştır. Verilerin toplanmasında kişisel bilgi formu ve biyomotor yetiler ölçüm değerleri formu kullanılmıştır. Çalışmanın verileri bilgisayar ortamında SPSS for Windows 22.0 istatistik paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. İstatistiksel anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak kabul edilmiştir. Antrenman programı sonrası deney grubundaki çocukların flamingo denge testi, dikey sıçrama testi, sağ el kavrama, sol el kavrama, otur uzan testi, durarak uzun atlama testi ve mekik testlerine ait başlangıç ölçümü puan ortalamaları arasında anlamlı fark bulunmazken (p>0,05) müdahale sonrası her iki grubun puan ortalamaları arasında anlamlı fark olduğu saptanmıştır (p<0,05). Vücut ağırlığı ve sürat koşusu testine ait başlangıç ölçümü puan ortalamaları arasında anlamlı fark bulunmazken (p>0,05) müdahale sonrası her iki grubun puan ortalamaları arasında da anlamlı fark bulunamamıştır (p>0,05). Sonuç olarak yapılan çalışma doğrultusunda okul öncesi çocuklarda 10 haftalık temel cimnastik antrenmanının biyomotor yetiler üzerine olumlu etkisinin olduğu sonucuna varılmıştır.

Ethical Statement

Selçuk Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Dekanlığı Girişimsel Olmayan Klinik Araştırmalar Etik Kurulu

Supporting Institution

Selçuk Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü

Project Number

24202003

References

  • Akın, M. (2013). Effect of gymnastics training on dynamic balance abilities in 4-6 years of age children. International Journal of Academic Research Part A, 5, 142–146.
  • Balıkçı, Ş. (2022). 8 haftalık ritmik cimnastik temelli antrenmanın 4-6 yaş çocukların bazı güç ve denge parametreleri üzerine etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Berisha, M., & Çilli, M. (2016). 15-16 yaş çocuklarda temel cimnastik derslerinde kazanılan farklı kuvvet türlerinin cimnastik performansı üzerine etkilerinin incelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11, 37–45.
  • Boraczyński, T., Boraczyński, M., Boraczyńska, S., & Michels, A. (2013). Changes in body composition and physical fitness of 7-year-old girls after completing a 12 month artistic gymnastics training program. Human Movement, 14, 291–298.
  • Çelik, A., Günay, E., & Aksu, F. (2013). 7-9 yaş grubu ilköğretim öğrencilerinin fiziksel ve motorik özelliklerinin incelenmesi. DEÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 27, 7–13.
  • Demirel, N., Şirinkan, A., & Şirinkan, Ş.Ö. (2016). Yaz spor okulunda jimnastik eğitimi alan okulöncesi çağı öğrencilerinin Eurofit testleriyle fiziksel gelişimlerinin incelenmesi (Erzurum örneği). International Journal of Social Sciences and Education Research, 2, 688–694.
  • Durukan, H., Koyuncuoğlu, K., & Şentürk, U. (2016). Okul öncesi çocuklarda temel cimnastik programının motor gelişim açısından incelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11, 131–140.
  • Ersöz, Y. (2012). Çoklu beceri spor eğitim programının 7-10 yaş grubu erkek çocuklarda motor gelişime etkisi. Yayımlanmamıl Yüksek Lisans Tezi, 9 Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Evren, A., & Müniroğlu, S. (2005). 7-8 yaş grubu ritmik cimnastik sporuna devam eden kız çocukları ile spor etkinliğine katılmayan aynı yaş grubu kız çocukların bazı fiziksel özelliklerinin karşılaştırılması. Gazi BESBD, 3, 39–50. Faul, F., Erdfelder, E., Lang, A.G., & Buchner, A. (2007). A flexible statistical power analysis program for the social behavioral and biomedical sciences. Behavior Research Methods, 39, 175–191.
  • Gallahue, D., & Ozmun, J. (2006). Understanding motor development: Infants, children, adolescents, adults (6th ed.). New York: McGraw-Hill Companies.
  • Gür, O. (2024). Artistik cimnastik sporcularında pliometrik antrenmanın seçilmiş bazı motorik özellikler üzerine etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • Kankal, M. (2008). 9-12 yaş grubu aerobik cimnastik ve ritmik cimnastik sporcularının fiziksel, fizyolojik ve performans özelliklerinin karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara.
  • Karakaya, B.A. (2023). 7-9 yaş arası çocuklara uygulanan temel cimnastik eğitiminin bazı motor beceriler ile motorik özelliklere etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Kesilmiş, İ. (2012). 4-6 yaş çocuklarda cimnastik antrenmanının büyüme ve biyomotor yetiler üzerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin.
  • Koç, H., Pulur, A., & Karabulut, E. (2011). Erkek basketbol ve hentbolcuların bazı motorik özelliklerinin karşılaştırılması. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5, 21–27.
  • Koçak, Ö. (2019). Artistik cimnastik antrenmanlarının 7-9 yaş kız çocuklarının bazı fiziksel uygunluk parametrelerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Kolimechkov, S., Petrov, L., Alexandrova, A., & Cholakov, K. (2018). BeepShuttle junior software for the administration of the 20m shuttle run test in children and adolescents. Journal of Advanced Sport Technology, 2, 35–40.
  • Koyuncuoğlu, K., Şentürk, U., Abanoz, H., & Taşkiran, K. (2014). Okul öncesi (5-6 yaş) cimnastik çalışmasının esneklik, denge ve koordinasyon üzerine etkisi. 13. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, 30–35.
  • Kurnaz, A. (2024). Cimnastik eğitimi alan 6 yaş grubu çocuklarda trambolin aleti kullanımının bazı fiziksel parametrelere etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Lamošová, A., Kyselovičová, O., & Tomková, P. (2021). Anthropometric and motor changes after one-year aerobic gymnastics training in young gymnasts. Science of Gymnastics Journal, 13, 243–251.
  • Madić, D., Cvetković, M., Popović, B., Marinković, D., Radanović, D., & Trajković, N. (2018). Effect of developmental gymnastics on motor fitness in preschool girls. Physical Education and Sport, 16, 11–18.
  • Marefat, S., Ebrahim, B.M., & Mehdi, M. (2021). Muscle flexibility and explosive power in young artistic gymnast boys at different performance level. Science of Gymnastics Journal, 13, 253–262.
  • Nakip, C., & Okumuş, M. (2024). Beden eğitimi ve spor (1. Baskı). Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Olimpiyat Oyunları Akrobatik Jimnastik. (2024, Eylül 8). Erişim adresi: https://olympics.com/en/sports/acrobatic-gymnastics/
  • Onur, G. (2024). Artistik cimnastik sporcularında pliometrik antrenmanın seçilmiş bazı motorik özellikler üzerine etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • Russo, L., Palermi, S., Dhahbi, W., Kalinski, S.D., Bragazzi, N.L., & Padulo, J. (2021). Selected components of physical fitness in rhythmic and artistic youth gymnast. Sport Sciences for Health, 17, 415–421.
  • Sanlav, R. (2016). 13-15 yaş grubu futbolculara uygulanan teknik ve kondisyonel çalışmaların bazı fiziksel ve biyomotorik parametrelere etkisinin araştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, İstanbul.
  • Savucu, Y., Karataş, M., Eskiyecek, C.G., Yücel, A.S., & Karadağ, M. (2018). 6-7 yaş gurubu erkek çocuklarda 12 haftalık temel cimnastik eğitiminin fiziksel uygunluklarına etkisi. Turkish Journal of Educational Studies, 5, 53–65.
  • Sevimay, D. (1986). 3-6 yaş çocuklarının motor performanslarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü Bilim Uzmanlığı Tezi, Ankara.
  • Sheerin, K., Williams, S., Hume, P., Whatman, C., & Gleave, J. (2012). Effects of gymnastics training on physical function in children. 30th Annual Conference of Biomechanics in Sports, 140–144.
  • Şişli, T. (2021). 8-10 yaş cimnastikçi çocuklarda kuvvet antrenmanlarının performans parametrelerine etkilerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hatay.
  • Tanasa, R.A., Dumıtru, I.M., & Budaca, M.V. (2020). The effects of gymnastics training on static balance among children aged 4 to 8. Bulletin of the Transilvania University of Braşov, 13, 111–118.
  • Taşer, H. (2022). 4-7 yaş arası çocuk cimnastikçilerde eğitsel oyunların motorik özelliklere etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Temürçi, İ. (2022). Kız çocuklarında 12 haftalık temel cimnastik eğitiminin antropometrik özellikler ve biyomotor yetiler üzerine etkisi. YayımlanmamışYüksek Lisans Tezi, Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Antalya.
  • Tunadağı, B., & Akcan, F. (2024). The effect of 8 weeks of basic gymnastics training on the physical fitness of children aged 6-8 years. European Journal of Physical Education and Sport Science, 11, 17–29.

The Effect of 10-Week Basic Gymnastics Training on Some Biomotor Abilities in Preschool Children

Year 2025, Volume: 8 Issue: 2, 89 - 101
https://doi.org/10.46385/tsbd.1786278

Abstract

The purpose of this study is to investigate the effect of a 10-week basic gymnastics training on certain biomotor abilities in preschool children. This research is an experimental two-group study designed in a pre-test post-test pattern. The research was conducted in Yunus Emre Uyar Gymnastics Hall of Konya Youth and Sports Provincial Directorate located in Selçuklu district of Konya province. The sample group consisted of 56 children aged 4-6, including 28 in the experimental group and 28 in the control group. Children who met the inclusion and exclusion criteria, had parental consent, and agreed to participate in the study formed the sample group. The Training Group (TG) received basic gymnastics training for 10 weeks, twice a week, for 60 minutes each day. Pre-test data for both the training and control groups were collected before the start of the 10-week program while post-test data were collected after the program was completed at the Yunus Emre Uyar Gymnastics Hall. A personal information form and a biomotor abilities measurement form were used for data collection. Data were evaluated using the SPSS for Windows 22.0 statistical software package. The statistical significance level was accepted as p<0.05. No significant differences were found between the baseline measurement score averages of the flamingo balance test, vertical jump test, right-hand grip, left-hand grip, sit-and-reach test, standing long jump test, and sit-up test in the experimental group (p>0.05), whereas a significant difference was detected between the post-intervention score averages of both groups (p<0.05). No significant differences were found between the baseline measurement score averages of the body weight and speed run test (p>0.05), and no significant difference was found between the post-intervention score averages of both groups either (p>0.05). In conclusion, it was concluded that the 10-week basic gymnastics training had a positive effect on the biomotor abilities of preschool children.

Project Number

24202003

References

  • Akın, M. (2013). Effect of gymnastics training on dynamic balance abilities in 4-6 years of age children. International Journal of Academic Research Part A, 5, 142–146.
  • Balıkçı, Ş. (2022). 8 haftalık ritmik cimnastik temelli antrenmanın 4-6 yaş çocukların bazı güç ve denge parametreleri üzerine etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Berisha, M., & Çilli, M. (2016). 15-16 yaş çocuklarda temel cimnastik derslerinde kazanılan farklı kuvvet türlerinin cimnastik performansı üzerine etkilerinin incelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11, 37–45.
  • Boraczyński, T., Boraczyński, M., Boraczyńska, S., & Michels, A. (2013). Changes in body composition and physical fitness of 7-year-old girls after completing a 12 month artistic gymnastics training program. Human Movement, 14, 291–298.
  • Çelik, A., Günay, E., & Aksu, F. (2013). 7-9 yaş grubu ilköğretim öğrencilerinin fiziksel ve motorik özelliklerinin incelenmesi. DEÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 27, 7–13.
  • Demirel, N., Şirinkan, A., & Şirinkan, Ş.Ö. (2016). Yaz spor okulunda jimnastik eğitimi alan okulöncesi çağı öğrencilerinin Eurofit testleriyle fiziksel gelişimlerinin incelenmesi (Erzurum örneği). International Journal of Social Sciences and Education Research, 2, 688–694.
  • Durukan, H., Koyuncuoğlu, K., & Şentürk, U. (2016). Okul öncesi çocuklarda temel cimnastik programının motor gelişim açısından incelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11, 131–140.
  • Ersöz, Y. (2012). Çoklu beceri spor eğitim programının 7-10 yaş grubu erkek çocuklarda motor gelişime etkisi. Yayımlanmamıl Yüksek Lisans Tezi, 9 Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Evren, A., & Müniroğlu, S. (2005). 7-8 yaş grubu ritmik cimnastik sporuna devam eden kız çocukları ile spor etkinliğine katılmayan aynı yaş grubu kız çocukların bazı fiziksel özelliklerinin karşılaştırılması. Gazi BESBD, 3, 39–50. Faul, F., Erdfelder, E., Lang, A.G., & Buchner, A. (2007). A flexible statistical power analysis program for the social behavioral and biomedical sciences. Behavior Research Methods, 39, 175–191.
  • Gallahue, D., & Ozmun, J. (2006). Understanding motor development: Infants, children, adolescents, adults (6th ed.). New York: McGraw-Hill Companies.
  • Gür, O. (2024). Artistik cimnastik sporcularında pliometrik antrenmanın seçilmiş bazı motorik özellikler üzerine etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • Kankal, M. (2008). 9-12 yaş grubu aerobik cimnastik ve ritmik cimnastik sporcularının fiziksel, fizyolojik ve performans özelliklerinin karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara.
  • Karakaya, B.A. (2023). 7-9 yaş arası çocuklara uygulanan temel cimnastik eğitiminin bazı motor beceriler ile motorik özelliklere etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Kesilmiş, İ. (2012). 4-6 yaş çocuklarda cimnastik antrenmanının büyüme ve biyomotor yetiler üzerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin.
  • Koç, H., Pulur, A., & Karabulut, E. (2011). Erkek basketbol ve hentbolcuların bazı motorik özelliklerinin karşılaştırılması. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5, 21–27.
  • Koçak, Ö. (2019). Artistik cimnastik antrenmanlarının 7-9 yaş kız çocuklarının bazı fiziksel uygunluk parametrelerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Kolimechkov, S., Petrov, L., Alexandrova, A., & Cholakov, K. (2018). BeepShuttle junior software for the administration of the 20m shuttle run test in children and adolescents. Journal of Advanced Sport Technology, 2, 35–40.
  • Koyuncuoğlu, K., Şentürk, U., Abanoz, H., & Taşkiran, K. (2014). Okul öncesi (5-6 yaş) cimnastik çalışmasının esneklik, denge ve koordinasyon üzerine etkisi. 13. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, 30–35.
  • Kurnaz, A. (2024). Cimnastik eğitimi alan 6 yaş grubu çocuklarda trambolin aleti kullanımının bazı fiziksel parametrelere etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Lamošová, A., Kyselovičová, O., & Tomková, P. (2021). Anthropometric and motor changes after one-year aerobic gymnastics training in young gymnasts. Science of Gymnastics Journal, 13, 243–251.
  • Madić, D., Cvetković, M., Popović, B., Marinković, D., Radanović, D., & Trajković, N. (2018). Effect of developmental gymnastics on motor fitness in preschool girls. Physical Education and Sport, 16, 11–18.
  • Marefat, S., Ebrahim, B.M., & Mehdi, M. (2021). Muscle flexibility and explosive power in young artistic gymnast boys at different performance level. Science of Gymnastics Journal, 13, 253–262.
  • Nakip, C., & Okumuş, M. (2024). Beden eğitimi ve spor (1. Baskı). Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Olimpiyat Oyunları Akrobatik Jimnastik. (2024, Eylül 8). Erişim adresi: https://olympics.com/en/sports/acrobatic-gymnastics/
  • Onur, G. (2024). Artistik cimnastik sporcularında pliometrik antrenmanın seçilmiş bazı motorik özellikler üzerine etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • Russo, L., Palermi, S., Dhahbi, W., Kalinski, S.D., Bragazzi, N.L., & Padulo, J. (2021). Selected components of physical fitness in rhythmic and artistic youth gymnast. Sport Sciences for Health, 17, 415–421.
  • Sanlav, R. (2016). 13-15 yaş grubu futbolculara uygulanan teknik ve kondisyonel çalışmaların bazı fiziksel ve biyomotorik parametrelere etkisinin araştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, İstanbul.
  • Savucu, Y., Karataş, M., Eskiyecek, C.G., Yücel, A.S., & Karadağ, M. (2018). 6-7 yaş gurubu erkek çocuklarda 12 haftalık temel cimnastik eğitiminin fiziksel uygunluklarına etkisi. Turkish Journal of Educational Studies, 5, 53–65.
  • Sevimay, D. (1986). 3-6 yaş çocuklarının motor performanslarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü Bilim Uzmanlığı Tezi, Ankara.
  • Sheerin, K., Williams, S., Hume, P., Whatman, C., & Gleave, J. (2012). Effects of gymnastics training on physical function in children. 30th Annual Conference of Biomechanics in Sports, 140–144.
  • Şişli, T. (2021). 8-10 yaş cimnastikçi çocuklarda kuvvet antrenmanlarının performans parametrelerine etkilerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hatay.
  • Tanasa, R.A., Dumıtru, I.M., & Budaca, M.V. (2020). The effects of gymnastics training on static balance among children aged 4 to 8. Bulletin of the Transilvania University of Braşov, 13, 111–118.
  • Taşer, H. (2022). 4-7 yaş arası çocuk cimnastikçilerde eğitsel oyunların motorik özelliklere etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Temürçi, İ. (2022). Kız çocuklarında 12 haftalık temel cimnastik eğitiminin antropometrik özellikler ve biyomotor yetiler üzerine etkisi. YayımlanmamışYüksek Lisans Tezi, Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Antalya.
  • Tunadağı, B., & Akcan, F. (2024). The effect of 8 weeks of basic gymnastics training on the physical fitness of children aged 6-8 years. European Journal of Physical Education and Sport Science, 11, 17–29.
There are 35 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Training
Journal Section Research Article
Authors

Emine Tuba Turhan Çiftci 0009-0009-4409-943X

Sefa Lök 0000-0001-9632-2888

Project Number 24202003
Early Pub Date November 1, 2025
Publication Date November 11, 2025
Submission Date September 18, 2025
Acceptance Date September 29, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA Turhan Çiftci, E. T., & Lök, S. (2025). Okul Öncesi Çocuklarda 10 Haftalık Temel Cimnastik Eğitiminin Bazı Biyomotor Yetiler Üzerine Etkisi. Türk Spor Bilimleri Dergisi, 8(2), 89-101. https://doi.org/10.46385/tsbd.1786278

TÜBİTAK-ULAKBİM DERGİPARK AKADEMİK bünyesinde kurulan Türk Spor Bilimleri Dergisi Doçentlik başvurusu Ulusal Makale b maddesi kapsamındadır.